Home Teste Test drive – Maserati Levante GT Hybrid – Spirit eco

Test drive – Maserati Levante GT Hybrid – Spirit eco

de Dan Damian
Maserati Levante GT Hybrid

Primul SUV Maserati nu a scăpat de electrificare, dar nici nu insistă prea mult pe acest aspect. Maserati Levante GT Hybrid rămâne însă un model impunător.

Anul acesta, Levante împlinește 8 ani de când este pe piață, dar rămâne un model atractiv în primul rând prin prisma platformei tehnice și a motorizărilor. Designul său este cumva discret, în ideea de a stârni și mai mult curiozitatea, însă dimensiunile foarte mari îl scot imediat în evidență. Este clar că, în 2016, Maserati nu a luat în calcul vreo formă de electrificare, ci a mizat pe pasiune, motorizări Ferrari, dinamică și imagine. Astfel, până anul trecut, Levante a fost disponibil doar cu propulsoare V6 și V8. Chiar dacă electrificarea serioasă începe cu recent lansatul Grecale, italienii nu puteau ignora trendul așa că au pregătit un pachet hibrid atât pentru berlina Ghibli, cât și pentru Levante. Da, ei îi spun hibrid, însă vorbim doar despre un mild hybrid care, la Levante, a venit la pachet cu câteva mici restilizări ale grilei frontale și semnăturii luminoase a stopurilor. În plus, accente albastre plasate strategic pe aripile din față și în grilă, dar și cusături albastre la interior, și chiar și etriere vopsite în albastru – a doua culoare eco, după verde.

Maserati Levante GT Hybrid

Introducerea acestei versiuni, Maserati Levante GT Hybrid, marchează și adoptarea primului motor cu patru cilindri (2 litri) în gama Levante. În cazul în care vă întrebați, acesta vine de la Alfa Romeo și este cuplat la un starter-generator alimentat de o mică baterie montată sub planșeul portbagajului.

Economie sportivă

Teoretic, un motor cu patru cilindri sub capota acestui SUV de peste 2,1 tone nu sună prea bine. În practică, Maserati Levante GT Hybrid rămâne sportiv și foarte plăcut de condus, pentru că propulsorul este puternic dopat și, cu tot cu aportul generatorului, livrează 330 CP. Accelerațiile sunt puternice, dar trebuie să selectezi modul Sport dacă vrei reacții rapide de la cutia automată ZF cu opt trepte. Tot în acest mod, auzi și bufniturile eșapamentului la schimbarea treptelor, care contribuie la ambianța sportivă. Cu suspensia sa pneumatică, standard, Levante Hybrid poate înșira virajele într-un mod foarte satisfăcător, cu atât mai mult cu cât ai la dispoziție direcția precisă, cu demultiplicare setată sportiv. Tracțiunea integrală este permanentă, dar în condiții bune de aderență livrează totul punții din spate și oricum nu poate da mai mult de 50% pe față. Așa că direcția relativ scurtă, tracțiunea preponderent spate și suspensiile în modul Sport fac din Levante un SUV sportiv cu personalitate.

Maserati Levante GT Hybrid

Dar este mai economic în versiune hibridă? Termenii de comparație sunt relativi, pentru că sistemul de 48 V nu a fost implementat pe un motor deja existent în gamă, ci pe unul nou, cel mai mic. Așa că Levante Hybrid consumă oficial, în medie 10,2 l/100 km, față de 12,5 l, consumul versiunii cu V6 de 3 litri, în timp ce hibridul are cu doar 19 CP și 50 Nm mai puțini decât V6-le. În test, în afara orașului consumul a variat între 14 și 17 l/100 km, în funcție de ritmul adoptat. Sub 10 l/100 km, n-am obținut decât la rularea constantă cu 70 km/h, în modul ICE, care aici nu înseamnă Internal Combustion Engine, ci Increased Control & Efficiency, un fel de Eco al lor.

Maserati Levante GT Hybrid

Pentru ca pachetul să fie complet, pe micul display digital al tabloului de bord există acum afișaj care îți permite să vezi cum lucrează sistemul hibrid. O baterie care arată nivelul de încărcare al acesteia și două linii animate relevă dacă bateria livrează sau primește curent. Doar de show, pentru a sublinia că este vorba despre un hibrid (care-i mild, de fapt), în rest nu te ajută cu nimic.

Clasă italiană

Cum spuneam, are aproape 6 ani, dar interiorului nu prea ai ce să-i reproșezi ca atmosferă. Materiale moi și piele peste tot, scaune care te îmbracă și poziție foarte bună la volan. Totul este lângă tine și simți comenzile lipite de tine. Levante Hybrid a primit un display multimedia nou, de 8,4 inchi. Cam mic pentru vremurile actuale și dimensiunile mașinii, dar are rezoluția excelentă și se mișcă foarte bine la comenzile tactile. Vârsta mașinii este trădată însă de butoanele mari de pe consolă, cele cu care poți controla tot sistemul de infotainment.

Maserati Levante GT Hybrid

După volanul cu trident, găsești cele două (foarte) mari padele de schimbare a treptelor. Mi se par absolut excelente, te îmbie să le folosești și îți dau o senzație de sportivitate cum nu prea găsești decât la modelele supersport. Problema este că padela de retrogradare maschează perfect brațul semnalizării. Dar perfect, așa că trebuie să pipăi padela și să îndoi degetele pe după ea, ca să ajungi la semnalizare. Plasarea e atât de greșită, încât este aproape amuzantă. Îmi închipui că au văzut-o și italienii, acum mulți ani, dar a fost ceva în stilul: „Aici, avem o problemă… Mda, dar o să le placă restul mașinii, așa că o lăsăm așa“.

Prețul de bază este de 82.229 de euro, dar, ca la orice model din acest segment, poți selecta rapid opționale în valoare de aproape 27.000 de euro, cum are modelul testat.

CONCLUZIE

Chiar și cu motor în patru cilindri, Maserati Levante GT Hybrid rămâne un sportiv veritabil, care îți poate da multe satisfacții. Nu-și arată neapărat vârsta, datorită unor mici upgrade-uri, iar sistemul mild hybrid îl ajută să fie cel mai economic model din gamă. Interiorul este sportiv și rafinat în același timp, așa că poți trece peste problemele evidente de ergonomie.

FIȘĂ TEHNICĂ

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 5005 × 1981 × 1693 mm. Ampatament: 3004 mm. Portbagaj: 580 l. Rezervor: 80 l

Tren de rulare: Suspensie față/spate tip paralelogram deformabil, amortizare pneumatică. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 265/50 R19

Transmisie: Tracțiune integrală permanentă, cutie automată cu 8 trepte

Motor: Benzină, L4, 1995 cm3. Putere maximă: 243 kW (330 CP)/5750 rpm. Cuplu maxim: 450 Nm/2250 rpm. Sistem mild hybrid (48 V)

Performanțe: 0–100 km/h 6 s, Viteză maximă 240 km/h, Consum mediu  10,2 l/100 km

Preț de bază: Maserati Levante GT Hybrid   82.229 euro

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?