Home Știri Renault Filante Record 2025 – Concept de inspirație retro, care promite recorduri

Renault Filante Record 2025 – Concept de inspirație retro, care promite recorduri

de Dan Damian
Renault Filante Record 2025

Constructorul francez a prezentat un laborator pe roți. Renault Filante Record 2025 afișează un design retro, dar este plin de high-tech.

Nu-i putem spune concept, pentru că este un demo car. Adică este funcțional și creat pentru a fi exploatat în ideea de a obține recorduri. Francezii îi spun lui Renault Filante Record 2025 laborator pe roți, pentru că pe el vor fi testate diverse soluții de optimizare a consumului și implicit autonomiei mașinilor electrice.

Renault Filante Record 2025

Renault Filante Record 2025 nu este o creație venită din neant, ci are corespondență în istoria Renault, acest demo car fiind inspirat de modelele 40 CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) și Etoile Filante (1956). Vedem la final ce recorduri au stabilit la vremea lor aceste modele experimentale.

Sigur, Filante Record 2025 nu prea arată a mașină de stradă. designul său, tip sculptură monolitică este dictat aproape integral de eficiență aerodinamică. Acesta este și motivul pentru care roțile sunt plasat în exteriorul caroseriei, dar sunt acoperite cu aripi integrate în caroserie. Demo-car-ul francez are o lungime apreciabilă, de 5,12 metri, în timp ce lățimea este de doar 1,71 metri. Așa cum se vede și în poze, înălțimea este foarte redusă: 1,19 metri.

Renault Filante Record 2025

Acest demo-car este un monopost, iar habitaclul său, inspirat de cockpitul avioanelor de vânătoare, este cât se poate de high-tech. Volanul este atipic, cu două manșe în partea inferioară și un display pe butucul central. De altfel, comenzile lui Renault Filante Record 2025 sunt atipice pentru aceste vremuri: atât direcția, cât și frânele sunt by-wire, adică nu există o legătură mecanică între volan și puntea față și nici între pedala de frână și sistemul de frânare. Asta ajută la reducerea masei, spune Renault. Apropo de masă, după toate aceste soluții și utilizarea intensivă a fibrei de carbon, Filante Record 2025 are doar 1.000 kg, în condițiile în care bateria cântărește 600 kg. Vorbim despre o baterie standard, de 87 kWh, exact capacitatea celei de pe Renault Scenic E-Tech Electric.

Renault Filante Record 2025

Renault Filante Record 2025 a fost prezentat la Retromobile Motor Show, în Paris, și în vara acestui an are programate mai multe sesiuni de teste care ar trebui să se finalizeze cu diferite recorduri legate în principal de autonomie și consum.


Numele Renault Filante Record 2025 este o referință directă la adresa conceptelor care au inspirat acest demo car. Etoile Filante a fost construit în 1956, în ideea de a stabili noi recorduri de viteză. La 5 septembrie 1956, Etoile Filante a doborât simultan mai multe recorduri de viteză pe pista de sare de la Bonneville din Statele Unite, inclusiv recordurile de distanță de 1 și 5 kilometri, cu viteze de 306,9 km/h și, respectiv, 308,85 km/h.


Cuvântul Record este o referire directă la 40 CV des Records, tot un single seater cu caroserie optimizată aerodinamic, care era mai îngust decât Renault 40 CV și care a stabilit o serie de recorduri de viteză și de anduranță începând cu 1925. Primele recorduri au fost stabilite în 1925, cu inginerii Garfield și Plessier la volan: record mondial de 3 ore, record mondial de 500 km și record mondial de 500 mile. Putem adăuga și recordul de 24 de ore, cu 4.167,578 km parcurși la o viteză medie de 173,649 km/h, în anul următor. Anul 2025 din numele Renault Filante Record 2025 marchează centenarul acestor recorduri din 1925.


Alte vehicule Renault mai puțin cunoscute implicate în stabilirea de noi recorduri includ Nervasport des Records. Pe 4 și 5 aprilie 1934, acest vehicul a stabilit nu mai puțin de nouă recorduri internaționale și trei recorduri mondiale, inclusiv recordul de 48 de ore pentru 8.037 km parcurși la o viteză medie de 167,445 km/h.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.