După 4 ani și jumătate, Skoda operează un facelift la SUV-ul electric Enyaq/Enyaq Coupe, care adoptă noua filozofie de design Modern Solid cu fața Tech-Deck și noile lumini de zi cu un grupaj de patru blocuri LED la versiunile cu farurile LED Matrix. Edchiparea standard s-a îmbunătățit, iar gama de motoare și baterii a rămas neschimbată dar autonomiile sunt ceva mai mari.
Skoda a pornit cu dreptul în 2020 în noua eră electrică cu Enyaq și Enyaq Coupe, marca cehă vânzând peste 250.000 unități Enyaq și Enyaq Coupe, dintre care peste 75.000 numai în 2024.
După lansarea lui Elroq, care a fost primul model al mărcii care a adoptat noua filozofie de design Modern Solid, a venit acum rândul lui Enyaq/Enyaq să primească un design mai modern.
Astfel, Enyaq/Enyaq Coupe facelift vin cu noua parte frontală cu masca neagră și lucioasă Tech-Deck care ascunde sistemul radar și camera frontală. Literele Škoda au înlocuit sigla de pe capotă. La fel ca și inscripția din spate, este finisată în Unique Dark Chrome, culoare utilizată și pentru inserțiile de pe spoilerele din față și din spate. O bandă cu „gene” fine, verticale, iluminate de LED-uri conectează noile lumini de zi cu LED, care au grupaje cu patru blocuri LED la versiunea cu faruri LED Matrix. Luminile LED pentru faza scurtă și lungă sunt amplasate într-un bloc separat dedesubt.
De asemenea, farurile standard au acum LED pentru toate fazele în timp ce farurile LED Matrix adaugă o animație Coming/Leaving Home care integrează banda de lumină. Acestea sunt disponibile pentru toate modelele ca parte a pachetului opțional Advanced, împreună cu head-up displayul cu realitate augmentată, Area View și sistemul audio Canton.
Stopurile sunht acum standard cu LED la toate versiunile și sunt disponibile în două versiuni.
Echipare standard mai bogată
Echiparea standard include acum scaune față și volan încălzite, climatizare pe trei zone, pilot automat adaptiv și un pachet de sisteme de asistență din care fac parte Traffic Jam Assist, Remote Park Assist și Remote Trained Parking.
Clienții pot alege între șase ambianțe interioare: noul Lodge Design Selection (materiale eco, detalii portocalii inclusiv centurile de siguranță) Lounge Design Selection, Suite Design Selection, Eco Suite Design Selection și Sportline Design Selection. Există suplimentar patru pachete opționale: Clever, Plus, Advanced și Maxx.
Interiorul este neschimbat cu display de 5 inchi pentru insyutrumentele de bord și de 13 inchi pentru sistemul multimedia. la fel este și volumul portbagajului, de 585-1710 litri la Enyaq și 570-1610 litri la Enyaq Coupe.
Două baterii, trei motorizări
Skoda Enyaq și Enyaq Coupe sunt disponibile în continuare cu două baterii Li-Ion, având 63, respectiv 82 kWh brut. Însă datorită unui Cx mai bun, de 0,245 față de 0,256 la Enyaq și de 0,225 față de 0,234 la Enyaq Coupe, autonomiile s-au îmbunătățit cu câțiva kilometri. Versiunea cu bateria mică de 63 kWh brut (59 kWh net) se încarcă cu până la 165 kW la stații DC iar cea cu bateria mare de 82 kWh brut (77 kWh net) cu până la 175 kW.
Cele trei versiuni sunt:
Enyaq 60, baterie de 63 kWh brut (59 kWh net), autonomie 437 km (446 km Coupe), un motor de 204 CP la puntea spate, viteză maximă 160 km/h, 0-100 km/h 8,1 secunde
Enyaq 85, baterie de 82 kWh brut (77 kWh net), autonomie 585 km (596 km Coupe), un motor de 286 CP la puntea spate, viteză maximă 180 km/h, 0-100 km/h 6,7 secunde
Enyaq 85x, baterie de 82 kWh brut (77 kWh net), autonomie 549 km (558 km Coupe), un motor la puntea spate și unul la puntea față, putere totală 286 CP, viteză maximă 180 km/h, 0-100 km/h 6,7 secunde