Home Teste Serial mic vs mare: Kia Niro vs Kia XCeed

Serial mic vs mare: Kia Niro vs Kia XCeed

de Răzvan Măgureanu
Kia Niro vs Kia XCeed

Diversitatea unei game de modele se reflectă și în abundența de posibile rivalități. La Kia, două modele compacte cu stiluri diferite se provoacă reciproc: Kia Niro și Kia XCeed.

Suntem bucuroși să vă anunțăm amploarea creșterii care poate fi obținută dacă treceți de la XCeed la Niro: 4,5 cm. Valoarea este cu greu cuantificabilă, mai ales din perspectiva ursului koala. Acesta mănâncă circa 400 g de eucalipt pe zi și este posibil să se bucure de Niro. Mapa de presă a lui Niro, construit pe o platformă dedicată și care este disponibil în versiuni hibridă, hibridă plug-in și complet electrică, ne informează că tapițeria e realizată din poliuretan, obținut tot din frunze de eucalipt. Aceasta este doar o fațetă a abordării holistice pe care conceptul Niro o urmărește. XCeed, pe de altă parte, se axează pe succes.

Este Kia Niro eroul?
Chiar și înainte de faceliftul discret din toamna anului 2022, XCeed a fost cea mai populară versiune a gamei Ceed, cu 120.000 de unități vândute de la lansare, în 2018. Și are șanse să rămână cea mai dorită, deoarece acum vine cu funcții suplimentare de asistență, confort și infotainment, în mare parte standard. Aproape totul este inclus în versiunea GT-line, de la pilot automat adaptiv și asistent de bandă până la instrumente digitale și navigație prin satelit cu date despre trafic în timp real.

În plus, XCeed își păstrează punctele forte, cum ar fi ergonomia intuitivă, scaunele confortabile, asamblarea solidă și calitatea materialelor, spațiul interior nu debordant, dar suficient pentru patru persoane, plus bagajele lor, și motorul său. Cei 160 CP sunt într-adevăr un punct forte, dar cutia de viteze cu două ambreiaje și șapte trepte schimbă uneori mai dur, iar vocea guturală a motorului turbo de 1,5 litri nu este inferioară temperamentului său.

Kia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeed

Robustețea caracterizează însă și confortul. Suspensia răspunde dur la denivelări, mai ales la cele scurte. Dar reglajul mai ferm al trenului de rulare nu favorizează o manevrabilitate agilă, însă Kia XCeed trece în siguranță prin viraje. Direcția incisivă nu oferă prea mult feedback și există ușoare influențe de la tracțiune în direcție.

Dar, în comparație cu Kia Niro, Kia XCeed este fermecător în viraje. Pe de altă parte, Niro nu e nesigur în viraje, dar nici nu-i prea dinamic. Direcția sa, care este la fel de lipsită de feedback, e mai indirectă, dar plăcut de omogenă. Acest lucru, precum și suspensia ușor mai permisivă contribuie la calmul relaxat al mașinii.

Acest lucru este evident în interior: fotolii largi în față, cu un suport pentru picioare extensibil opțional la șofer și o poziție înclinată pentru scaunul pasagerului (Premium Relax, pachet Confort 619 euro). Materialele și calitatea asamblării par, de asemenea, mai selecte. Planșa de bord, de exemplu, preia ergonomia de la EV6, cu două displayuri perfect aliniate și un schimbător de viteze cu buton rotativ.

Kia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeedKia Niro vs Kia XCeed

Motorul electric, care furnizează 32 kW și sprijină propulsorul pe benzină de 1,6 litri, este amplasat în carcasa cutiei cu două ambreiaje și șase trepte. Cu energia recuperată la frânare și stocată temporar în mica baterie de 1,32 kWh, motorul electric poate propulsa singur Niro pe distanțe scurte și până la o viteză de 120 km/h.

Combinația armonioasă a celor două motoare se încheie când bateria se golește. Atunci, motorul aspirat natural trebuie să se descurce singur și nu o face prea bine. Dar, pe de altă parte, eficiența sistemului hibrid este remarcabilă. În cadrul testului, 6,0 l/100 km au fost suficienți, în vreme ce XCeed, care e mult mai rapid, consumă cu 1,6 l/100 km mai mult.

Dar eficiența are prețul său. Dacă luăm în calcul versiunile de top, Premium la Niro și GT-Line la XCeed, Niro e mult mai scump, cu aproape 7000 de euro. Și diferența asta scade foarte puțin, la 6000, dacă luăm în calcul versiunile de bază, City la XCeed și Classic la Niro. Unii ar putea spune că Kia XCeed este mai elegant, dar Niro e mai coerent. Ei bine, așa spune ursul koala.

Kia Niro vs Kia XCeed

Verdict

XCeed se conduce o idee mai incisiv, dar are dezavantaje față de Niro în materie de eficiență, confort și spațiu. Niro se conduce mai economic și mai plăcut, însă diferența de preț este mare.

 

DATE TEHNICE KIA NIRO 
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h 4420 × 1825 × 1560 mm. Ampatament: 2720 mm. Volum portbagaj: 451–1445 l. Masă proprie/sarcină utilă: 1465/475 kg
Tren de rulare
Suspensie față cu braț transversal/MacPherson, spate multilink/arcuri elicoidale, discuri de frână față și spate, pneuri 225/45 R 18
Transmisie
Tracțiune față, cutie cu două ambreiaje și 6 trepte
Propulsie
Motor termic L4 aspirat, cilindree 1580 cm3, putere maximă 77 kW (105 CP)/ 5700 rpm, cuplu maxim 144 Nm/4000 rpm. Motor electric putere 32 kW, cuplu 170 Nm. Putere totală: 104 kW (141 CP). Cuplu sistem: 104 kW (141 CP)/265 Nm
Performanțe
Viteză maximă165 km/h
Accelerație
0 – 80 km/h 7,1 s
0 – 100 km/h 10,3 s
0 – 130 km/h 17,4 s
0 – 160 km/h 28,6 s
Distanță de frânare
De la 100 km/h, rece 35,5 m
Consum
În test 6,0 l/100 km
Preț de bază
Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Premium 37.235 euro

DATE TEHNICE KIA XCEED
Caroserie
Crossover cu 5 locuri. L × l × h: 4395 × 1826 × 1495 mm. Ampatament: 2650 mm. Volum portbagaj: 426–1378 l, Masă proprie/sarcină utilă: 1416/454 kg
Tren de rulare
Suspensie față cu braț transversal/MacPherson, spate multilink/arcuri elicoidale, discuri de frână față și spate, pneuri 235/45 R 18
Transmisie
Tracțiune față, cutie cu două ambreiaje și 7 trepte
Motor
L4, turbo, cilindree 1482 cm3, putere maximă 118 kW (160 CP)/5500 rpm, cuplu maxim 253 Nm/1500 rpm
Performanțe
Viteză maximă 208 km/h
Accelerații
0 – 80 km/h 6,2 s
0 – 100 km/h 8,7 s
0 – 130 km/h 14,3 s
0 – 160 km/h 22,9 s
Distanță de frânare
De la 100 km/h, rece 36,1 m
Consum
În test 7,6 l/100 km
Preț de bază
Kia XCeed 1.5 T-GDI 7DCT GT-line 30.546 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.