Într-un mod mai puțin obișnuit, constructorul francez a anunțat că va produce în serie modelul Renault 5 Turbo 3E, continuator al modelului din anii ’80.
Poate că nu era chiar de neașteptat ca Renault să aducă în discuție un model celebru, nebun chiar pentru acea perioadă, atâta vreme cât francezii au reinterpretat în mod electric modelul Renault 5. Cumva, Renault 5, care este disponibil doar cu propulsie electrică și este deja la vânzare în România, trebuia să-și extindă umbrela asupra versiunilor acestui model din anii ’80. O va face și cu versiuni de fashion, ediții limitate, dar și cu acest hothatch care rămâne unul dintre cele mai performante din clasa mică, la nivelul acelor vremuri.
Renault 5 Turbo 3E a fost inițial arătat sub formă de concept la Salonul Auto de la Paris din 2022, dar nimeni nu-și închipuia atunci că va avea o versiunea de serie. Am avut o idee în momentul în care, la prezentarea statică a noului R5 a fost expus și un Renault 5 Turbo, exemplar excelent păstrat de acum peste 40 de ani. Acum, însă, Renault a anunțat că se va întâmpla și a făcut asta într-un mod original. Pe 13 decembrie a debutat pe platforma Prime Video, documentarul Anatomy of a Comeback, în cadrul căruia oamenii de vârf ai constructorului francez explică cum a evitat Renault criza din 2020 (una foarte mare, mai gravă decât cea prin care trece acum Nissan). Atunci, Renault a venit cu planul Renaulution, pe care a început să-l aplice imediat.
Renault 5 face parte din acest plan, la fel ca și Renault 4 sau Scenic E-Tech. Cel ami mic model al constructorului francez va avea și o versiune hot în 2025. Renault 5 Turbo 3E va avea tracțiune spate, fiecare roată a acestei punți fiind antrenată de propriul motor. Francezii spun că hothatch-ul va accelera până la 100 km/h în 3,5 secunde, dar nu dau nici un alt fel de detalii, cum ar fi capacitatea bateriei. La nivel vizual, inspirația este evidentă, dar cu elemente moderne: micul Renault 5 pare că stă pe o platformă de performanță.
Modelul Renault 5 Turbo inițial a debutat în 1980, ca versiune de stradă a modelelor de raliu. Doar că nu prea mai avea nimic din mecanica modelul R5 normal. Turbo are motorul în spate, la fel și tracțiunea, iar propulsorul de 1,4 litri dezvoltă 160 CP, cu ajutorul turbinei. Probabil vă amintiți ca, în 2001, Renault mai revenit la acest concept de mașină Renault Clio V6.