Home Teste Test: Renault Mégane GT Line 1.6 dCi

Test: Renault Mégane GT Line 1.6 dCi

de

DSC_8725

Actuala generație Mégane se apropie de finalul existenței, pentru 2016 fiind deja prevăzută lansarea unei noi generații. Dar cel mai bun Mégane al tuturor timpurilor iese din scenă cu eleganța unui sportiv. Echiparea GT Line combină puternica motorizare cu detaliile sportive. În test, versiunea 1.6 dCi de 130 CP.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

O culoare care nu poate trece neobservată, jante pe 17 țoli cu anvelope sport, accente argintii și fundal negru pentru farurile cu lumini de zi cu LED reprezintă semnătura echipării GT Line. O parte din aceste echipamente fiind standard pe GT Line, iar altele, cum este culoarea metalizată, fiind opționale. De asemenea, GT Line include oglinzile exterioare cu rabatare electrică, card de acces „mâini libere“, dar și o serie de echipamente pentru confort interior, precum radio-CD cu mp3, USB și bluetooth, sistem de asistență la parcarea cu spatele, senzor de lumină pe ploaie și tapițerie mixtă, piele și material textil. Totuși, modelul din test era echipat cu tapițerie din piele perforată, iar scaunele sport erau prevăzute cu încălzire și reglaj pe înălțime inclusive pentru pasager, opțiune care costă suplimentar 750 de euro. Printre alte opțiuni menite să amplifice confortul și plăcerea de a călători se numără trapa panoramică (600 de euro), tableta multimedia R-Link cu navigație inclusă (600 de euro), precum și pachetul de siguranță denumit Visio System, ce include un sistem de avertizare la depășirea liniei continue, schimbarea automată pe faza de întâlnire, asistență la pornirea în rampă, frână de parcare electrică și sistem de spălare a farurilor, tot pachetul fiind 500 de euro. Practic, prin adăugarea acestor opțiuni, prețul de bază, 19.300 de euro, ajunge la 22.550 cu TVA.

Cusături fine, tapițerie din piele și alte câteva detalii sport te incită să scoți uneori la lumină pilotul din tine.

Cusături fine, tapițerie din piele și alte câteva detalii sport te incită să scoți uneori la lumină pilotul din tine.

Cert este însă că Renault știe cum să facă mașini sportive și astfel, deși GT Line nu se rezumă doar la simple detalii vizuale sau de confort, are și un șasiu sport. Prin asta înțelegându-se un reglaj mai ferm al suspensiilor, beneficiile simțindu-se prin-un răspuns mai bun al direcției și un ruliu mic pe viraje.

În plus, motorul turbodiesel dCi de 130 CP trage extrem de viguros de la turații mici, iar cutia manuală cu șase trepte ajută din plin la obținerea unor reprize superioare sau, dimpotrivă, la o deplasare economică, în test noi înregistrând o medie de 5,0 l/100 km.

Capacitate cilindrică relativ mică, dar un motor extrem de potent, potrivit atât în oraș, cât și în afara sa.

Capacitate cilindrică relativ mică, dar un motor extrem de potent, potrivit atât în oraș, cât și în afara sa.

Suspensia se dovedește însă puțin rigidă pe zonele de drum mai denivelate, asta poate și din cauza roților cu talon îngust, lucru remarcat în special la trenul față, care absoarbe șocurile destul de brutal. Confortul nu este însă compromis, puntea spate preluând cu eleganță aceleași denivelări. Dar am apreciat precizia direcției și răspunsul prompt, precum și frânele eficiente și care necesită o forță de apăsare redusă. Nu același lucru îl pot spune însă despre pedala de ambreiaj poate prea elastică și mai puțin liniară, ceea uneori îl poate determina pe șofer să nu o apese complet. Este însă posibil ca acest lucru să fie doar un simplu reglaj sau să se remedieze de la sine pe măsură ce mașina face kilometri.

Oricum, pentru aceia care doresc un automobil cu gene sportive, cu un motor silențios, puternic și în același timp economic, versiunea Mégane GT Line poate fi o alternativă interesantă.

ams 3/2015

Capacitate cilindrică relativ mică, dar un motor extrem de potent, potrivit atât în oraș, cât și în afara sa.
Cusături fine, tapițerie din piele și alte câteva detalii sport te incită să scoți uneori la lumină pilotul din tine.

Date tehnice

Articole similare