Home Teste Test drive: Honda ZR-V – Eficiență nouă

Test drive: Honda ZR-V – Eficiență nouă

de Dan Damian
Honda ZR-V test drive

Noua Honda ZR-V, un SUV compact conceput ca o alternativă pentru Civic. L-am testat în România, cu singurul sistem de propulsie pe care îl oferă.

Nu este prea cunoscut, dar ar trebui să fie. Honda ZR-V umple spațiul dintre HR-V și noul CR-V în gama europeană a constructorului japonez. Dacă vă întrebați de unde a apărut, găsiți modelul Honda ZR-V în gama americană, dar sub numele HR-V. Confuz? Nu chiar, ideea e că avem cel mai mic SUV Honda, HR-V, apoi noul CR-V, care a făcut un salt semnificativ, astfel că era loc pentru un nou SUV sub CR-V. Știu că pare complicat… dacă vreți altfel, cam așa ar fi: ZR-V este o versiune SUV a lui Civic, dar fără nicio legătură la nivel de design.

Honda ZR-V test drive

ZR-V are propria personalitate, cu faruri originale, destul de lungi, cu semnătura luminoasă sub forma unui bumerang. Mai are grila proeminentă, ale cărei elemente verticale sunt impozante și amintesc de ceea ce face Maserati la ultimele modele. Stopurile au zona mai mare pe hayon, restul pe aripi, cu semnătura luminoasă sub forma unei linii conturate în partea inferioară. Și… două țevi reale de eșapament, veți vedea puțin mai târziu că au un scop în ansamblul mașinii.

Honda ZR-V test drive

Îl știam de la testul internațional din Barcelona, dar acum interiorul mi-a părut și mai bine adaptat la ceea ce se vrea ZR-V. Ai o poziție înaltă la volan, scaune cu bun suport lateral și aceeași planșă de bord de la Civic, singura diferență constând în comanda clapetelor aeratoarelor disimulate după ornamentul tip plasă. Și, desigur, consola centrală suspendată, care oferă un spațiu pentru depozitare sub ea. Pe lateralele acesteia există un port USB clasic la șofer și un USB-C pe partea pasagerului, deci conectivitate adaptată oricărui hardware.

Honda ZR-V test drive

Apropo de conectivitate, ai CarPlay wireless și Android Auto, dar displayul central plutitor de 9 inchi pare puțin în urma timpului. Reacționează bine la comenzile tactile, dar este cam mic și cam prea rigid la nivel grafic. Tabloul de bord are 7 inchi la nivelul de bază și 10,2 la versiunea Sport, unde informațiile sunt bine structurate, dar nu vă așteptați să fie prea configurabil.

Zonă eficientă

Honda mizează totul pe sistemul e:HEV. Nu doar la Honda ZR-V, ci la nivelul întregii game. Dar la Honda ZR-V găsiți exact aceleași specificații ca la Civic. Poate că pare un handicap să oferi doar un singur sistem de propulsie pentru mai multe modele, dar acest sistem este atât de eficient, încât înțelegi strategia. Ai un motor termic de 2 litri (poate aveau dreptate cei de la Mazda când spuneau că eficiența unui motor nu se reduce la o cilindree cât mai mică), care produce 143 CP și 186 Nm, asistat de un unul electric de 184 CP și 315 Nm. Cum propulsorul termic, deși poate antrena roțile, a fost conceput cu rol predominant de generator, puterea și cuplul totale sunt date de caracteristicile motorului electric. Vezi asta și la rulare. Motorul electric este omniprezent în propulsie, ceea ce aduce consumuri de aproximativ 5,7 l/100 km în mediul urban. Am avut însă și consumuri de 7 l, în aglomerație, cu bateria goală, când traficul nu-ți permite să o încarci prin regenerare nici chiar la cel mai mare nivel, pe care-l stabilești de la padelele din spatele volanului. Atunci trebuie să o facă motorul termic și se vede în consum. Cele mai eficiente condiții pentru sistemul e:HEV constau în trafic relativ lejer, cu frânări mai lungi, în modul Econ.

Honda ZR-V test drive

Honda promovează acest model ca având valențe sportive. Este adevărat, le are, la fel precum Civic. În modul Sport, lași deoparte eficiența și ai reacții dinamice evidente, cu accelerații bune (8 secunde până la 100 km/h). Suspensia susține valențele sportive și, da, chiar poți merge sportiv cu ZR-V. Mai ales în modul Sport, când motorul termic e mult mai prezent și simți acustic simulările schimbărilor de trepte, pentru că, în rest, cutia de viteze se comportă ca una CVT.

Honda ZR-V test drive

Cam acesta este avantajul lui Honda ZR-V. Oferă o atmosferă modernă la interior, dar în același timp și clasică (comenzile climatizării sunt separate, cu butoane fizice), poate fi foarte eficient, dar și generator de senzații de sportivitate. Problema principală a acestui model e că nu este prea cunoscut. E o prezență nouă în gama Honda, neavând un predecesor. Oricum însă, lovește exact unde trebuie, segmentul SUV-urilor compacte, cu un sistem de propulsie axat pe eficiență.

Text: Dan Damian

Verdict: 4 stele

Honda ZR-V e un SUV care îți oferă multe posibilități de conduce: foarte economic, dar și sportiv. Nu are încă o identitate clară, dar își construiește una. La interior, îți dă senzația de familiar și te face să te simți confortabil. Este economic și, dacă vrei să scoți tot ce poate la acest capitol, trebuie să înveți să îl conduci în acest sens.

DATE TEHNICE

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4568 × 1840 × 1620 mm. Ampatament: 2657 mm. Portbagaj: 380 l. Rezervor: 57 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate paralelogram deformabil. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 225/55 R18

Transmisie: Tracțiune față, cutie cu un singur raport

Propulsie: Motor termic: benzină, L4, 1993 cm3, putere maximă 105 kW (143 CP)/6000, cuplu maxim 186 Nm/4500 rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 135 kW (184 CP), cuplu maxim 315 Nm. Putere maximă totală: 135 kW (184 CP). Cuplu maxim total: 315 Nm. Capacitate baterie nc.

Performanțe: 0–100 km/h  8 s, Viteză maximă 173 km/h, Consum mediu  5,8 l/100 km

Preț de bază: Honda ZR-V e:HEV Sport        43.190 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.