La ediția cu numărul 29 a Techno Classica de la Essen, Opel Classic și pasionații din cadrul Alt Opel IG (clubul deținătorilor de autovehicule Opel clasice) vor expune autovehicule renumite produse la Rüsselsheim, în trecut și în prezent. „Navele amiral Opel” este motoul anului acesta, iar autovehiculele vor fi expuse în standul cu o suprafață totală de 400 de metri pătrați din Pavilionul 2. Legendarul Admiral din perioada antebelică, care a avut premiera în 1937, este vârful de lance al flotei Opel. Când îl vezi de aproape, este greu de imaginat că minunatul șasiu în stil art déco are deja 80 de ani. Călătoria în timp continuă cu exemplarul Opel Kapitän cu numărul două milioane, produs în 1956. Sunt prezente, de asemenea, reprezentante tipice ale modelelor KAD, cum ar fi un Diplomat A din 1968 și un Opel Admiral din 1970 – două autovehicule de oraș în adevăratul sens al cuvântului. Modelul Senator A din 1978 are un design tipic anilor ’70, în timp ce noua navă amiral Opel, Insignia Grand Sport, ilustrează actuala filozofie de design a Opel „Măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”.
Din 1937 până în 2017: de la Opel Admiral la noul Opel Insignia Grand Sport
Autovehiculele Opel de dimensiuni mari vor fi cu siguranță în centrul atenției la Techno Classica de la Essen – exact așa cum au fost și la Rüsselsheim cu 80 de ani în urmă. Pentru a marca cea de-a 75-a aniversare a Adam Opel AG, lansat la 17 februarie 1937, compania a prezentat două modele noi, futuriste: Admiral și Super 6. Ambele autovehicule au fost dotate cu motoare noi. Unități cu șase cilindri în linie, cu cilindree de 3,6 și 2,5 litri și putere de 75 cp, respectiv 55 cp. Admiral a fost primul membru al unei familii de modele de lux care a continuat timp de 40 de ani. Super 6 a pregătit apariția popularului model Kapitän 1938.
Zece ani mai târziu, pe poarta fabricii a ieșit primul Kapitän postbelic, iar miracolul economic a fost martorul ascensiunii sale meteorice. Kapitän a fost unul dintre cele mai bine vândute autovehicule cu motor cu șase cilindri din Germania și a devenit un succes internațional, 60 la sută din unitățile Kapitän produse mergând la export. Autovehiculul Kapitän construit pe 9 noiembrie 1956 și expus la Essen joacă un rol aparte în această poveste de succes. Fiind autovehicul Opel cu numărul două milioane, acoperișul a fost vopsit în auriu și a fost dotat cu elemente decorative placate cu aur de 24 de carate. Opel a fost primul producător auto german și european care a depășit cifra-prag de două milioane.
Clasa superioară Opel a fost complet revizuită în 1964. „Cei trei mari” erau denumiți Kapitän, Admiral și Diplomat, Opel oferind pentru prima dată în istoria sa motoare V8. Ordinea în clasa premium a fost determinată de nivelul de echipare și cilindreea motorului. Kapitän și Admiral au fost dotate inițial cu eficientul motor cu șase cilindri, cilindree de 2,6 l și putere de 100 cp, în timp ce motorul modelului Diplomat a fost produs în Statele Unite ale Americii. Nava amiral a seriei KAD era echipată cu un motor V8 de 4,6 l și putere de 190 cp. Începând cu primăvara anului 1965, atât Kapitän, cât și Admiral puteau fi comandate opțional cu motorul V8 de 4,6 l și transmisia automată cu care era dotat modelul Diplomat. Chiar și în prezent, Kapitän și Admiral V8 sunt modele cu statut special: Kapitän a fost produs în doar 113 unități și Admiral în 622 de unități.
Modelele din cea de-a doua serie KAD au fost complet reproiectate din 1969, avansând în toate privințele. Kapitän a reprezentat încă o dată modelul de bază KAD. Motorul său de 2,8 l, cu șase cilindri în linie, dezvolta o putere de 132 cp. Deasupra sa se situa confortabilul Admiral care furniza o putere de 145 cp în versiunea Admiral 2800 S și 165 cp în versiunea Admiral 2800 E. Motorul cel mai performant era unitatea V8 de 5,4 l și 230 cp care intra în dotarea standard a modelului Diplomat.
La 40 de ani de la lansarea modelului Admiral, compania a scos pe piață un alt Opel de dimensiuni mari. Din 1977, Senator a fost vârful de lance al portofoliului de modele. Senator și fratele său coupé, Monza, au fost primele autovehicule Opel cu suspensie spate independentă și arcuri elicoidale mini-bloc.
După alte patru decenii, la optzeci de ani după Admiral, a venit vremea pentru o altă lansare majoră: noul Opel Insignia Grand Sport își va face prima apariție pe piața internă la Techno Classica.
Modelul Opel Insignia complet nou este într-o formă extraordinară. Are eleganța sportivă a unui coupé de dimensiuni mari, arhitectura sa complet nouă conferindu-i un spațiu generos fără a face compromisuri, asigurând plăcerea condusului și oferind funcții exemplare de siguranță și confort, așa cum se cuvine din partea unei nave amiral veritabile. A doua generație a modelului Insignia nu doar impresionează prin liniile uimitoare ale exteriorului și starea de bine din interior, ci asigură și cea mai mare gamă de tehnologii inteligente, de la sistemul revoluționar de iluminare cu matrice Opel IntelliLux LED® și sistemul de tracțiune integrală, cu vectorizarea cuplului, până la sistemele ultra-moderne de asistare a șoferului și rafinatul afișaj pe parbriz. În plus, modelul Insignia oferă conectivitatea de primă clasă specifică Opel, cu integrarea smartphone-ului și o funcție nouă Opel OnStar – asistentul personal care le permite ocupanților autovehiculului Insignia să rezerve camere la hotel și să caute locuri de parcare cu ajutorul unui consultant OnStar. Per total, noul Insignia impresionează prin agilitatea sporită și precizia conducerii, spațiul mai mare și un raport calitate-preț excelent, făcându-l acum mai mult ca oricând un concurent de temut, chiar și pentru modelele mărcilor premium.