Home Știri (Video) Hibridizarea SUV: Discovery Sport, Q5 TFSI E sau GLE 580

(Video) Hibridizarea SUV: Discovery Sport, Q5 TFSI E sau GLE 580

de Aurel Niculescu
(Video) Hibridizarea SUV: Discovery Sport, Q5 TFSI E sau GLE 580

Land Rover a decis că este timpul pentru o împrospătare a gamei Discovery Sport, Audi îi oferă compactului Q5 un tren de rulare plug in hybrid, iar marele Mercedes-Benz GLE are V8 cu mild hybrid în versiunea 580.

Facelift-ul pentru Discovery Sport propus de Land Rover include schimbări de ordin estetic ușor de observat – chiar dacă acestea nu sunt efectuate în profunzime. Însă, noutățile majore sosesc pe partea de tehnologie, iar gama primește inclusiv o nouă opțiune de motorizare cu sistem mild hybrid. Stilistic, Discovery Sport este mai dinamic decât oricând, cu noi faruri și o nouă semnătură a luminilor de zi cu LED. Partea frontală a fost simplificată, iar noutățile includ liniile verticale aflate la extremități. În spate, stopurile și bara au fost redesenate, cea din urmă acoperind de acum terminația sistemului de evacuare.



Sub capotă, doritorii pot opta pentru un nou ansamblu cu sistem mild hybrid pe 48 de volți și starter/generator integrat – în total există trei versiuni pe benzină și patru pe motorină. Motorizarea de bază este un diesel Ingenium de 150 CP cu tracțiune față, iar variantele clasice se opresc la 250 CP cu AWD. Noul mild hybrid oferă însă nu mai puțin de 296 CP – iar Land Rover promite că mai târziu anul acesta cumpărătorii vor putea opta inclusiv pentru o variantă Plug In Hybrid. Toate motorizările sunt certificate Real Driving Emissions (RDE2), iar printre noutăți mai putem nota și cutia ZF cu nouă trepte îmbunătățită sau sistemul electronic de tracțiune vectorizată Active Driveline.


https://youtu.be/A_AKp3hSZAw
Evident, Land Rover nu renunță la calitățile de off-roader – Discovery Sport are o gardă la sol de 212 mm, unghiuri de atac/degajare/înclinare de 25/30/20 grade, iar versiunile AWD pot urca pante de până la 45%. Capacitatea maximă de tractare este de 2500 kg, iar șoferul beneficiază de ajutorul sistemului semi-autonom Advanced Tow Assist. Interiorul este cel care beneficiază de cele mai spectaculoase îmbunătățiri – tapițerie Luxtex realizată din microfibră de poliester reciclat, rabatare 40/20/40 pentru rândul doi de locuri, sistem de reîncărcare wireless pentru smartphone, hotspot 4G și mai ales un nou sistem de infotainment de 10 inch pentru consola centrală, în timp ce volanul are de acum comenzi tactile. Sistemele de asistență includ oglinda retrovizoare digitală cu unghi de vizualizare de 50 de grade, tehnologia ClearSight Ground View și un pachet de sisteme de siguranță cu capabilități semi-autonome.


Audi a lansat deja două modele complet electrice – e-tron și Q2 L e-tron, model dedicat exclusiv pieței din China. Acum se ocupă și de zona plug in hybrid, electrificând un nou model din gama sa de SUV-uri – Q5 55 TFSI e quattro. Nu are cel mai interesant nume, însă este primul din noua generație de modele plug in hybrid ale companiei, oferind un total de 367 CP / 500 Nm și o autonomie electrică WLTP de peste 40 km. Sistemul este format dintr-un TFSI în patru cilindri de 252 CP / 370 Nm și un motor electric ce livrează 105 kW și 350 Nm – suficient pentru un sprint 0-100 km/h în 5,3 secunde și viteze maxime de 135 km/h în modul EV sau 239 km/h în cel hibrid. Consumul standardizat pentru PHEV-uri este de doar 2,1-2,4 l/100 km, iar acumulatorii cu celule prismatice, amplasați sub podeaua portbagajului, au o capacitate de 14,1 kWh. Reîncărcarea se face la maxim 7,4 kW (Type 2), în timp ce la o priză clasică poate dura până la maxim șase ore. Q5 e quattro va ajunge la clienți din trimestrul trei, prețul de pornire în Germania fiind de 60.450 euro.


Mercedes-Benz a lansat o nouă versiune de vârf (GLE 580) pentru cea mai recentă generație a SUV-ului de clasă mare GLE – plasată deasupra versiune GLE 450, dar și peste AMG-ul GLE 53. Noul GLE 580 este nu doar V8, ci și mild hybrid. Cunoscutul propulsor V8 twin-turbo de 4 litri are în această versiune nu mai puțin de 483 CP și 700 Nm, iar sistemul mild hybrid al casei, EQ Boost, mai aduce în joc încă 21 CP și 250 Nm pentru scurt timp. Modelul GLE 580 este oferit, deocamdată, în SUA – prețurile pornind de la un minim de $76.800.

(Video) Hibridizarea SUV: Discovery Sport, Q5 TFSI E sau GLE 580

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.