Home Teste Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTi ECOTEC

Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTi ECOTEC

de

_RBC1540

195 CP nu sunt o necesitate pentru un break pregătit să facă față familiilor numeroase. Totuși, nu strică să îi ai, mai ales că noul propulsor diesel biturbo se anunță economic.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Deranjat de comentariile deloc măgulitoare care critică faptul că gama de motoare nu prea este în pas cu moda, Opel s-a pus serios pe treabă și a venit în fața publicului cu un diesel nou, de 2 litri și 195 CP, în dotarea modelului Opel Astra. Lansat inițial pe Insignia, acesta beneficiază de supraalimentare cu două turbine de dimensiuni diferite și are două intercoolere. În plaja inferioară de turație (până la 1500 rpm), turbina mică asigură suflul necesar și facilitează producerea unui cuplu motor respectabil, de 320 Nm (80% din cel maxim). Între 1500 și 3000 rpm, ambele turbine lucrează concomitent, iar spre zona roșie se aventurează doar cea mare. Cuplul maxim, de 400 Nm, este disponibil între 1750 și 2500 rpm, în timp ce puterea maximă, de 195 CP, se atinge la 4000 rpm. Printre delicatesele tehnice se mai numără sistemul de alimentare common-rail cu injectoare piezoelectrice de generația a treia și noile bujii incandescente capabile să se încălzească de la -30 la peste 1200°C în doar 2.4 secunde.

Pe șosea, noul Opel Astra CDTi se remarcă printr-un comportament dinamic viguros, liniar și agreabil în exploatare.  Deși ruperile de ritm spectaculoase îi sunt străine, reprizele lungi și consistente se realizează cu ușurință, iar aproape de limita superioară a turometrului, diagrama de putere nu o ia vertiginos la vale. În plus, cutia de viteze cu șase rapoarte, bine etajată și cu o cursă a schimbătorului decentă, scoate și mai mult în evidență elasticitatea motorului. Ambianța sonoră nu este un motiv de laudă, dar nici nu ridică probleme, ca în cazul altor modele diesel din portofoliul Opel.

Consumul mediu promis de datele tehnice, 5,1 l/100 km, ar trebui să fie un atu important, dar, în viața reală, acesta nu prea e respectat. Probabil, lejeritatea cu care mașina câștigă viteză îl impulsionează pe cel de la volan să adopte un stil de condus mai sportiv, care nu are cum să favorizeze economia de combustibil. În cazul ambelor versiuni de caroserie, hatchback și break, acest diesel de top este oferit cu un tren de rulare sport, cu amortizoare ceva mai tari și o gardă la sol coborâtă. Chiar și așa, confortul la rulare nu e drastic afectat, dar, în virajele abordate mai tare, propulsorul dă impresia că atârnă destul de greu pe puntea față. Totuși, ținuta de drum este sigură, iar subvirarea își face apariția destul de târziu.

Ca un adevărat vârf de gamă, Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTi ECOTEC Bi-Turbo este foarte bine echipată și vine cu un preț pe măsură: 26.465 de euro. Nu-i chiar ieftină, dar reprezintă o soluție excelentă pentru a împăca și dorințele unui șofer temperamental, și pe cele ale unei familii cu necesități mari de transport.

 

 Date tehnice

Preț  (euro): 26.465

Concurenți:        VW Golf GTD

Putere maximă (CP/rpm): 195/4000

0–100 km/h (s): 8.4

Viteză maximă (km/h): 226

Consum mediu ECE (l/100 km): 5,1

Emisii CO2 (g/km): 134

Propulsie: diesel, 4L, 1956 cmc, cuplu maxim 400 Nm/1750–2500 rpm, cutie manuală cu 6 trepte, tracțiune față

Caroserie break cu 5 locuri

L x l x h: 4698 x 1814 x 1535 mm

Ampatament: 2685 mm

Volum portbagaj: 500–1550 l

Masă la gol: 1561 kg

 

 

 

 

 

 

 

Articole similare

Comentarii închise.