Home Teste Test drive: Mazda6 20th Anniversary – Aniversare clasică

Test drive: Mazda6 20th Anniversary – Aniversare clasică

de Dan Damian
Mazda6 20th Anniversary

Mazda onorează cel mai vechi model al său din actuala gamă cu o ediție aniversară, Mazda6 20th Anniversary, care ne amintește de ce constructorul nipon are ceva aparte.

Actuala berlină de clasă medie a celor de la Mazda este la a treia generație. Încă din 2012, ceea ce o face cel mai longeviv model din actuala gamă. Merita o atenție specială cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la debutul primei generații, în anul 2002, când înlocuia modelul 626. Așa a apărut ediția aniversară de 20 de ani, un model adresat în special fanilor mărcii și mai ales celor care caută ceva special la modelele de volum.

Mazda6 20th Anniversary

Mazda6 20th Anniversary este disponibilă în doar două culori, Alb Rhodium și Roșu Artisan, cea a modelului testat. Pe lângă culoarea care atrage atenția, la exterior mai vezi și două plăcuțe cromate pe ambele aripi din față, cu inscripția 20th Anniversary, dar și jantele argintii, de 19 inchi. Și cam atât deosebit față de modelul normal.

Mazda6 20th Anniversary

În schimb, la interior ai ceva mai mult. De fapt, ceva mai de efect. Pe lângă tapițeria din piele Nappa de pe scaune, planșa de bord e traversată de o inserție generoasă de ceea ce pare Alcantara, cu cusături deosebite. De fapt, este un fel de Alcantara, pe care Mazda o numește „Leganu Suede“. E moale, fină și caldă, la figurat, cu atât mai mult cu cât o simți și în partea superioară a portierelor. Întreg habitaclul este stilat, comod și se simte cu adevărat premium. Dar, dacă începi să analizezi comenzile și echipamentele, îți dai seama că mașina are… 11 ani, chiar dacă a trecut prin câteva update-uri. De exemplu, displayul de 8 inchi, care nu e tactil, nu are nicio legătură cu lumea de azi. Nici camerele video, care livrează o calitate a imaginii… demnă de 2012.

Mazda6 20th Anniversary

Mazda6 20th Anniversary este disponibilă cu motorul de 2,5 litri, care livrează 194 CP și 258 Nm. OK, old style, acum motoarele de 2 litri sau chiar mai puțin vin cu același nivel de putere. Dar știți cum toarce motorul ăsta la drum? Niciodată, nu pare sub sarcină, stă la turații mici când viteza este apreciabilă, reacționează repede, în funcție și de cutia automată. Care, apropo, are o poartă manuală cu acționarea corectă: + în spate, – în față. Ce înseamnă o platformă veche, dar gândită pentru dinamică? Mazda6 te ține mereu în priză când conduci mai tare, stă bine pe viraje, mai ales pe cele largi, dar nu sacrifică confortul. Direcția e asistată electric, dar este plină de viață, făcându-te să vrei s-o simți, să conduci dinamic. E chiar lăudabil faptul că o mașină concepută acum mai bine de 10 ani îți oferă și acum satisfacții de genul ăsta. În rest, echipare completă (scaune față/spate încălzite, cele din frontale ventilate), sistem audio Bose cu 11 difuzoare excelent, head-up display, faruri cu LED și multe altele. Toate acestea, pentru 42.180 de euro (+790 de euro culoarea). Practic, am testat cea mai frumoasă întruchipare a unui model care își pregătește retragerea.

 Text: Dan Damian

 DATE TEHNICE

Caroserie: Berlină cu 5 locuri. L × l × h: 4870 × 1840 × 1450 mm. Ampatament: 2830 mm. Rezervor: 62 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate paralelogram deformabil, arcuri elicoidale. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 225/45 R19

Transmisie: Tracțiune față, cutie automată cu 6 trepte

Motor: Benzină, L4, 2488 cm3. Putere maximă: 143 kW (194)/5700 rpm. Cuplu maxim: 258 Nm/4000 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    8,1 s , Viteză maximă 223 km/h, Consum mediu  7,4 l/100 km

Preț de bază: Mazda6 20th Anniversary  41.390 euro

Foto: Bogdan Paraschiv

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.