Home Știri Renault 5 Turbo 3E vine în 2027, în ediție limitată, cu peste 500 CP

Renault 5 Turbo 3E vine în 2027, în ediție limitată, cu peste 500 CP

de Dan Damian
Renault 5 Turbo 3E

Renault a anunțat detaliile noului Renault 5 Turbo 3E, care va fi comercializat începând cu 2027, în ediție limitată. Comenzile debutează în câteva săptămâni.

La finalul anului trecut, Renault anunța că va produce în serie mică conceptul Renault 5 Turbo 3E, care fusese prezentat inițial la Salonul Auto de la Paris din 2022. O decizie normală, având în vedere că noul Renault 5, electric, o interpretare modernă a micului hatch care a făcut istorie în anii ’70 și ’80, este deja în primul an de carieră.

Renault 5 Turbo 3E

Vă spuneam faptul că, la prezentarea statică a lui Renault 5 de anul trecut, înaintea Salonului Auto de la Paris, francezii au adus și două exemplare Renault 5 Turbo și Turbo, impecabil întreținute, dar nu au spus nimic despre vreun continuator cu propulsie electrică. Acestea au fost primele  modele Renault cu motoare turbo pe benzină. Astăzi, însă, au venit cu toate detaliile tehnice ale acestei mașini, pe care, în mod normal, ai considera-o un hothatch EV, doar că performanțele sale țin mai mult de domeniul supersport. Și aici este o premieră: Renault 5 Turbo 3E este cel mai puternic și mai avansat tehnic model de stradă Renault.

Renault 5 Turbo 3E

În ceea ce privește designul, Renault 5 Turbo 3E urmează linia modelului nou Renault 5, dar aceasta este sensibil modificată, mai mult în ideea adaptărilor primite de Renault 5 Turbo la vremea lui: pasaje puternic  embosate ale roților, spoilere cu puternic impact aerodinamic. Ca urmare, sunt diferențe semnificative de dimensiuni între modelul normal și Turbo 3E. Renault 5 are lungimea de 3,92 metri și ampatament de 2,54 metri, în vreme ce Turbo 3E a ajuns la 4,02 metri și ampatament cu 3 cm mai mare. Lățimea a depășit doi metri, iar înălțimea este de 1,38 metri. Platforma este puternic modificată, cu sprijinul celor de la Alpine, partea de sus a caroseriei este realizată din fibră de carbon, iar în locul unui singur motor au fost preferate două, câte unul pe fiecare roată spate. Astfel, Renault 5 Turbo 3E are 540 CP (2 x 200 kW) și 4.800 Nm și poate ajunge la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde. Francezii spun că poate fi o mașină de drift sau de circuit, pentru că are deja integrat un roll-cage, iar pe consola centrală există un levier vertical pentru frâna de mână.

Renault 5 Turbo 3E

Supersportiva franceză cu doar două locuri nu depășește 1,45 tone și are o baterie de 70 kWh (cea mai mare pentru R5 are doar 52 kWh). Tot spre deosebire de Renault 5 de stradă, Turbo 3E are arhitectură de 800V, astfel că poate suporta o viteză maximă de încărcare de 350 kW (11 kW la AC). Autonomia este estimată la peste 400 km în regim normal de rulare. Viteza maximă este de 270 km/h.

Mașina are patru niveluri de frânare regenerativă, iar sistemul Multi Sense pune la dispoziția patru moduri de rulare: Snow, Regaular, Sport și Race, ultimul având și o funcție pentru asistența la drift.

Turbo 3E va fi disponibil într-o ediție limitată la 1980 de unități (anul de debut al lui R5 Turbo) pe anumite piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Japonia și Australia. Rezervările vor putea fi făcute în următoarele săptămâni, dar primele livrări sunt așteptate în 2027.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.