Home Modele noi Aston Martin Vantage facelift: 155 CP în plus și interior nou

Aston Martin Vantage facelift: 155 CP în plus și interior nou

de Răzvan Măgureanu
Aston Martin Vantage 2024

Actuala generație Aston Martin Vantage se află pe piață din 2018. După 6 ani, coupe-ul cu motor față și tracțiune spate primește un update major în urma căruia motorul V8 bi-turbo de origine AMG câștigă 155 CP, iar interiorul este complet remodelat.

155 CP în plus
După DB12 care a primit un V8 mult mai puternic, este rândul lui Aston Martin Vantage să beneficieze de mai multă putere. Astfel, motorul V8 bi-turbo de 4 litri de origine AMG a fost modernizat, având axe cu came modificate, raport de compresie optimizat, turbocompresoare mai mari și o răcire îmbunătățită. În urma modificărilor, puterea și cuplul au crescut la 665 CP și 800 Nm, cu 155 CP și respectiv 115 Nm mai mult decât înainte, ceea ce reprezintă o creștere de 30, respectiv 15%.

În combinație cu transmisia automată ZF și un diferențial spate controlat electronic, Aston Martin Vantage 2024 accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3,4 secunde iar viteza maximă este de 325 km/h. Treptele pot fi schimbate și manual de la padelele din spatele volanului iar noul sistem de launch control permite sprinturi foarte rapide.

Caroserie mai rigidă
Aston Martin Vantage este construit pe platforma din aluminiu lipit care a fost rigidizată pentru a oferi o dinamică mai bună, dar distribuția 50-50% a maselor a fost păstrată. Astfel, traversa față a caroseriei a fost reproiectată și repoziționată, fiind mutată mai spre spate pentru a crește rigiditatea în zona prinderii suspensiei față și îmbunătăți dinamica direcției.

De asemenea, traversa din fața motorului este mai rigidă dar mai ușoară pentru a crește rigiditatea torsională și cea dintre amortizoarele față. Și în spate, rigiditatea a crescut cu 29% datorită ranforsărilor suplimentare dintre amortizoarele spate. Noua suspensie adaptivă are o lățime de bandă a distribuției forței cu 500% mai mare, ceea ce a permis îmbunătățirea substanțială a dinamicii.

Aston Martin Vantage păstrează direcția foarte scurtă, cu un raport de demultiplicare de 12,8:1 , fiind necesare doar 2,27 ture de volan de la un capăt la altul al cursei.

Vantage vine standard cu jante de aliaj forjat de 21 inchi cu cinci spițe, opțional fiind oferite alte două modele de jante de 21 inchi în diverse culori și finisaje inclusiv bronz satinat introduse la DB12.

Jantele sunt încălțate cu pneuri Michelin Pilot Sport S 5 dezvoltate special pentru Aston Martin, cu dimensiunile de 275/35 pe față și 325/30 pe spate.

Standard de oferă discuri de frână de oțel de 400 mm în față și 360 mm în spate, opțional fiind disponibile frâne cu discuri ceramice, mai ușoare cu 27 kg (410 mm față, 360 mm spate).

Șoferul poate alege între cinci moduri de rulare: Wet Sport, Sport Plus, Track și Individual.  Noul sistem ESP vine cu un control reglabil al tracțiunii ATC. La pornire, acesta este reglat pe poziția de mijloc 5 însă șoferul poate alege să reducă sau să permită mai mult patinarea roților. De la nivelul 4 spre 1 mașina este tot mai stabilă în timp ce nivelurile de la 6 la 8 permit patinarea roților mai mult.

Mai lată, grilă mai impunătoare
Sunt modificări și la design în sensul că lățimea este acum cu 30 mm mai mare, iar grila radiatorului este mai mare și are un design nou la fel ca și noul spoiler, prizele laterale de aer și farurile Matrix LED redesenate care integrează acum și luminile de zi.
În lateral se remarcă prizele de aer generoase din spatele roților față și pragurile mai evazate, iar în spate noul difuzor care integrează cele patru țevi de eșapament cu diametru mai mare.

Interior complet nou
Dacă ne uităm la interior am putea spune că Vantage este un model complet nou deoarece totul a fost reproiectat de la zero, designul fiind inspirat de la DB12.

Astfel, displayul sistemului multimedia nu mai este de sine stătător și plasat deasupra consolei centrale ci, cu o diagonală de 10,25 inchi, este acum integrat în zona centrală a consolei, iar gurile de ventilație mai înguste sunt amplasate deasupra.

Ergonomia comenzilor de pe consola centrală este inspirată de la Porsche cu butoane fizice pentru climatizare și reglarea trenului de rulare. Butonul de start este plasat în față schimbătorului cutiei automate.

Livrările vor începe în al doilea trimestru din 2024 dar prețurile nu au fost încă anunțate. Un V12 probabil nu va mai exista din cauza emisiilor dar o versiune cabrio Vantage Volante va fi prezentată ulterior.

Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024Aston Martin Vantage 2024

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.