Home Teste Test drive: Renault Clio E-Tech Hybrid: Adiere sportivă

Test drive: Renault Clio E-Tech Hybrid: Adiere sportivă

de Dan Damian
Renault Clio E-Tech Hybrid

Am testat în România unul dintre cele mai atrăgătoare modele de clasă mică, în cea mai eficientă formă a sa: Renault Clio E-Tech Hybrid.

Într-o perioadă în care unele modele cu tradiție în clasa mică dispar pur și simplu, fiind sau urmând a fi înlocuite de modele electrice dedicate, Renault crede în continuare în Clio. La 4 ani de la debut, actuala generație tocmai a trecut printr-un facelift, și ne-am fi așteptat ca măcar dieselul să dispară din gamă, dar acesta va continua să fie disponibil, alături de motorizări aspirate și turbo, o versiune GPL, plus un full hybrid, subiectul testului nostru.

Renault Clio E-Tech Hybrid

Clio arată mult mai proaspăt acum, cu noile faruri LED și luminile de zi distribuite în fascicule verticale individuale, plus noua grilă și stopurile cu semnătura luminoasă sub forma literei C.

Cea mai mare noutate este poate noua versiune de vârf, esprit Alpine, care înlocuiește vechea R.S. Line. Am găsit aici scaune sport excelent conturate, cu sigla esprit Alpine pe spătar și un mic drapel francez pe ambele scaune, acesta fiind prezent și în partea dreaptă a bordului îmbrăcat parțial în material textil. Tabloul de bord pentru această versiune are 10 inchi, iar sistemul multimedia Easy Link este rulat pe un display de 9,3 inchi.

Renault Clio E-Tech Hybrid

Sistemul hibrid de propulsie nu are nicio modificare, același 1.6 aspirat de 94 CP, completat de cele două motoare electrice de 49, respectiv 20 CP, plus bateria de 0,85 kWh și complicata cutie multimodală.

Spuneam de scaunele sport, destul de tari, care te fixează excelent, dar ai și pedalier cu aspect din aluminiu, plus reale apetențe sportive în comportament. Direcția este setată destul de tare, iar suspensia e fermă (dar rămâne confortabilă), astfel încât este o plăcere să conduci dinamic. Cei 145 CP ai ansamblului fac o figură frumoasă la acest capitol, suplimentată de eficiența remarcabilă. Renault spune că mașina poate rula până la 80% în mod electric în oraș, iar după cei 4,5 l/100 km obținuți în traficul din București, tinzi să le dai dreptate. Cu bateria aproape plină, poți rula cam 2 km electric, dacă cuplezi modul EV sau ai grijă la accelerații. În extraurban, în ritm alert, poți ajunge la 6,5 l/100 km, pentru ca în prima localitate mai mare consumul să scadă undeva la 5,3.

Prețul este competitiv, poți cumpăra hibridul cu 20.800 de euro în echiparea Evolution, dar, dacă vrei ceva stil și o atitudine sportivă mai pronunțată, trebuie să plătești 24.700 pentru rsprit Alpine.

Text: Dan Damian

Date tehnice

Caroserie: Hatchback de clasă mică cu 5 locuri. Lungime × lățime × înălțime: 4053 × 1798 × 1439 mm. Ampatament: 2583 mm. Masă proprie: 1313 kg. Volum portbagaj: 391 l

Tren de rulare: Suspensie față tip MacPherson, spate semirigidă cu bară de torsiune, arcuri elicoidale, frâne cu discuri ventilate față și discuri spate, pneuri față/spate 205/45 R17

Transmisie: Tracțiune față, cutie multimodală automată

Propulsie: Motor termic L4, aspirat, cilindree 1598 cm3, putere maximă 69 kW (94 CP)/5600 rpm, cuplu maxim 148 Nm/3200 rpm. Motor electric 1 putere maximă 36 kW (49 CP), cuplu maxim 205 Nm. Motor electric 2 putere maximă 15 kW (20 CP), cuplu maxim 50 Nm. Putere totală sistem 105 kW (143 CP). Capacitate baterie, brută/netă: 1,2/0,85 kWh

Performanțe: 0–100 km/h    9,3 s, Viteză maximă 174 km/h, Consum mixt (WLTP)  4,2 l/100 km, Emisii CO2 (WLTP)  95 g/km

Preț de bază: Renault Clio E-Tech Hybrid Espirt Alpine        24.700 euro

Foto: Bogdan Paraschiv

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.