Renault 5 va fi prezentat abia anul viitor, dar constructorul francez a dat noi detalii despre acest model electric care va înlocui Renault Zoe.
La acest moment, Renault 5 trece prin ultimele faze de testare, desfășurate în clima foarte rece din nordul Suediei. Cele nouă prototipuri rulează, în premieră, pe noua platformă CMF-B EV, dar sub caroseria modelului Clio, pentru a păstra secretul versiunii de serie a EV-ului francez. Asta deși Renault 5 va arăta aproape identic cu conceptul prezentat anul trecut.
De asemenea, teste, inclusiv de anduranță, se fac centrul tehnic din Lardy (Paris) și Aubevoye (Normandia). Inginerii francezi lucrează în testele de iarnă cu bateria și sistemul electric al versiunii de serie. Și aici sunt noutăți. Spre deosebire de Zoe, care are o baterie formată din 12 module, Renault 5 are una formată din 4 module mai mari. Acestea sunt dispuse pe un singur layer, astfel că se potrivesc perfect, spune Renault, în noua platformă. Deloc de neglijat, deși va avea o capacitate mai mare, construcția face posibilă scăderea cu 15 kg a masei bateriei, comparativ cu Zoe.
Pe de altă parte, motorul sincron, excitat electric, este bazat pe cel de pe Zoe și Megane E-Tech Electric, această soluție fiind preferată și pentru că permite renunțarea la pământurile rare, cu beneficii în ceea ce privește protecția mediului. Cu toate acestea, faptul că multe componente sunt mai compacte a permis reducerea masei acestuia cu 15 kg, prin comparație cu cel de pe Renault Zoe.
Platforma CMF-B EV, despre care Renault spune că este cea mai competitivă din segment, preia cam 70% din componentele platformei CMF-B (pe care rulează Clio și Captur). Ca urmare, francezii spun că CMF-B EV este cu 30% mai ieftin de produs decât cea lui Zoe. Asta ar trebui să conteze mult la nivelul prețului noului Renault 5. Totuși, costurile mai scăzute la acest capitol vor fi probabil compensate de tehnologia mult superioară integrată în platformă și habitaclu. CMF-B EV, care va fi și sub caroseria modelului Renault 4 (disponibil din 2025 și prefigurat deja de conceptul 4Ever Trophy) este destinată în special modelelor de clasă mică și este concepută în ideea de modularitatea, pentru a se putea adapta unor ampatament și segmente diferite.
Renault mizează mult pe plăcerea dinamică a viitorului Renault 5, avantajele sale fiind, spun francezii, nu doar suspensia spate multilink, ci și centrul de greutate mult coborât, ca urmare a instalării pachetului de baterii sub podea.