Home Teste Test Drive DS 4 – Premium cald

Test Drive DS 4 – Premium cald

de Dan Damian
DS 4 - Test Drive

Dacă-l vezi pe stradă, nu ai cum să nu întorci capul, pentru că DS 4 este altceva într-un peisaj destul de convențional.

În 2022 se împlinesc 7 ani de când DS a devenit marcă de sine stătătoare în cadrul grupului (pe atunci) PSA. Francezii au investit foarte mult în acest brand, așa că, în acest moment, gama DS cuprinde patru modele cu motorizări diesel, benzină, PHEV și electrică, iar conform unor declarații din 2018, peste 3 ani marca franceză ar urma să lanseze numai mașini electrice.

Un bun prilej să testăm cel mai interesant model al gamei, DS 4. De ce ar fi cel mai interesant? În mare parte, pentru că este un hatchback de clasă compactă, deci poate merge oriunde și nu ajunge la prețurile fraților mai mari, DS 7 și DS 9.

DS 4 - Test Drive

Francezii au vrut o marcă premium, știți povestea, dar premium în stil propriu. Iar după ce vezi interiorul lui DS 4, înțelegi că au reușit. De fapt, primul contact cu habitaclul acestui hatch te dezorientează puțin, pentru că multe comenzi nu sunt acolo unde te-ai aștepta să fie. Câteva exemple: butonul de pornire, sub forma unui romb (motivul preponderent al designului mărcii), este plasat central, dar e luminat și îți atrage atenția, comenzile geamurilor sunt pe portieră, dar undeva sus, unde la alte mașini găsești comenzile oglinzilor, butonul avariilor se află în dreapta, de parcă ar fi mai degrabă destinat pasagerului, comenzile aeratoarelor sunt integrate în designul liniei cromate de pe mijlocul planșei de bord. Da, ai nevoie de timp să te obișnuiești cu acest nou concept de ergonomie, dar, după ce o faci, începi să apreciezi originalitatea francezilor. Mai ales că totul este o combinație între comenzi angulare și linii care amintesc de o finisare caldă, clasică. De pildă, pielea de pe bord, granulată în partea superioară și netedă în zona mediană.

Pe consola centrală există un display tactil pe care tronează un romb cu ajutorul căruia poți să scrii, de mână, anumite comenzi. Arată high-tech, dar este inutil. Tabloul de bord e destul de mic, personalizabil doar prin schimbarea culorilor în funcție de modul de rulare și informațiile pe care le poți selecta în partea lui centrală. Aici, avem și un minus raportat la pretențiile mașinii – afișajul computerului de bord (consum, viteză medie etc.) arată ca la modelele Citroën . Displayul central are rezoluție bună, este plasat clasic, adică integrat în planșa de bord, dar îți trebuie manualul ca să-i înțelegi toate funcțiile, pentru că nu e intuitiv.

Un mare plus pentru scaune – în afară de faptul că te simți foarte bine în ele, arată excelent, cu adevărat într-un altfel de premium.

Sport clasic

Am testat cel mai puternic motor fără hibridizare, adică propulsorul turbo de 1,6 litri și 225 CP. Îl știm de la multe alte modele ale grupului – mi-a plăcut la Peugeot 508 și, de fapt, nu prea are ce să nu-ți placă la el. Oferă performanțe bune, te satisface când mărești ritmul și începi să conduci sportiv și nu sună deloc rău. E bine completat de cutia automată cu opt trepte, cu a sa comandă minimalistă. Experiența este însă puțin afectată când vrei să rulezi lejer, cu viteză constantă, fără cruise control. Pur și simplu, simți mici șocuri în transmisie, chiar dacă ții accelerația apăsată constant. Ca niște semne de nervozitate. Le-aș fi înțeles oarecum în modul Sport, dar acest comportament e prezent chiar și în Eco.

blank

 

Oricum, suspensia lui DS 4 este setată pentru confort, unul foarte bun, fără reproș. Evident că se poate ajusta în funcție de modul de condus, dar chiar și atunci compromisul e bine implementat. Nu este genul de mașină pe care s-o bruschezi în virajele strânse, dar e rapidă și bine echilibrată pe viraje mai largi.

Apropo de confort, spațiul din spate este bun la nivelul genunchilor, însă, cu toate că mașina e omologată pentru cinci locuri, pe centru chiar n-ai vrea să stai câteva ore.

Consum? DS spune că media este de 6,6 l/100 km, dar nu iese, pentru că în oraș (București) ai cam 11 l/100 km, iar în afară nu scade sub 6 l/100 km.

Premium, premieră la francezi, dar la ce preț? Unul consistent, 41.700 de euro la bază pentru acest motor și echiparea Rivoli, care a ajuns rapid la 50.545 după adăugarea unor opționale de peste 11.845, dar și după ce scădem discountul de 3000 de euro.

Verdict     –       4 stele

DS 4 nu e genul de mașină pentru toată lumea. Are mici probleme (de ergonomie, de finețe la rulare), dar le poți trece destul de ușor cu vederea după ce te obișnuiești. În schimb, atmosfera din interior este foarte plăcută tocmai pentru că e diferită. Și caldă. Iar dacă vrei să atragi atenția în trafic, clar este un model de luat în calcul.

DATE TEHNICE

Caroserie: Hatchback cu 5 locuri. L × l × h: 4400 × 1866 × 1470 mm. Ampatament: 2675 mm. Rezervor: 52 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras, cu element de torsiune, arcuri elicoidale. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 205/50 R19

Transmisie: Tracțiune față, cutie automată cu 8 trepte

Motor: Benzină, L4, 1598 cm3. Putere maximă: 165 kW (225 CP)/5500 rpm. Cuplu maxim: 300 Nm/1900 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    7,9 s, Viteză maximă 235 km/h, Consum mediu    6,6 l/100 km

Preț de bază: DS 4 Rivoli 1.6 PureTech 225 EAT8     41.700 euro

Foto: Bogdan Paraschiv.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?