Home Teste Test: Hyundai i20 1.25

Test: Hyundai i20 1.25

de

DSC_8888

Noul Hyundai i20 lasă în urmă statutul de alternativă accesibilă și devine un concurent redutabil în clasa mică. Pe lângă designul atractiv, cea de-a treia generație mizează inclusiv pe un interior practic și motoare economice.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Acum, după câțiva ani buni de când noile modele au început să fie dezvoltate în Europa, conform necesităților și gusturilor europenilor, nu mai este vreo surpriză faptul că Hyundai lansează o mașină care arată bine și care intră în luptă directă cu reprezentantele de marcă ale segmentului din care face parte. Am văzut acest scenariu desfășurându-se în clasele compactă, SUV, mini și medie. În unele cazuri, competițiile cu principalii rivali s-au terminat printr-un finiș la fotografie, iar în altele, ecartul a fost mai mare, dar cel mai important aspect care merită reținut îl reprezintă evoluția continuă și consistentă a mărcii coreene. În momentul de față,  prin lansarea celei de-a treia generații i20, asistăm chiar la încheierea unui ciclu de dezvoltare în istoria Hyundai, acesta fiind modelul care marchează reînnoirea întregii game.

Inspirat de cea mai recentă interpretare a filosofiei de design Hyundai „Fluidic Sculpture 2.0“, noul i20 afișează o imagine modernă, elegantă și matură. Mai mult, trăsăturile care sugerau o preocupare destul de pronunțată pentru menținerea costurilor de producție la un nivel cât mai redus, caracteristică întâlnită nu doar la generația anterioară, ci la destul de multe modele ale clasei mici, au dispărut în totalitate, iar noua mașină chiar știe cum să se facă remarcată în trafic. Schimbări demne de menționat regăsim și la nivelul dimensiunilor, care marchează o creștere a lungimii totale cu 40 mm (la 4035 mm) și a lățimii cu 24 (la 1734), i20 devenind astfel unul dintre cele mai mari modele de clasă mică. Ampatamentul a crescut și el cu 45 mm (la 2570 mm), în schimb înălțimea a scăzut cu 16, în vederea îmbunătățirii aerodinamicii și obținerii unei siluete cu ușoare accente de sportivitate. Consecința imediată a noilor dimensiuni se regăsește la nivelul habitaclului, care a devenit clar mai încăpător. Pentru a nu părea doar o impresie, reprezentanții mărcii înaintează chiar niște cifre convingătoare: în comparație cu predecesorul său, noul i20 le oferă ocupanților locurilor din față un spațiu la cap superior cu 33 mm (1038 mm), loc pentru picioare sporit (+24, ajungând la 1098), 6 mm în plus în dreptul șoldurilor (1301 mm) și 15 mm suplimentari la spațiul pentru umeri (1365 mm). În partea din spate, locul pentru cap este de 978 mm, cel pentru picioare, 794, iar pentru umeri, 1350, ceea ce permite o călătorie destul de confortabilă chiar și pentru trei adulți. Mai mult, și accesul în mașină e destul de bun grație ușilor decupate larg. Capacitatea portbagajului a fost mărită cu 10%, noul model ajungând astfel la 326 l (față de 295 la modelul anterior), cu spătarul banchetei din spate în poziție verticală. Atunci când bancheta este rabatată, portbagajul ajunge la 1042 l – un volum demn de luat în seamă de cei care transportă bagaje de mari dimensiuni. În plus, podeaua dublă poate fi coborâtă sau urcată pentru o compartimentare mai bună a spațiului de depozitare. De asemenea, plasa de amarare oferită opțional se dovedește a fi foarte utilă, împiedicând obiectele să se deplaseze involuntar în timpul mersului.

Interior încăpător și bine organizat. Calitatea finisării este în ton cu media segmentului.

Interior încăpător și bine organizat. Calitatea finisării este în ton cu media segmentului.

Deși materialele folosite la finisare nu reprezintă chiar o referință în domeniu și nici cromatica nu este prea inspirată, fiind folosite preponderent nuanțe de gri, interiorul lasă în general o impresie bună. Mai mult, structurarea comenzilor este ergonomică, iar lista de opționale include toate echipamentele considerate necesare la ora actuală. Aici, putem aminti sistemul de stabilitate al mașinii (ESP), asistentul la pornirea în rampă (Hill Start Assist Control – HAC), care împiedică mașina să se deplaseze în spate la plecările de pe loc, sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems – TPMS) și, o dotare destul de rară în acest segment, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System – LDWS). Mai mult, pentru un confort superior, la baza consolei centrale există două prize de 12 V, precum și mufe USB și Aux pentru conectarea dispozitivelor mobile. Din păcate, versiunea de echipare de bază nu dispune de un sistem audio cu boxe și pentru pasagerii din spate, iar o interfață modernă, care presupune un display tactil, nu se găsește nici pe lista de opționale.

Tablou de bord clar și concis. Între cele două ceasuri clasice există un display pe care sunt afișate informațiile computerului de bord.

Tablou de bord clar și concis. Între cele două ceasuri clasice există un display pe care sunt afișate informațiile computerului de bord.

Pentru început, noul Hyundai i20 este oferit cu două motorizări axate pe obținerea unor consumuri de combustibil reduse, ambele respectând deja normele antipoluare Euro 6. La capitolul benzină, avem bine cunoscuta unitate Kappa de 1,25 l, cu patru cilindri, aspirată, care dezvoltă 84 CP și înregistrează un consum de combustibil de 5,1 l/100 km, ceea ce echivalează cu emisii de CO2 de 119 g/km. Cei care doresc consumuri de combustibil și mai reduse au la dispoziție versiunea diesel 1.1 CRDi, cu trei cilindri, care produce 75 CP. Deși puterea afișată ar putea dezamăgi la prima vedere, în acest caz cuplul motor este mai important, valoarea sa fiind de 180 Nm oferiți între 1750 și 2500 rpm. În ceea ce privește consumul de combustibil și emisiile poluante de CO2, acestea se anunță foarte competitive, 3,8 l/100 km, respectiv 99 g/km.

Test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

La primul test, am optat pentru versiunea alimentată cu benzină, care, cu o medie afișată de computerul de bord de 6,3 l/100 km, s-a dovedit dovedit destul de eficientă și în practică. Reversul medaliei se vede însă la nivelul reprizelor, care pot fi considerate doar suficiente, mai ales că și cutia de viteze are o etajare ceva mai lungă. Chiar dacă nu sunt foarte silențioase, suspensiile setate spre confort reușesc să absoarbă bine denivelările întâlnite, iar direcția asistată destul de mult este inspirat setată pentru călătoriile urbane. Pe viraje, avem parte însă de un ruliu moderat, iar feedbackul ne-ar fi plăcut să fie o idee mai consistent. Oricum, sistemul de stabilitate grijuliu nu lasă absolut deloc lucrurile să scape de sub control. Tot la capitolul siguranță merită menționată și noua tehnologie de construcție a caroseriei, care presupune integrarea oțelurilor înalt aliate în proporție de 46% (comparativ cu 16% pentru generația anterioară i20).

Test: Opel Corsa

Prețurile noului Hyundai i20 pornesc, în România, de la 8653 euro fără TVA sau 10.730 cu TVA inclusă. În schimbul acestei sume, clienții primesc încă de la nivelul echipării de bază șase airbaguri (airbaguri conducător auto, pasager, airbaguri laterale și cortină), închidere centralizată cu telecomandă, computer de bord, aer condiționat și radio compatibil mp3. Un alt avantaj important îl reprezintă pachetul post-vânzare Triple Care, care presupune 5 ani de asistență rutieră și 5 ani de verificări periodice ale vehiculului gratuite, pe lângă garanția de 5 ani fără limită de kilometri.

ams 3/20015

Interior încăpător și bine organizat. Calitatea finisării este în ton cu media segmentului.
Tablou de bord clar și concis. Între cele două ceasuri clasice există un display pe care sunt afișate informațiile computerului de bord.

Date tehnice

Articole similare