Schimbare de șef și de strategie la McLaren: noul CEO Michael Leiters ia în calcul un SUV în viitor cu condiția să respecte valorile McLaren.
Spre deosebire de predecesorii săi, fondatorul mărcii Ron Dennis și Mike Flewitt, care nici nu voiau să audă de un SUV, noul șef al lui McLaren, Michael Leiters, care în trecut a ocupat poziția de șef al dezvoltării tehnice la Ferrari, a explicat într-un interviu acordat revistei britanice Car că nu are nimic împotriva unui model care să fie destinat familiilor cu condiția de a respecta valorile mărcii. Leiters crede că McLaren va deveni mai puternică dacă va ataca noi segmente de piață.
De asemenea, el crede că dacă englezii vor decide să producă un SUV, acesta trebuie să fie 100% electric și nu exclude posibilitatea de a colabora cu un alt producător. În ultimul timp au apărut zvonuri că McLaren se află în discuții cu BMW pentru a produce în comun un supercar și un SUV propulsate electric dar Leiters nu a vrut să comenteze despre subiect.
Însă el spune că McLaren ar avea un mare avantaj dacă va decide să dezvolte un SUV deoarece produce in-house structura de fibră de carbon. Iar utilizarea fibrei de carbon este una din cele mai bune căi de a realiza o mașină ușoară. Deoarece punctele forte ale lui McLaren sunt construcția ușoară, feelingul direcției și feelingul pedalei de frână.
De exemplu, noul supercar hibrid McLaren Artura este cu 75 kg mai ușor decât Ferrari 296 GTB care cântărește 1470 kg.
În schimb, Leiters este pesimist privind un supercar electric McLaren în viitorul apropiat. El spune că un supercar electric ar fi prea greu cu actuala tehnologie Li-Ion a bateriilor. O soluție ar fi bateriile solid-state dar acestea întârzie să ajungă în producția de serie.
Leiters a spus, citând un furnizor de baterii: “În fiecare an tehnologia (bateriilor solid state – n.red.) este amânată cu încă doi ani”. Firma britanică ar putea construi un supercar cu bateriile actuale Li-Ion dar mașina nu ar fi convingătoare. Accelerațiile foarte rapide nu ar fi o problemă pentru un supercar electric dar dinamica transversală ar fi afectată de masa prea mare.
Întrebat dacă McLaren va lansa un supercar electric până la finalul deceniului, Leiters a dat un răspuns interpretabil: “Da, este posibil”.
Asta înseamnă că un McLaren electric nu va veni prea curând, iar momentul apariției lui depinde de cât de repede vor fi disponibile bateriile solid-state.