Home ȘtiriProiecte secrete Planurile VW până în 2026: de la ID. Aero și ID.1 la VW Trinity

Planurile VW până în 2026: de la ID. Aero și ID.1 la VW Trinity

de Răzvan Măgureanu
VW ID.Aero

Pe baza platformei MEB, VW anunță pentru 2026 proiectul VW Trinity, un sedan electric cu podea perfect plană, o nouă structură electronică și noi facilități pentru conducerea autonomă, la un preț atractiv. În același timp, mai multe modele convenționale VW vor avea succesori până în 2030. Și bineînețeles gama ID se va lărgi cu noi membri.

Computer picture: Christian Schulte/auto motor und sport 

Ralf Brandstätter, CEO-ul brandului VW, a anunțat strategia viitoare a mărcii. Toate semnele arată că VW merge pe calea electrificării, dar, în același timp, câteva modele convenționale vor continua să aibă succesori până în 2030.

VW Trinity: sedan electric din 2026

Punctul culminant al planurilor VW este fără îndoială proiectul Trinity. Ce desemnează Trinity? Trinity este un sedan care se va construi la Wolfsburg, din 2026, și care va stabili noi standarde în materie de autonomie, facilități de încărcare și digitalizare. La debut, în 2026, se va putea conduce la nivelul 2+ de autonomie, însă fi pregătit tehnic pentru nivelul 4. Brandstätter a declarat că, după schimbarea strategiei mărcii către propulsia electrică și dezvoltarea primelor modele pe platforma modulară MEB, era timpul pentru pasul următor. Trinity este „un concept foarte eficient, cu podea plată și un design iconic. Este liderul nostru în inovație!“ Brandstätter a descris proiectul ca fiind „un punct de cristalizare a strategiei Accelerate, un proiect ca un far călăuzitor, mașina noastră de vis ca software“. Proiectul Trinity este reprezentativ pentru trei lucruri:
• O nouă arhitectură. „În calitate de campioni ai platformelor modulare, prezentăm în premieră o platformă electrică cu podea perfect plată și ajutăm la modelarea unei noi arhitecturi. Stabilim noi standarde în ceea ce privește autonomia, viteza de încărcare și mai presus de toate digitalizarea.“
• Conducere autonomă. Volkswagen dorește „să democratizeze conducerea autonomă cu acest vehicul“. Trinity va dispune de nivelul 2+ de conducere autonomă, însă va fi pregătit tehnic pentru nivelul 4, atunci când legislația va permite.
• O abordare total nouă a producției. Odată cu construcția versiunii de serie, uzina din Wolfsburg vrea să devină nava-amiral pentru procesele de producție cele mai moderne, inteligente și complet conectate în rețea. „Vom regândi complet modul de construcție a mașinilor și vom introduce abordări revoluționare. Digitalizarea, automatizarea și construcția ușoară vor juca un rol crucial.“ Și ca o aluzie la Tesla, șeful de la VW a completat: „Vom demonstra că mașinile electrice inovatoare pot fi construite extrem de eficient nu numai în Berlin (sediul noii uzine Tesla – n.red.) ci și pe malul canalului Midland (cel mai mare canal artificial din Germania, care trece pe lângă Hanovra și Wolfsburg – n. red.)“

 

„Vom regândi complet modul de construcție al mașinilor și vom introduce abordări revoluționare. Digitalizarea, automatizarea și construcția ușoară vor juca un rol crucial.“
Ralf Brandstätter, CEO VW

VW dorește să producă viitoarele modele de genul lui Trinity în mai puține versiuni, hardware-ul urmând a fi standardizat în mare măsură. Mașinile vor avea practic totul la bord, iar clientul va putea activa funcțiile dorite în orice moment, „la cerere“, prin sistemul digital din mașină. Drept urmare, complexitatea producției va fi semnificativ redusă. Dezvoltând în continuare automobilul ca produs bazat pe software, Volkswagen creează condițiile pentru noi modele de afaceri bazate pe date.

Barierele de intrare în mobilitatea individuală trebuie reduse cu pachete de utilizare și mai atractive. Volkswagen dorește să genereze venituri suplimentare în faza de utilizare – pentru tarifare și servicii energetice, pentru funcții bazate pe software, pe care clientul le poate rezerva după cum dorește, și pentru conducere autonomă. „În viitor, configurația individuală a vehiculului nu va mai fi determinată prin intermediul hardware-ului, la achiziționarea acestuia. Mai degrabă, clientul va putea rezerva funcții în orice moment, la cerere, prin sistemul digital din mașină“, a ​​spus Brandstätter.
În 2026, Trinity va concura într-un segment de piață „foarte tipic pentru VW“, cel mai probabil între Golf și Passat, sau, dacă ne referim la gama electrică, între ID.3 și ID.4. Trinity nu va fi însă un SUV, ci „o mașină dinamică și plată, cu o lungime de puțin peste 4 metri, care nu este încă disponibilă în gama noastră de modele“, a zis Brandstätter. Acesta a menționat și un preț, 35.000 de euro. Pentru comparație, actualul VW Golf 8 pleacă de la 19.546 de euro, iar noul ID.3, de la 31.421.

VW a prezentat deocamdată o siluetă a mașinii care, la prima vedere, arată ca un fastback în stilul lui Audi A7, cu dimensiuni mai mici. Fotografia relevă o înălțime relativ redusă, ceea ce înseamnă că VW va utiliza și un nou tip de baterii, mai scunde, deoarece cele din ID.3/ID.4 au o înălțime de circa 14 cm.

VW ID.1, urmașul lui VW e-Up,  anunțat oficial

Revenind la prezent,  Brandstätter a prezentat întreaga gamă ID, ocazie cu care a fost menționat pentru prima oară un „small BEV“, adică viitorul VW  ID.1 sau ID. City ca urmaș pentru VW e-Up. Acesta va debuta în 2024, iar VW speră ca până atunci prețul bateriilor să mai scadă, pentru a oferi acest model la un preț de bază sub 20.000 de euro.

VW ID.3 și ID.4 se comercializează deja, iar în octombrie va veni varianta SUV-coupé a lui ID.4, numită ID.5. Aceasta va fi disponibilă și într-o versiune de performanță, GTX (similară cu GTI de la modelele convenționale), care va dispune de două motoare, câte unul pe fiecare punte, și va avea 225 kW în total.

Pe măsură ce tehnologia evoluează, VW vrea să crească viteza de încărcare de la 125 la 250 kW. Asta înseamnă că se va putea încărca energie pentru 300 km în 10 minute. Și puterea va crește. În prezent, motorul de pe puntea spate de la platforma MEB dezvoltă maximum 150 kW. În viitor, puterea va ajunge la 200 kW, fără a crește consumul de energie.
Astfel, viitorul ID. Aero (echivalentul Passatului electric) care este planificat să apară în 2023 va avea o autonomie de 700 km și se va putea încărca la 200 kW. În planul de modele prezentat de Brandstätter la conferința privind noua strategie VW apar și ID.6X, ca echivalent electric al lui VW Atlas/Touareg, și ID.Buzz, dar nu se mai spune nimic despre ID. Vizzion/Space Vizzion.

Golf, Tiguan, Passat break și T-Roc vor avea succesori

Ce se va întâmpla cu modelele convenționale? VW e mai realist decât alți producători și nu vede sfârșitul motorului cu ardere internă atât de aproape. VW va dubla proporția mașinilor pur electrice de la 35% la 70% în Europa, până în 2030, dar va continua și dezvoltarea modelelor convenționale.

Brandstätter a spus că „modele precum Golf, Tiguan, Passat, Tayron și T-Roc vor avea un succesor. Deoarece încă avem nevoie de motorul cu ardere internă pentru o anumită perioadă de timp, dar acesta trebuie să fie cât se poate de eficient. Din acest motiv, noua noastră generație de modele principale – care toate sunt modele globale – va primi ultima generație a tehnologiei hibride plug-in, cu o autonomie electrică de până la 100 km“.

VW Golf este cel mai nou model dintre cele amintite. Bestsellerul a fost lansat în decembrie 2019, iar un facelift major va avea loc în 2024, în timp ce Golf 9 este așteptat pe piață din 2026/2027. Al doilea model va fi Passat B9, care a trecut printr-un facelift în 2019. Modelul de clasă medie va avea o nouă generație în 2023 și se pare că aceasta va fi oferită doar sub formă de break. VW Tiguan a avut parte de un facelift în 2020, iar până în 2030, cu siguranță va apărea o generație complet nouă. Cel mai vechi model dintre cele menționate, T-Roc, a fost lansat în 2017, iar o nouă generație este așteptată în 2025/2026. Tayron, un SUV compact bazat pe MQB, este disponibil doar în China, din 2018.

Ce se va întâmpla cu Polo? Anul acesta, modelul de clasă mică va beneficia de un facelift care va trebui să îl mențină în formă până în 2025/2026. Cum tehnologia PHEV e prea scumpă pentru această clasă, un viitor Polo nu va mai fi oferit, dar până la sfârșitul ciclului său de viață va fi disponibil pe piață ID.1.

VW Trinity

VW Project Trinity
Acesta este viitorul. VW a prezentat deocamdată doar o siluetă, dar a dat foarte multe detalii despre mașină. Apare în 2026 și e pregătită tehnic pentru nivelul 4 de conducere autonomă.

VW ID.Aero

VW ID. AERO
La finalul anului 2023 va debuta Passat electric, care vine cu o autonomie de 700 km și posibilitatea de încărcare la 200 kW.

VW ID.5

VW ID.5
Versiunea SUV- coupé a lui ID.4 va fi oferită și într-o variantă sportivă, GTX .

VW ID.1

VW ID.1
VW va dezvolta o variantă simplificată a platformei MEB, la fel cum a fost cazul și cu
MQB A0, derivată din MQB. Pe aceasta se va dezvolta urmașul lui e-Up. Un Up cu motor termic nu va mai exista.

VW Tiguan

VW Tiguan
A treia generație va avea ampatament mai mare. Versiunea Allspace va fi disponibilă doar în afara Europei.

VW Passat break

VW Passat Variant
Generația B9 – aici, în versiune R-Line – vine cu o aerodinamică radicală și propulsie PHEV disponibilă în trei trepte de putere.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?