Home ȘtiriProiecte secrete Prima imagine oficială cu VW ID.1, succesorul lui VW E-up

Prima imagine oficială cu VW ID.1, succesorul lui VW E-up

de Răzvan Măgureanu
VW ID.1

Cu ocazia întâlnirii cu angajații de la uzina VW din Wolfsburg, Thomas Schafer, șeful diviziei VW Passenger car, a prezentat planurile de viitor ale mărcii și a oferit primele informații și imagini ale viitorului model electric VW ID.1 al cărui preț va începe d ela circa 20.000 euro.

La finalul lunii decembrie 2024, conducerea VW a ajuns la un acord cu sindicatele privind planurile de viitor ale mărcii numit “Triple A”, adică Accelerate, Attack and Achieve.

Ce înseamnă acest plan?
Accelerate: competitivitatea urmează să fie consolidată prin optimizarea structurilor de costuri și extinderea portofoliului de modele existent.
Attack: vor exista nouă modele noi până în 2027, inclusiv versiunea de producție a lui ID.2all (un echivalent electric al lui VW Polo) la mai puțin de 25.000 euro și a succesorului lui VW E-up pentru aproximativ 20.000 euro.
Achieve: în calitate de  lider din punct de vedere tehnologic în segmentul mainstream, Volkswagen stabilește noi standarde și intensifică mobilitatea electrică în întreaga lume

De asemenea, Schafer a subliniat că uzina din  Wolfsburg va introduce noi standarde în producția de automobile și că va rămâne un centru de inovare.

VW a anunțat oficial că VW ID.2 all va ajunge la dealeri în 2026 la un preț sub 25.000 euro, iar succesorul lui e-Up în 2027 la un preț de circa 20.000 euro.

Ambele modele se vor baza pe o versiune simplificată a platformei MEB cu tracțiune față. Succesorul lui e-Up care cel mai probabil se va numi VW ID.1 va fi prezentat sub formă de concept în martie 2025 și va fi produs în Europa din 2027.

Din primele imagini cu succesorul lui E-Up dezvăluite de VW se observă că germanii renunță la designul cu forme rotunde de la familia ID, inaugurat de ID.3 în 2019 în favoarea unui design apropiat de al modelelor cu motoare termice. ID.1 va avea faruri mai mari, care seamănă întrucâtva cu cele de la T-Cross și care încadrează grila neagră închisă.

Șeful dezvoltării lui VW ID.1,  Kai Grunitz, spune că designul va fi similar cu al lui VW E-Up deoarece nu există prea multe opțiuni în proiectarea unui vehicul mic pentru oraș. Acesta va avea console scurte și roțile plasate în colțurile caroseriei.

Inițial, Renault a dorit o cooperare cu VW pentru acest model, dar VW nu a acceptat propunerea Renault. Francezii aveau și ei o platformă pentru modele mini și mici, CMF-B EV și ar fi vrut să utilizeze această platformă și pentru VW ID.1. dar VW nu dorea să renunțe la versiunea simplificată a platformei MEB, care are tracțiune față la fel ca și platforma CMF-B EV de la Renault.

Nu este clar unde în Europa se va produce ID.1. Familia ID.2 și derivatele sale se vor produce la uzinele din Spania (Martorell și Pamplona) unde VW construiește și o uzină de baterii la Valencia. Tot în Spania se vor produce și modelele paralele cu ID.2 all: Cupra Raval și Skoda Epiq.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.