Home Motorsport Pirelli anunță pneurile nominalizate pentru Marele Premiu al Spaniei

Pirelli anunță pneurile nominalizate pentru Marele Premiu al Spaniei

de

Pentru Marele Premiu al Spaniei, programat în acest weekend, Pirelli a nominalizat pneurile de compoziție hard, P Zero portocaliu, și cele de compoziție medie, P Zero alb. formula 1 GP, Spanien, Impressionen,

Pneurile de compoziție hard, P Zero Orange, au evoluat din punct de vedere tehnic, obiectivul fiind oferirea unor posibilități mai diverse pentru strategiile din cursă. Toate celelalte compoziții au rămas neschimbate. Echipele vor avea la dispoziție și un set suplimentar de pneuri hard prototip în antrenamentele libere. Aceste pneuri nu vor avea însă aceeași compoziție precum cele hard nominalizate pentru cursă, compoziția fiind special creată pentru a scoate în evidență fiabilitatea. Astfel, echipele vor putea rula atât de mult cât vor dori. Pentru a le deosebi, aceste pneuri nu vor avea niciun fel de marcaj.

Performanța pneurilor Pirelli în Bahrain

Barcelona este un circuit rapid, cursiv și tehnic, solicitând foarte mult pneurile și din pricina temperaturilor înalte și a suprafeței abrazive. Mai mult, forța de apăsare laterală dictează aici cât se vor degrada pneurile. Este de așteptat ca strategia optimă să includă trei opriri la boxe, așa cum a fost cazul anul trecut.

Pista de 4,655 km lungime are 16 viraje, cele mai multe fiind de dreapta, ceea ce pune presiune pe pneurile din stânga, care sunt solicitate mai mult.

Anul trecut au fost nominalizate compozițiile hard și soft – dar anul acesta compozițiile sunt în general mai moi decât cele echivalente de anul trecut, astfel că pneul de compoziție medie 2013 este similar cu cel soft de anul trecut. Primii cinci finaliști au avut o strategie cu câte trei opriri în Marele Premiu al Spaniei de anul trecut, toți pornind în cursă pe pneuri soft. Cel mai bine clasat pilot cu două strategii a sosit pe locul 8, după ce a luat startul ultimul.

Furnizorii din România reprezintă 1% achizițiile Pirelli la nivel mondial

Mai multe informații despre circuitul din Barcelona și solicitările la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite în animația 3D:

Cheia unui tur rapid la Barcelona este găsirea compromisului corect între aderența oferită de aerodinamică și mecanică. Cele mai multe echipe vor opta pentru un set-up mai rigid al punții față, pentru a ajuta în momentul virării, dar mai soft pe spate pentru a avea mai multă tracțiune.

Schimbarea direcției vântului, o variabilă importantă la Barcelona, este un factor care are un impact important asupra setării mașinii, în special pe parcursul primului viraj.

Nouă din zece curse derulate aici au fost câștigate de pilotul care a plecat din pole position. Anul trecut nu a făcut excepție. Calificările vor fi cruciale, ceea ce înseamnă că punerea la dispoziție a unui set suplimentar de pneuri în antrenamentele libere va ajuta echipele și la găsirea unui set-up optim.

Pneurile nominalizate până acum:

P Zero Roșu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Portocaliu
Australia Supersoft Medium
Malaysia   Medium  Hard
China    Soft Medium
Bahrein   Medium  Hard
Spania   Medium  Hard

Articole similare