Modele noi Știri

Oficial: Totul despre noile Dacia Logan și Sandero. Fără diesel, dar cu CVT

Noile Dacia Logan și Sandero_37
Noile Dacia Logan și Sandero_37

Fără a renunța la conceptul inițial – mașini robuste, funcționale, dotate cu echipamentele esențiale unui model contemporan, totul la un preț accesibil – noile Dacia Logan și Sandero se remarcă prin câteva noutăți care țintesc un statut mai elevat pentru marca Dacia.

Mai mari, mai spațioase, mai bine echipate și cu un design mai atractiv, noile Dacia Logan și Sandero, dar și Sandero Stepway, reflectă fidel atât maturizarea deplină a mărcii Dacia, cât și o schimbare discretă, dar importantă a conceptului care a stat la baza lansării primei generații Logan, în urmă cu 16 ani. Atenția acordată costurilor de dezvoltare/producție și obținerii celui mai bun raport calitate/preț rămâne un reper important, fără îndoială, dar ecuația cuprinde acum un limbaj stilistic mult evoluat, o deschidere surprinzătoare pentru soluții simple și inteligente, un standard de echipare generos pentru segmentul de referință. Bineînțeles că alegerile constructive nu vor răspunde tuturor așteptărilor, însă este evidentă preocuparea mărcii de a pune pe masă o ofertă mai echilibrată, conectată cât mai bine la nevoile reale ale clienților.

Noile Dacia Logan și Sandero

Exemplificator pentru noua abordare este modul în care a fost elaborat sistemul multimedia al noilor modele. Pornind de la un pachet tehnic de bază – care cuprinde comenzi dedicate pe volan, satelit de control în spatele volanului, ecran digital de 3,5” între cadranele de bord, priză USB, modul Bluetooth și radio cu recepție digitală (DAB) – au fost dezvoltate trei configurații diferite. Cea mai avansată opțiune, Media Nav, oferă un ecran tactil central de 8”, sistem de navigație, șase incinte acustice și un suport dedicat pentru telefonul mobil, plasat chiar în dreptul prizei USB de pe planșa de bord. Telefonul poate fi integrat wireless în ecosistemul mașinii prin Android Auto sau Apple CarPlay.

Noile Dacia Logan și Sandero

Configurația intermediară, Media Display, nu include sistem de navigație, are patru boxe, același suport ajustabil pentru telefonul mobil care de data aceasta poate fi integrat cu ajutorul unui cablu de date. Dintre toate, însă, soluția de bază este pe cât de simplă, pe atât de elegantă: grație unei clapete special concepută pentru ancorarea telefonului mobil și cu ajutorul aplicației gratuite Dacia Media Control, disponibilă în curând în Google Play și Apple App Store, ai control asupra conținutului multimedia și acces la datele esențiale ale calculatorului de bord, astfel că telefonul devine o interfață intuitivă între șofer și mașină. Drept urmare, indiferent de nivelul de echipare, independent de bugetul alocat, rămâi conectat la tehnologie.

O alegere mai pragmatică a fost făcută pentru gama de motoare, limitată pentru moment la propulsoare pe benzină în trei cilindri, de un litru. Nici urmă de diesel în oferta de lansare! Motorul de intrare în gamă pentru Sandero și Logan este tricilindrul atmosferic SCe 65, cuplat la o cutie de viteze cu cinci rapoarte. Urmează propulsorul turbo TCe 90 (oferit cu o cutie manuală cu șase trepte sau o automată cu variație continuă), vârful de gamă fiind TCe 100 ECO-G (benzină/GPL, cutie cu șase viteze), având prestații și costuri de întreținere comparabile cu ale unui motor diesel.

Noile Dacia Logan și Sandero

La fel de pragmatică este păstrarea frânelor pe tambur pentru puntea spate, însă la nivelul echipamentelor de siguranța noua generație Sandero, Sandero Stepway și Logan oferă în serie o echipare semnificativ îmbunătățită față de modelele precedente: șase airbaguri (frontale, laterale și tip cortină), centuri cu pretensionare și limitator de sarcină, unitate de apel de urgență în caz de accident, la care se adaugă în funcție de nivelul de echipare sistemul de frânare automată în situații de urgență (activ între 7 și 170 km/h) și cel de monitorizare a unghiului mort. Farurile cu tehnologie LED vin în serie cu aprindere automată, având un fascicul amplificat pentru faza scurtă cu 37% în profunzime (110 m) și 9% în lățime (24 m) față de proiectoarele cu halogen anterioare.

Noile Dacia Logan și Sandero

Tot în echiparea de bază apar închiderea centralizată și limitatorul de viteză, dar sunt disponibile opțional și alte echipamente, unele adoptate în premieră în gama Dacia: frâna de parcare electrică, trapă electrică (oferită de anul viitor doar pentru Sandero și Sandero Stepway), scaune față încălzite (disponibile din aprilie 2021), climatizarea automată cu afișaj digital, volan reglabil nu doar pe înălțime, ci și pe adâncime, regulatorul de viteză, cartelă de acces fără cheie, camera marșarier (cu linii dinamice de ghidare), senzori de parcare față/spate, pornirea automată a ștergătoarelor, sistemul de asistență la pornirea în pantă.

Atât stilistic, cât și funcțional, cele trei modele afișează identități mai clar conturate. Sandero Stepway păstrează reperele distincte din trecut – calandru specific, spoiler față aparte, protecții din plastic pentru zona inferioară mașinii (inclusiv scuturi față/spate din plastic gri rezistent la zgârieturi superficiale) – dar adoptă o capotă diferită, cu un profil apropiat de Dacia Duster. Spre deosebire de frații săi, Sandero Stepway primește în serie jante de 16” (Sandero și Logan pornesc de la jante de 15”) și se mândrește cu soluția inteligentă a barelor de plafon amovibile, care pot fi montate transversal la nevoie (sarcină maximă 80 kg). Dacă Sandero și Sandero Stepway pot integra soluția portbagajului cu podea rigidă care poate fi poziționată pe două niveluri, Logan în schimb propune un sistem modular cu panouri despărțitoare pentru organizarea spațiului de încărcare din portbagaj. În plus, scaunele față ale Loganului pot primi pe partea din spate a spătarului măsuțe rabatabile, care pot culisa pe o lungime de 70 mm.

Creșterea în dimensiuni aduce cu sine și optimizarea spațiului interior. Noul Logan, de pildă, este mai lung cu 37 mm (ajungând la 4396 mm), iar ampatamentul său a fost majorat 14 mm (2649 mm), drept urmare există un spor de 42 mm pentru genunchii pasagerilor din spate. Portbagajul sedanului Dacia are acum o capacitate de 528 litri (18 litri în plus), iar accesibilitatea la spațiul de încărcare a fost îmbunătățită prin coborârea pragului de încărcare cu 19 mm. Pentru Sandero și Sandero Stepway, capacitatea portbagajului a crescut cu 8 litri (328 litri), în timp ce spațiile de depozitare din habitaclu însumează 21 de litri, cu 2,5 litri mai mult decât la generația anterioară.

O bună parte dintre punctele forte ale noii generații Sandero, Sandero Stepway și Logan provine din faptul că acest trio a fost dezvoltat pe baza platformei modulare CMF-B, pe care este construit și noul Renault Clio. De altfel, circa dintre 20% dintre componente (excluzând motoarele) sunt comune pentru modelele Dacia și hatchback-ul Clio. Alte repere au fost gândite de la început diferit pentru Dacia, cum este direcția asistată (electric, nu mai este hidraulică), linia de eșapament mai scurtă sau puntea spate care trebuie să țină cont între altele de cursa mai lungă a suspensiei, de garda la sol mai înaltă și pneurile omologate cu talon înalt (la Dacia nu veți găsi în ofertă roțile 225/55 R17 de pe Clio).

Lansarea noului Logan confirmă restrângerea locului său de joacă la 18 țări (inclusiv România, bineînțeles), dar fără acces la piețele mari din Franța, Germania, Marea Britanie sau Italia. Rolul său nu scade totuși în importanță, mai ales în condițiile în care versiunea Stepway a generației precedente se bucură de o primire bună din partea clienților. Deși nu a fost anunțată o asemenea declinare pentru noul Logan, nu este exclus ca ea să figureze la un moment dat în oferta Dacia, în măsura în care ar răspunde cererii de pe piață și constrângerilor legate de costurile de producție. Mai important este altceva. Loganul vândut sub marca Renault (ca Logan pe unele piețe sau Symbol pe altele) va avea un aspect distinct față de sedanul Dacia și va fi configurat pentru a reflecta mai bine statutul mărcii franceze, dar asta nu înseamnă că o parte dintre dotările sale nu s-ar putea regăsi pe viitor și pe modelul românesc.

Mai multe detalii și un context mai amplu legat de lansarea noilor Dacia Sandero, Sandero Stepway și Logan puteți găsi în cel mai recent număr al revistei noastre (ediția octombrie 2020).