Home Teste Test comparativ Mazda CX-30 vs Kia XCeed: în formă bună

Test comparativ Mazda CX-30 vs Kia XCeed: în formă bună

de Răzvan Măgureanu
test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Derivatele crossover promit o prezență mai puternică decât modelele de clasă compactă pe care se bazează. Printre cele mai populare se numără Kia XCeed și Mazda CX-30, care concurează în acest test comparativ.

Vă mai amintiți de VW Golf Country? Ce ridiculizată era pe atunci versiunea cu tracțiune integrală din cauza distanței enervant de mari dintre roți și pasajele roților! Ar fi trebuit să i se ceară scuze cu mult timp în urmă, pentru că a fost o pionieră. În prezent, majoritatea nu mai strâmbă din nas când vede modele compacte cu gardă la sol mărită, ci le cumpără.

Kia XCeed și Mazda CX-30 sunt printre cele mai populare. În principiu, ambele au o caroserie înălțată, dar distanța dintre roți și pasaje nu mai este deloc iritantă. Strict vorbind, modelele testate aici manifestă chiar o inversare a tendinței, clasa crossover coborând înălțimea mare, tipică pentru caroseria SUV-urilor, la un nivel mai civilizat.

Dacă compari XCeed cu modelul compact Ceed, construit pe aceeași bază, acesta este cu doar 5 cm mai înalt, iar șoferul stă doar puțin mai sus. Însă CX-30 adaugă încă 4 cm față de XCeed, iar în comparație cu omologul său tehnic, Mazda3, e cu 10 cm mai înalt.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Prezență impunătoare

Ades menționatele cuvinte, „stai mai sus și ai o vedere de ansamblu mai bună“ sună plauzibil pentru CX-30, dar este puțin probabil să fie singurul motiv pentru care acesta e cumpărat. Mai probabil, prezența impunătoare datorată formei musculoase și protecțiilor de plastic reprezintă o atracție magnetică.

Linia acoperișului, asemănătoare cu a unui coupé, la care designerii se referă întotdeauna cu elocvență în cadrul prezentărilor, poate juca și ea un rol în promovarea vânzărilor. În cazul crossover-urilor testate aici, comparația cu un coupé este valabilă, pentru că mult doritul acces mai ușor se termină chiar în spatele scaunelor din față.

Dacă vrei să te ridici de pe banchetă și să te strecori prin micul decupaj al ușii, trebuie să-ți treci picioarele dincolo de intersecția dintre montantul central și pragul de protecție. Pentru copii, această mișcare nu e dificilă, dar pentru persoanele în vârstă nu va fi nici pe departe ușor.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Însă probabil că seniorilor le-ar plăcea să se așeze pe bancheta lui XCeed, care este deosebit de confortabilă și bine configurată. Cu toate acestea, scaunele din față, mai accesibile, sunt clar preferabile, mai ales că cele sport ale modelului de test XCeed susțin eficient spatele. În plus, la XCeed poți comanda și scaune ventilate (387 de euro), indisponibile la CX-30.

Faptul că sistemul multimedia este ușor de operat datorită butoanelor de meniu separate de displayul tactil și că instrumentele sunt ușor de citit contribuie, de asemenea, la sentimentul de bunăstare. Alte puncte pozitive vin de la asistentul vocal mult mai cooperant și de la ecranul de navigație mai mare și mai clar.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Mazda poate concura doar cu un modern head-up display cu laser, standard chiar de la versiunea de bază, pe care Kia nu îl oferă. În afară de asta, Mazda rămâne în urmă și în ceea ce privește tehnologia de iluminare (luminile de zi și stopurile LED sunt opționale în pachetul Style, standard la Kia) și ajutoarele electronice (Kia are un pachet de asistență standard mai complet, cu excepția pilotului automat adaptiv, care e standard la Mazda și costă 387 de euro la Kia). De asemenea, valorile decelerării lui XCeed s-au îmbunătățit de la anteriorul test comparativ cu cele două modele – atunci, Kia a concurat cu versiunea 1.4 T-GDI –, fiind acum doar cu puțin în urma celor ale lui CX-30.

Apropo, oricine echivalează cross­over-urile cu o utilitate practică ridicată acordă prea mult credit în special modelului Mazda, care are doar o banchetă fracționabilă 40/60%, un spațiu ceva mai mare pentru depozitare și, de la echiparea Plus, din test, podea dublă pliabilă. Astfel se creează o zonă de încărcare aproape plană, iar fereastra mică din montantul posterior permite cel puțin o vizibilitate minimă când se dă cu spatele în parcare.

În schimb, la Kia se poate comanda banchetă fracționabilă 40/20/40%, pentru numai 154 de euro, iar hayonul electric costă 464 de euro la versiunile Style și Style+ (inclus în pachetul Style la Mazda, 1500 de euro). În general, Kia este mai ușor de configurat, pentru că lista de opțiuni este lungă, iar acestea nu sunt condiționate în pachete scumpe, cum este cazul la Mazda, care are doar patru pachete opționale.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Mai înalt, deci mai robust

Apropo de opțiuni, ca întotdeauna în cazul SUV-urilor, vă recomandăm suspensia adaptivă, deoarece garda la sol mai înaltă reduce confortul suspensiei. De ce? Pentru că centrul de greutate mai ridicat determină un ruliu mai mare al caroseriei, iar inginerii contracarează acest lucru cu un reglaj mai ferm al suspensiei, care este doar moderat de flexibilă. Suspensia adaptivă ar putea oferi un compromis între confort (flexibilitate mai mare) și sportivitate (ruliu mai redus), dar nici Kia, nici Mazda nu oferă această dotare.

Nu vrem să insinuăm că aceste crossover-uri au un comportament brutal, dar suntem obișnuiți cu un comportament mult mai civilizat al suspensiilor în cazul hatch-urilor de clasă compactă. Mai ales la CX-30 ar fi de dorit să se activeze un mod Confort al suspensiei adaptive, dacă aceasta ar fi disponibilă. Dar așa, cei care călătoresc cu copii se pot juca de-a „peste câte denivelări am trecut cu mașina?“

XCeed absoarbe denivelările un pic mai bine și saltă mai puțin pe verticală pe denivelările dure. În consecință, oferă cel mai bun confort al rulării, care este însă diminuat de funcționarea remarcabil de aspră a motorului turbo cu patru cilindri. Noul propulsor pe benzină, de 1,5 litri, cu 160 CP și 253 Nm este cuplat standard la o cutie de viteze manuală cu șase trepte, dar aici concurează cu cea opțională cu ambreiaj dublu.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Un ambreiaj care patinează 

Această cutie automată maschează aproape excesiv slăbiciunea la pornire tipică unui turbo, astfel încât, în oraș, cu motorul zgomotos, uneori te simți ca un șofer începător. Cu toate acestea, acordăm mai multe puncte versiunii cu transmisie automată, pentru că avantajele confortului și siguranței aduc o plus valoare mai mare, ca să ne exprimăm în termeni financiari.

Ar costa 2500 de euro ca Mazda să schimbe vitezele automat. Însă mașina de test necesită muncă manuală pentru schimbarea lor, ceea ce nu este o povară datorită levierului care are o cursă scurtă și precisă. Cu toate acestea, raportul de transmisie foarte lung slăbește propulsia, mai ales că cei 150 CP și 213 Nm ai motorului aspirat de 2 litri împing doar la turații ridicate.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

În comparație cu rivalii săi, CX-30 pare în general precaut, ceea ce, privit în mod pozitiv, se manifestă, de exemplu, printr-o stabilitate mai bună în linie dreaptă. Pe de altă parte, Mazda are un comportament mai precaut în viraje, spre deosebire de XCeed, care se avântă plin de energie. Și cum e cu consumul de combustibil? Pornirea rezervată a mașinii cu aspirație naturală merge mână în mână cu emisii și consum mai mici, în medie 7,1 /100 km fiind suficienți pentru CX-30, în timp ce XCeed are nevoie de o jumătate de litru în plus. Acest lucru se reflectă în notele obținute la capitolele protecția mediului și costuri.

test comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceedtest comparativ mazda Cx-30 vs Kia xceed

Până la urmă însă, Kia iese învingătoare datorită garanției mai lungi și a prețului mai bun, pe care le evaluăm în capitolul costuri. În plus, dacă luăm în calcul cutia automată la Mazda, pentru a avea un preț echivalent la același arsenal tehnic, Kia este cu 2400 de euro mai ieftină. Totuși, în echiparea Plus, Mazda are câteva echipamente standard în plus (jante de 18 inchi, climă automată, cameră de marșarier, scaune față încălzite, senzori de parcare), care reduc diferența până la 1300 de euro deoarece dotările lui XCeed sunt ieftine.

Clasament final
1. Kia Xceed 1.5 T-GDI   618 puncte 
Cu o operare mai ușoară, un confort mai bun al suspensiei, un sistem de propulsie mai puternic și o garanție mai lungă, XCeed câștigă, fiind și mai ieftin la preț comparat.

2. Mazda CX-30 G 2.0 M-Hybrid  600 puncte
CX-30 se remarcă prin motorul său aspirat cu funcționare lină și economic, dar, în același timp, acesta e destul de lent. Este mai bine echipat standard, dar mai scump.

ModelKia XCeed 1.5 T-GDI Style+Mazda CX-30 G 2.0 M Hybrid Plus
Propulsie
Tip motor/nr. cilindriL/4L/4
Antrenare vilbrochen/supraalim.Lanț/turboLanț/–
Cilindree cm314821998
Putere maximă kW (CP)/rpm118 (160)/5500110 (150)/6000
Cuplu maxim Nm/rpm253/1500213/4000
TransmisieTracțiune față, cutie DCT 7 trepteTracțiune față, cutie man. 6 trepte
Pneuri în test235/45 R 18 V Continental PremiumContact 6215/55 R 18 W SUV
Continental PremiumContact 6Falken Azenis FK510 SUV
Mase și dimensiuni
Masă proprie/sarcină utilă/nr. locuri kg1407/463/51421/506/5
Masă remorcabilă/cu frânare kg600/1410600/1300
Sarcină acoperiș/sarcină pe cârlig kg80/7575/75
Lungime × lățime (cu oglinzi) x înălțime mm4395 × 1826 (2026) x 14954395 × 1795 (2040) x 1540
Ampatament mm26502655
Diametru de bracaj st./dr. m11,3/11,411,4/11,4
Volum portbagaj l/VDA426/1378430/1406
Dimensiuni portbagaj
L x l x h mic mm
310 × 960 × 645320 × 790 × 700
Dimensiuni portbagaj
L × l × h mare mm
1150 × 960 × 6451095 × 790 × 700
Înălțime prag de încărcaremm750730
Lățime interioară față/spate mm1480/14601465/1460
Înălțime interioară față/spate mm1020/9551000/955
Spațiu de ședere standard mm700650
Înălțime poziție de condus mm515555
Consum/autonomie/
CO2
Consum în test
l/100 km
7,67,1
ams – eco/cotidian/sportiv6,0/7,5/9,55,5/7,0/9,2
Emisii CO2 în test g/km177165
Consum NEDC urban/extraurban/
mediu l/100 km
6,7/5,0/5,66,2/4,5/5,1
Consum WLTP total
l/100 km
6,55,9
Emisii CO2 (NEDC/WLTP) g/km128/141116/134
Rezervor l5051
Autonomie km657718
Accelerații/viteză maximă
Accelerații s
0–  80 km/h6,26,8
0–100 km/h8,89,4
0–120 km/h12,514,0
0–130 km/h14,716,2
0–140 km/h17,018,6
0–160 km/h24,026,4
0–180 km/h35,737,6
0–400 m16,517,0
Reprize s
60–100/80–120 km/h4,8/6,35,0/7,2
Viteză maximă km/h208198
Distanțe de frânare
De la 100 km/h, rece m34,934,2
De la 130 km/h, rece/cald58,3/59,558,3/59,3
Zgomot interior dBA
la   80 km/h ultima treaptă6563
la 100 km/h 6866
la 130 km/h7170
la 160 km/h7374
la 180 km/h7576
Teste dinamice
Slalom 18 m TC/ESP on/off km/h64,5/64,663,8/64,0
Dublă schimbare de bandă km/h132,0/132,4131,1/132,0
Costuri
Preț de bază euro25.28225.190 1)

1) 27.690 euro cu transmisie automată

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?