Constructorul francez a prezentat versiunea de serie Renault Scenic E-Tech, al doilea model electric al ofensivei Renault.
L-am văzut sub formă de concept, când cocheta cu ideea pilelor de combustie cu hidrogen, dar acum în vedem în versiune de serie, cu propulsie electrică convențională, dacă-i putem spune așa.
Renault Scenic E-Tech Electric debutează la 27 de ani de la prezentarea versiunii de serie primei generații Scenic (care venea după 5 ani de la prezentarea conceptului). Ideea este de a continua în noua lume electrică avantajele MPV-ului original Scenic, asta deși noul Scenic E-Tech nu mai este un monovolum, ci un crossover cu accente de SUV. Știți de unde vine numele lui Scenic? De la inițialele unei descrieri foarte succinte: Safety Concept Embodied in a New Innovative Car.
Noul model electric are lungimea de 4,47 metri, lățime de 1,86 metri și înălțime de 1,57 metri. Ampatamentul are 2,78 metri, cu 10 cm mai mare decât cel al lui Megane, iar Renault spune că oferă mult spațiu în special pentru pasagerii locurilor din spate. Așa cum vă imaginați, Scenic este poziționat peste Megane Electric și, deși folosește aceeași platformă CMF-EV.
Designul este destul de tehnic, cu linii puternice și fără rotunjimi. Capota orizontală duce la farurile LED subțiri completate de luminile de zi verticale, sub formă de bumerang. jantele de 19 sau 20 inchi au modele originale, concepute însă cu gândul la eficiență. Spatele este în același stil, cu linii drepte și stopuri generoase, cu o nouă semnătură luminoasă, tot în formă de bumerang.
Interiorul vine cu aceeași planșă de bord de la Megane Electric, cu display-ul în forma literei L, format din tabloul de bord de 12,3 inchi și display-ul central vertical de 12 inchi. Sistemul OpenR rulează Google Automotive, cu mici modificări însă la nivelul funcțiilor. Magazinul acestui sistem include până la 50 de aplicații. O noutate este însă cotiera centrală din spate, care se deschide și oferă un suport care poate susține telefoane și tablete, pentru o mai bună vizualizare.
Însă, cel mai spectaculos echipament este noul Solarbay, plafonul panoramic dezvoltat împreună cu Saint-Gobain. Acesta folosește o structură polimerice din cristale lichide și câmpuri magnetice pentru a deveni opac sau transparent (pe segmente separate) la apăsarea unui buton. 50% din structura sa este formată din materie primă, cealaltă jumătate provine din prelucrarea materialelor reciclate. Solarbay este cu 6 până la 8 kg mai ușor decât un plafon panoramic convențional (pentru că lipsesc șinele și motorul electric). La oprirea motorului și ieșirea din mașină, plafonul devine automat opac, pentru ca la pornire să revină la setarea anterioară.
De altfel, Renault Scenic E-Tech este conceput cu ideea unei cât mai mari sustenabilității. 24% din masa materialelor sale provine din materiale reciclate, iar la finalul duratei de viață, 90% din mașină, inclusiv bateriile, va putea fi reciclată.
Cromul este utilizat în cantități foarte mici, iar pielea lipsește complet din noul Scenic E-Tech. Renault și propus să elimine complet pielea din procesul de fabricație al tuturor modelelor sale până în anul 2025. Pământurile rare nu sunt utilizate deloc în electronica, motorul și bateriile lui Scenic.
Două versiuni de motorizare și baterii
Renault Scenic E-Tech este disponibil în două configurații tehnice.
- Standard Range presupune un motor electric de 125 kW (170 CP) și 280 Nm, la pachet cu o baterie de 60 kWh, care afișează o autonomie oficială de 420 km. În această configurație, Scenic E-Tech accelerează până la 100 km/h în 9,3 secunde și atinge o viteză maximă de 150 km/h.
- High Range oferă un motor de 160 kW (218 CP) și 300 Nm, la pachet cu o baterie de 87 kWh, care ar trebui să asigure autonomie oficială de 620 km. Cu acest motor, Scenic E-Tech accelerează până la 100 km/h în 8,4 secunde și atinge un maxim de 170 km/h.
Ambele baterii sunt produse de LG și au densitate cu 6% mai mare decât cea de pe Megane Electric. Cea de capacitate mai mică se încarcă cu maxim 130 kW, iar cea de 87 kWh poate fi încărcată la 150 kW. La curent alternativ, puterea maximă de încărcare este de 22 kW. De asemenea, încărcarea ar trebui să fie eficientă pentru că temperatura optimă a fost coborâtă la 25 grade Celsius.
Renault Scenic E-Tech va fi produs la uzina din Douai (ElectriCity) și va fi disponibil pe piață la începutul anului 2024. De notat și faptul că Scenic E-Tech este primul model electric Renault care primește echiparea Esprit Alpine.