Home Teste Test: Renault Kangoo dCi 95 – Versatilitate maximă

Test: Renault Kangoo dCi 95 – Versatilitate maximă

de Dan Damian
Renault Kangoo dCi 95

Ajuns la a treia generație, Renault Kangoo demonstrează că monovolumele rămân modele de vacanță ideale pentru familie. Mai ales în versiune diesel.

Într-o lume a SUV-urilor, aproape nimeni nu mai investește în dezvoltarea MPV-urilor, pentru că nu are sens, deși știm foarte bine că un SUV nu le egalează în privința modularității interiorului și nici măcar a spațiilor de depozitare.

Totuși, pentru cei care vor aceste avantaje există soluții, cum ar fi versiunile pentru persoane derivate din modelele utilitare. Evident că n-au eleganța SUV-urilor, nici confortul, aș putea spune, dar toate celelalte avantaje sunt acolo.

Renault Kangoo este acum la a treia generație, care a debutat anul trecut și încearcă să preia o parte din nevoile celor care vor o mașină preponderent pentru drumuri lungi și/sau extrem de versatilă. Bine, vorbim aici despre un model produs de maeștrii monovolumelor, cei de la Renault, care oricum nu se grăbesc să renunțe la ele. Kangoo s-a modernizat complet, iar dacă n-ar fi forma pătrățoasă a caroseriei, ai putea spune că se înscrie fără probleme în gama de modele nederivate din utilitare, având luminile de zi în forma literei „C“, grilă mare, multe elemente cromate și un aspect general robust și cât se poate de actual.

Renault Kangoo dCi 95

În România sunt disponibile acum doar două versiuni de motorizare, TCe 130 și dCi-ul de 95 CP, pe care l-am și testat în combinație cu transmisia manuală cu șase trepte. Acum… 95 CP și 260 Nm la o masă cu puțin peste 1,6 tone,n-ar trebui să lase vreo urmă de îndoială asupra faptului că dinamica nu este deloc punctul forte al acestei versiuni. O spun și cele 15,1 secunde până la 100 km/h, și viteza maximă de 164 km/h. Motorul trage corect, dar ca să poți face o depășire trebuie neapărat să-l „lucrezi“ din cutie. De asemenea, cu mașina relativ încărcată, rampele susținute sunt prietene doar cu treapta a doua. Odată stabilizată, pe drum drept viteza poate fi menținută și mai sus fără probleme, în treapta a șasea, moment în care realizezi că lumea trece la benzină și hibrid cam forțat, pentru că dieselul nu poate fi pur și simplu egalat la nivel de consum. Am obținut 4,6 l/100 km pe drumuri naționale, fără eco, în condiții normale de confort. Abia pe autostradă, la 135 km/h, computerul de bord a arătat cam 6,7 l/100 km. Nici nu-i de mirare că autonomia depășește 800 km cu un plin al rezervorului de 54 de litri.

Habitaclu transformabil

O mașină pentru pasageri bazată pe o utilitară vine, cum spuneam, cu anumite dezavantaje, confortul mediocru, poziția de condus mai rigidă etc. Dar și cu avantaje, primele din punctul meu de vedere fiind cele legate de spațiile pentru depozitare. Sunt foarte multe, 15 la număr, totalizând 44,8 litri, așa că ai toate șansele să rătăcești foarte ușor câte ceva. Iată câteva: la baza plafonului, pe toată lățimea acestuia, torpedoul stil ladă, pe portiere, în centrul planșei de bord, deasupra tabloului de bord (echipat cu două prize USB), buzunare pe spătarele scaunelor din față și altele.

Renault Kangoo dCi 95

Scaunele din spate stau pe un cadru înalt, unde poți depozita alte lucruri, dar poți și să rabatezi totul – șezutul se deplasează în față și în jos, iar spătarul se pliază perfect, astfel încât ai la dispoziție o suprafață perfect plană din doar câteva mișcări. Așa ajungi de la cei 775 de litri (în configurație cu cinci locuri) la 2800, dacă rabatezi și scaunul pasagerului din față.

Planșa de bord este realizată din materiale tari, rezistente, tipice utilitarelor, dar în cazul lui Kangoo atmosfera e puțin înveselită de textura plăcută a zonei centrale, care imită o inserție din lemn. Evident, tabloul de bord este cu ceasuri analogice, dar poți vedea tot ce te interesează pe displayul dintre turometru și vitezometru. Da, există și displayul central de 8 inchi al sistemului multimedia Easy Link, compatibil cu CarPlay și Android Auto, dar viteza și culorile sale puteau fi mai bune. În spate, ai la dispoziție un spațiu generos pentru genunchi și un acces foarte bun, datorat portierelor culisante.

Renault Kangoo dCi 95

Kangoo este disponibil doar în versiunea de echipare Intens, foarte bogată, dar care aduce și o dilemă. Modelul testat de noi are un preț de bază de 24.790 de euro. Cu 300 euro mai jos poți cumpăra însă TCe 130, așadar o versiune mai accesibilă, mai puternică și cu dinamică mai bună, dar nici pe departe la fel de economică.

Verdict: 3,5 stele

Renault Kangoo nu este pentru toată lumea, ci pentru cei mai raționali dintre noi. Cei pentru care nu contează prea mult dinamica, dar sunt foarte atenți la costurile de utilizare. O mare pondere în decizia de cumpărare o are versatilitatea excelentă a interiorului – poți pleca două săptămâni cu familia, în concediu prin Europa, pentru ca apoi să rămâi doar cu scaunul șoferului și să transporți marfă.

DATE TEHNICE

Caroserie: Monovolum cu 5 locuri. L × l × h: 4486 × 1919 × 1838 mm. Ampatament: 2716 mm. Rezervor: 54 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras, cu element de torsiune, arcuri elicoidale. Frâne cu discuri ventilate față, tambur spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 205/60 R16

Transmisie: Tracțiune față, cutie manuală cu 6 trepte

Motor: Diesel, L4, 1461 cm3. Putere maximă: 70 kW (95 CP)/3000 rpm. Cuplu maxim: 260 Nm/1750 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    15,1 s, Viteză maximă 164 km/h, Consum mediu            8,6 l/100 km

Preț de bază: Renault Kangoo Intens Blue dCi 95    24.790 euro

Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95
Renault Kangoo dCi 95
Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95Renault Kangoo dCi 95

Foto: Bogdan Paraschiv

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?