Așa cum am anunțat acum câteva zile, primul Ferrari electric se va prezenta pe 9 octombrie la Capital Markets Day 2025. Colegii de la auto motor und sport au aflat câteva detalii tehnice în premieră.
Decizia lui Ferrari anunțată în 2021 de șeful Ferrari, John Elkann, este una istorică. Ferrari o ia înaintea lui Lamborghini, Aston Martin sau Porsche în construirea unei mașini electrice sport pure.
Așa cum am anunțat acum câteva zile, Ferrari testează deja trenul de rulare pe o caroserie de Maserati Levante și de aceea se observă în spate țevile de eșapament de la SUV-ul italian. Dar acestea sunt false în acest caz și acolo se adună zăpada.
Unele surse menționează că Ferrari testează trenul de rulare electric pe un SUV Maserati deoarece primul Ferrari electric este un model complet nou și nu are o generație precedentă pe care să testeze componentele noi. Caroseria SUV-ului Maserati are o masă apropiată de a viitorului model electric deși suntem convinși că acesta va fi ceva mai ușor.
Pe mașina de test s-au observat câteva detalii importante: jantele de 23 inchi sunt încălțate cu pneuri 265/35, portul de încărcare este pe partea stânga spate, iar antena de pe acoperiș era iluminată în roșu înainte de încărcare și apoi culoarea a devenit verde după terminarea încărcării. Nu este clar încă dacă acest artificiu de design va fi utilizat și în producția de serie.
Ferrari a înregistrat patentul unui vehicul electric cu două locuri la Oficiul European de Patente încă din ianuarie 2020, iar acesta prevedea două motoare pe fiecare punte. Deci patru motoare în total și control al cuplului prin intermediul torque vectoring. Astfel, punțile față și spate lucrează independent una față de alta.
Patentul mai prevede însă și alte lucruri:
– un motor termic poate fi utilizat ca generator
– bateria poate fi scoasă prin hayon ceea ce ne duce cu gândul că Ferrari s-ar putea gândi la un sistem de înlocuire precum cel de la Nio
– opțiunea pentru un sistem de propulsie hibrid
Doi ani mai târziu, în ianuarie 2022, Oficiul de Patente din SUA a publicat un alt patent Ferrari pentru un model electric supersport cu două locuri care prezenta un tren de rulare în configurația tipică a unei mașini cu motor amplasat central. Numai că în locul motorului central era o parte a bateriei.
Practic, bateria este împărțită în două module: un modul în spatele scaunelor în locul unde la mașinile sport cu motor central este amplasat motorul termic și un al doilea modul în podeaua mașinii sub compartimentul pasagerilor. Carcasa modulului din spate al bateriei este proiectată în așa fel încât poate fi integrată în subcadrul spate ca o componentă structurală a caroseriei dar poate fi și scoasă.
Cu bateria formată din două module, este posibil ca Ferrari să se gândească să utilizeze această platformă și pentru mai multe tipuri de propulsie.
– Cu bateria din două module, configurația este pentru un model pur electric.
– Dacă se scoate modulul bateriei din spate, acolo se poate monta un motor termic și modulul din podea rămâne, modelul putându-se transforma în viitoarea generație Plug-In hybrid.
Din desenul tehnic prezentat de Ferrari se mai observă un lucru ieșit din comun: podeaua este înclinată în partea din spate unde poate fi montată bateria sau un motor termic pentru a crea un efect de sol și a mări forța de apăsare. Astfel, curentul de aer de dedesubt accelerat către spate poate extrage aerul de sub baterie și contribui la o mai bună răcire a acesteia.
Patentul mai menționează că Ferrari va utiliza celule cilindrice pentru bateria din podea în timp ce bateria din spate va putea avea celule cilindrice sau prismatice.
Ferrari s-a ocupat și de sunetul noului model electric și există patente depuse în Italia în vara lui 2022 și SUA în ianuarie 2023. Ideea de bază este că Ferrari vrea să capteze sunetul motorului electric și al diverselor componente ale trenului de rulare cum ar fi cutia de viteze, diferențialul și apoi să le remixeze. În funcție de modul de condus ales, sunetul va avea tonalitate specială.
Așa cum am anunțat și în știrea dea cum câteva zile, prețul va fi de cel puțin 500.000 euro la care se vor adăuga alte opțiuni. În ceea ce privește cifrele de vânzări, Ferrari se ferește să facă estimări deoarece clienții nu par să fie interesați de un Ferrari electric. Vom trăi și vom vedea.