Home Teste Test: Jaguar I-Pace – Supercaptivant

Test: Jaguar I-Pace – Supercaptivant

de

Jaguar tocmai se reinventează printr-o avalanșă de modele noi. În 2018, va lansa I-Pace, un crossover electric – și o alternativă la Tesla Model X.

Există locații mai frumoase în Londra decât autogara din noul cartier olimpic, Stratford, care, de la Jocurile Olimpice din 2012 încoace, zace îngrădită și părăsită. Mai exact, cam orice locație este mai frumoasă, pentru că, în timp ce alături bubuie traficul de pe autostrada urbană, o adiere cu iz de praf și gunoaie bate peste peroanele acoperite cu beton. Nu e tocmai locația
ideală pentru prima ieșire a unei mașini care se dorește a fi soluția ecologică pentru mobilitatea nobilă de mâine și, deopotrivă, viitorul celor de la Jaguar.

Faptul că un concept precum I-Pace provine tocmai de la o marcă cu o tradiție romantică poate fi iritant. Însă doar pentru scurt timp deoarece, de când compania încuscrită cu Land Rover a fost preluată de concernul indian Tata, aceasta a adoptat un spirit optimist. Astfel că, pe lângă resursele necesare, are acum, pentru prima oară, și o clară perspectivă strategică și de creștere. Și având în vedere cum se furișează felina din emblemă, este clar că mașinile electrice se potrivesc nu doar timpurilor, ci și mărcii.

Proporții neobișnuite

Renunțarea la motoarele și transmisia convenționale permite în același timp și construcții mai eficiente, și un design propriu care renunță la simbolismul capotei alungite a motorului. Împreună cu plafonul plat și rotunjit și un ampatament de aproape
3 m se nasc proporții ceva mai neobișnuite, iar în comparație cu modelul F-Pace, mai lung cu doar 5 cm, dar mai înalt cu 9, conceptul pare mai degrabă un SUV-coupé cu patru uși. Drept urmare, atât în interior, cât și în portbagaj spațiul este mai mic (530, în loc de 650 de litri), deși trapa fixă și mare din sticlă creează un sentiment de spațiu generos.

Și mai vizibile sunt diferențele față de mai durduliul Model X al celor de la Tesla, care, având 5,02 m lungime (un plus de 34 cm) și 1,86 înălțime (mai mult cu 12 cm), este cu aproape două clase deasupra lui I-Pace. Astfel, există spațiu pentru trei locuri individuale pe banchetă, plus două locuri rabatabile în spate sau pentru 2180 de litri, dar, din cauza centrului de greutate mai înalt și a greutății proprii mai mari (aproape 2500, în loc de 2150 kg), manevrabilitatea are de suferit substanțial. Și în vreme ce SUV-ul electric american costă în varianta cea mai slabă, de 245 kW, cel puțin 106.800 de euro, prețul versiunii de serie britanice, realizată din aluminiu, urmează să pornească de la 75.000, anul viitor.

Modelul de serie de la IAA

Apropo de serie, conceptul prezintă 95% din designul final, dar îi lipsesc atât motorul și șasiul pe care le va avea viitoarea mașină, cât și un sistem funcțional de infotainment. Unicatul produs manual are o valoare de șapte cifre în euro și a fost expus în varianta Photon Red la standul Jaguar de la Salonul auto de la Geneva, după premiera mondială de la Los Angeles. Totuși, vom putea conduce mașina pe o distanță scurtă și vă vom putea prezenta impresiile noastre înainte ca modelul de serie să-și dezvăluie ultimele secrete la Salonul IAA de la Frankfurt din septembrie.

Niște certitudini avem însă deja: habitaclul ne introduce într-o atmosferă cool, de lounge, dictată de iluminarea ambientală flexibilă, iar panoul de bord cuprinde trei ecrane digitale pentru instrumente, multimedia și climatizare cu control prin touchscreen. Propulsia este asigurată de două motoare electrice compacte, de câte 147 kW, care acționează puntea față și spate și care sunt alimentate de o baterie litiu-ion cu o putere de 90 kWh. Dacă nu doriți să folosiți tot timpul accelerația fulminantă a motoarelor electrice (accelerație de la 0 la 100 km/h în 4 secunde), energia ar trebui să vă ajungă pentru un drum de până la 500 km. Reîncărcarea până la 80% din capacitate se face în doar 90 de minute.

Chiar dacă punțile și direcția provin de la modelul F-Type, aproape întregul proiect, inclusiv bateriile, motorul electric și unitatea de control, a fost dezvoltat de la zero – în mai puțin de 3 ani. Cu alte cuvinte, s-a lucrat nu doar în tensiune, ci și sub presiune.

Text: Bernd Stegemann
Traducere: Markus Kleininger
Foto: Nick Dimbleby/Jaguar

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.