Îmbrăcat ușor diferit, cu papion pe calandru și un aspect mai dur, Chevrolet Trax este de fapt un Opel Mokka mai accesibil. Deci, tehnologie germană fabricată în Coreea de Sud.
Text: Cristian Sterea
Nu a trecut chiar atât de mult timp de când Daewoo s-a transformat în Chevrolet, dar parcă nici nu ne mai aducem aminte de acele vremuri. Gama de modele și designul s-au schimbat rapid, oferta s-a mărit prin debutul în clasele auto încă neexploatate, iar saltul tehnologic este evident. Ușor, ușor au fost preluate de la sora de concern Opel motoare, poate chiar platforme tehnice, după cum se zvonește pe la colțuri, iar acum asistăm la apariția unui nou model produs în comun. Da, după Chevrolet Captiva/Opel Antara, Trax e un alt Chevrolet care împarte aceeași linie de producție cu un SUV Opel, în speță Mokka. Și cum unul dintre ele se laudă cu tehnologia germană, mă gândesc că și celălalt ar putea face același lucru. Dar nu, Trax este ceva mai modest, își acceptă poziția secundă și încearcă să-și câștige clienții cu un preț mai competitiv. E drept că pentru asta face câteva concesii, renunțând la climatizarea automată, farurile cu xenon și alte sisteme mai complexe pe care Mokka le are pe lista de opționale, dar și prețul de bază este cu aproape 1300 de euro mai mic, fiind de 15.500.

În dinamicul segment al SUV-urilor de oraș, Chevrolet Trax mizează pe un interior încăpător și modulabil, un sistem de infotainment pe gustul pasionaților de gadgeturi și o platformă tehnică care se prezintă, în cazul lui Opel Mokka, drept tehnologie germană.
Nu doar designul exterior al lui Trax respectă particularitățile Chevrolet, ci și cel interior. Astfel, tabloul de bord se remarcă prin aceeași antiteză clasic-modern și dispune de un ceas analogic pentru indicarea turației, precum și un display monocrom ce afișează viteza și restul informațiilor necesare. De asemenea, amalgamul de butoane prezent pe bordul lui Mokka e înlocuit, pe versiunile de echipare superioare ale lui Trax, de elegantul sistem MyLink cu un generos ecran color tactil. Acesta se poate conecta ușor la telefonul mobil prin USB sau bluetooth și permite accesare muzicii, fotografiilor și chiar a filmelor. Mai mult, aplicația BringGo (disponibilă contra cost pe iTunes și Google Play) ia locul unui veritabil sistem de navigație și oferă majoritatea facilităților hărților online (actualizare permanentă, afișare 3D, căutare și furnizare de informații suplimentare despre anumite puncte de interes). Teoretic, hărțile pot fi salvate în telefon, dar, cu ocazia testului internațional, am folosit exclusiv conexiunea de date, ceea ce presupun că a încins și factura furnizorului de servicii GSM, nu doar aparatul în sine. De asemenea, este disponibil și asistentul virtual Siri, de la Apple, care preia comenzi vocale. Bineînțeles, în cazul acestuia, conexiunea de date e obligatorie.

Habitaclu încăpător și cu o bună modularitate, în el putând fi încărcate obiecte lungi de până la 2,3 metri.
În ton cu imaginea de vehicul polivalent, habitaclul lui Trax este garnisit cu numeroase spații de depozitare și, prin rabatarea spătarului banchetei și a scaunului din dreapta-față, în el încap obiecte de până la 2,3 metri lungime. Portbagajul e și el destul de încăpător (356 de litri), iar în spatele tunelului central ce separă locurile din față se găsește o priză de 220 V la care se poate conecta un laptop, de exemplu. Ca șofer, te bucuri de o poziție de condus înaltă, dar vizibilitatea în imediata vecinătate a mașinii nu-i prea grozavă. Spațiul este suficient pentru toți pasagerii, și nici materialele folosite la finisare nu pot fi blamate.

Cu ajutorul aplicației BringGo, sistemul de navigație al telefonului mobil este transpus pe MyLink, sistemul de infotainment al mașinii.
Ca și la Opel Mokka, gama de motoare include aceleași propulsoare pe benzină, unul de 1,6 litri, aspirat, de 115 CP și altul de 1,4 litri, turbo, cu
140 CP, precum și dieselul de 1,7, cu 130 CP. Cea mai inspirată alegere pare propulsorul de 1,4 litri, disponibil doar cu tracțiune integrală și transmisie manuală, care reușește să ofere o elasticitate bună, suficientă putere și nici nu se face auzit prea tare în habitaclu. De partea cealaltă, dieselul își trădează lunga carieră prin funcționarea gălăgioasă și o lipsă vizibilă de putere în apropierea ralantiului, nefiind exclusă chiar oprirea involuntară a motorului la plecările de pe loc. Pe de altă parte, acesta are ruperi spectaculoase de ritm pe o plajă scurtă de turații și, ajutat inclusiv de sistemul stop/start, consumă destul de puțin. Tracțiunea 4×4 e eficientă pe suprafețe cu aderență redusă, dar unghiul de atac mic limitează considerabil abilitățile lui Trax în teren accidentat. Motorul de bază, pe benzină, este disponibil doar cu tracțiune față, iar dieselul e cel mai polivalent, putând fi oferit în ambele versiuni de tracțiune și cu transmisie automată. Fără a neglija confortul, trenul de rulare e setat ceva mai rigid pentru a nu permite caroseriei să se încline prea mult pe viraje. Deși precizia direcției este perfectibilă, mașina are un feedback relativ bun și e plăcută pe viraje.
Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo
Dacă am judeca după succesul înregistrat deja de Opel Mokka, Trax ar trebui să devină rapid noua vedetă a constructorului Chevrolet. În principiu, vorbim despre aceeași mașină, iar prețul este ceva mai mic. În plus, conceptul de SUV parcă se potrivește mai bine cu marca americană și istoria ei de modele, chiar dacă producția se desfășoară tot în Coreea de Sud.
ams 06/2013
Comentarii închise.