Home TesteContact Test Jaguar F-Pace P400 MHEV facelift

Test Jaguar F-Pace P400 MHEV facelift

de Răzvan Măgureanu
test jaguar F-Pace facelift 2021

Jaguar încearcă să impulsioneze vânzările lui F-Pace cu un facelift de substanță, care include un interior complet nou, un nou diesel cu șase cilindri și un PHEV, în premieră la Jaguar. Test Jaguar F-Pace P400 MHEV.

Lansat în 2016, F-Pace a avut un start bun, cu peste 30.000 de exemplare vândute în 2017. De atunci însă, vânzările SUV-ului de clasă medie Jaguar au fost în regres, ajungând la doar 11.000 de unități în 2020 și fiind depășite și de ale versiunii electrice, I-Pace (13.444 în 2020). Deși este vorba de un facelift, modificările sunt de substanță și putem considera că e un model aproape nou.

Interior high-tech nou, dar ergonomia suferă

Interiorul a fost regândit complet, iar prima impresie este că-i mai aerisit. Schimbătorul de viteze rotativ a fost înlocuit cu unul clasic, micuț, care e o mică operă de artă. Este din metal cromat în partea inferioară, iar în partea superioară e îmbrăcat în Alcantara și are o cusătură ca a mingii de crichet. În dreapta schimbătorului a apărut un buton rotativ pentru modurile de condus, Eco, Confort, Gheață/Zăpadă și Dinamic, iar opțional se oferă, ca și înainte, suspensia adaptivă Adaptive Dynamics.

bord Jaguar F-Pace facelift

Ecranul sistemului multimedia nu mai este încastrat în bord, ci de sine stătător, are o ramă finuță, e curbat pentru a urmări forma planșei de bord, are o diagonală mai mare, de 11,4 inchi, față de 10 inchi în trecut, și o rezoluție net superioară. Apoi, instrumentele de bord sunt afișate pe un ecran virtual de 12,3 inchi, extralat, care poate fi configurat cu unul sau două instrumente de bord sau cu harta navigației pe tot ecranul. Configurarea este însă greoaie, pentru că sunt multe iconițe mici și înghesuite, în schimb grafica e frumoasă și posibilitățile de configurare sunt multiple. A dispărut și multitudinea de butoane fizice, dar s-a păstrat blocul climatizării, care a primit acum comenzi tactile. Însă acestea nu sunt prea sensibile la atingere, iar uneori, trebuie să apeși mai tare ca să se activeze diversele comenzi.

indicatoare bord jaguar F-Paceindicatoare bord jaguar F-Pacesistem multimedia jaguar F-Paceschimbator viteze Jaguar F-Pace facelift

Jaguar vrea să ne aducă aminte de tradiția mărcii, așa că a ștanțat „Est. 1935 Jaguar Coventry“ pe blocul climatizării. Nu în cele din urmă, scaunele sunt mai late și excelent configurate. La exterior se remarcă grila mai lată, capota nou sculptată, noile faruri premium LED cu lumini de zi în formă de dublu J și stopurile inspirate de cele de la I-Pace.

Un motor rafinat, puternic și liniar dar gurmand

Ca și înainte sunt disponibile echipările S, SE, HSE, care pot fi cuplate cu pachetul R-Dynamic, ca la mașina de test. Tracțiunea integrală și cutia automată cu opt trepte sunt standard la toată gama. Pe lângă dieselul de 2 l cu 163 și 204 CP și benzinarul de 2 l și 250 CP, este disponibil în premieră noul diesel de 3 litri și 300 CP și un hibrid plug-in cu 2 litri turbo și motor electric de 105 kW, pentru un total de 404 CP.

Noi am avut pentru test Jaguar F-Pace P400 MHEV cu motorul turbo de 3 litri, cu șase cilindri în linie și 400 CP. Ca și în cazul lui Defender pe care l-am testat cu același motor, noul propulsor oferă performanțe sportive. F-Pace P400 accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5,4 secunde. Cu starter-alternator integrat și un mic compresor electric care asigură suprapresiunea până intră în funcțiune turbina, golul turbo nu se simte deloc, iar răspunsul la turații mici este superb.

motor jaguar P400 MHEV

Cei 550 Nm disponibili de la 2000 rpm împing cu o forță colosală SUV-ul de clasă medie, care, în ciuda construcției cu mult aluminiu, totuși depășește cu puțin 2 tone. Sistemul mild hybrid nu ajută prea mult la economia de combustibil, astfel că, nici chiar în modul Eco în extraurban, consumul nu a scăzut sub 11 l/100 km, în condițiile în care „scorul“ Eco a fost de 84/100. Din acest punct de vedere, nu am avea de ce să regretăm decizia lui Jaguar de a deveni un brand complet electric din 2025, însă ne va lipsi plăcerea cu care se turează acest superb șase-cilindri-în-linie.

test jaguar F-Pace facelift 2021

Trenul de rulare este foarte dina­mic, iar tracțiunea e minunată. F-Pace rulează confortabil și silențios chiar și cu spectaculoasele jante de 21 de inchi cu care era încălțat modelul de test și care, surprinzător, nu afectează confortul la rulare. Echiparea S începe de la 76.695 de euro și este foarte bine dotată, cu sistem multimedia cu navigație cu Android Auto și Apple Car Play, scaune reglabile electric pe 12 direcții și îmbrăcate în piele fină, un pachet complet de sisteme de asistență, inclusiv camere perimetrale 3D.

test jaguar F-Pace facelift 2021test jaguar F-Pace facelift 2021test jaguar F-Pace facelift 2021

 

Verdict

Test Jaguar F-Pace facelift. Cel mai vândut SUV al lui Jaguar impresionează prin motorul dinamic și rafinat și prin confortul superb la rulare. Noua planșă de bord arată mai high-tech dar ergonomia este încă complicată. În ciuda sistemului mild hybrid, motorul cu 6 cilindri consumă destul de mult.

Date tehnice
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4747 × 2071 (oglinzi rabatate) × 1664 mm. Ampatament: 2874 mm. Portbagaj: 470–1478 l. Masă proprie: 2028 kg. Rezervor: 82 l
Tren de rulare
Suspensie față cu brațe duble suprapuse, spate integrală multilink, discuri ventilate față și spate. Pneuri 265/45 R21
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte
Motor
Benzină mild hybrid L6, 2995 cm3. Putere maximă: 294 kW (400 CP)/5500–6500 rpm. Cuplu maxim: 550 Nm/2000–5000 rpm
Performanțe
0–100 km/h                              5,4 s
Viteză maximă                         250 km/h
Consum mediu WLTP             9,8 l/100 km
Emisii CO2                              221 g/km
Preț de bază
Jaguar F-Pace S P400 MHEV       76.695 euro

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?