Home Teste Test: Jeep Renegade – Micul teribilist

Test: Jeep Renegade – Micul teribilist

de

Am plecat la drum în acest test puțin circumspect. Deși aspectul lui Renegade, cu linii de design având reminiscențe de la defunctele Wagooner și primul Cherokee, inspiră legătura genetică dintre Jeep și domeniul puritan tot-teren, îmi era teamă că
acest SUV-uleț este mai degrabă un orășean 500x deghizat în haine de offroader.

Politica platformelor comune dictată de economia orientată către profit ne-a obișnuit, în ultimul timp, cu modele diferite lansate sub branduri diferite, dar care, în esență,inspiră același feeling și oferă cam aceleași lucruri. Chiar dacă nu este pe placul puritanilor, politica utilizării la comun a cât mai multor componente este singura care are meritul prezenței pe piață a modelelor SUV la mărci precum SEAT, Maserati și Bentley, precum și cea care făcut posibile SUV-uri de oraș precum Range
Rover Evoque și acest Jeep Renegade. Personal, mă număr printre cei pentru care Jeep înseamnă în primul rând Wrangler, în al doilea rând Grand Cherokee și… cam atât. Pentru mine, Renegade exista ca să iasă la număr rotund familia Jeep și ca o propunere interesantă pentru fete. În aceste condiții, am plecat în test pentru că trebuia să-mi fac jobul și mai puțin cu interesul de a descoperi această mașină.

De la primul contact cu Renegade, mi-am dat seama că ideile preconcepute nu au ce căuta nici măcar în creierul unui om simplu – ca să mă exprim finuț… Pe dinafară, singurul lucru care atenuează aspectul milităresc caracteristic Jeepurilor este cel legat de dimensiuni. Sunt convins că, dacă lungimea se apropia de 4,8 metri (și celelalte dimensiuni, proporțional), emoțiile de dinaintea testului ar fi fost mult mai accentuate. Toate detaliile exterioare: parașocurile masive, grila impozantă, muchiile angulare, oglinzile supradimensionate, montanții groși și chiar și forma cârligului de remorcare sunt artificii clare de design care fac trimitere către un utilaj heavy-duty! Sunt indicii clare că Renegade nu este genul de mașină de oraș la care s-a pus transmisie integrală și o gardă la sol mai mare ca să-l transforme într-un SUV urban, ci că a parcurs drumul pe dos, la fel
ca un Tarzan adus din pădure, ferchezuit și trimis în jungla urbană din înalta societate.

Aceeași impresie o generează și interiorul, de la prima urcare la bord. Ca un pasionat de off-road ce sunt, aș fi vrut să spun că primul detaliu care mi-a atras atenția a fost selectorul transmisiei integrale (cu reductor și diferențial blocabil), dar prima dată privirea mi s-a oprit asupra capotei motorului, care oferă o imagine prin parbriz la fel de impunătoare ca orice offroader pur și dur! Pentru că detaliile fac diferența, mânerul de susținere pentru pasagerul din față, volanul tipic Jeep și masivitatea bordului creează și ele atmosfera de offroader autentic. În schimb, montanții groși de care aminteam mai devreme penalizează serios vizibilitatea la manevrele de parcare cu spatele, iar oglinzile pătrățoase și muchiile angulare ale caroseriei sunt responsabile pentru zgomotul la vânt destul de pronunțat.

Alături de zgomotul la vânt, singurele critici pe care i le mai aduc lui Renegade sunt legate de cutia de viteză și a garda la sol. Prima, o transmisie automată în șase trepte, schimbă vitezele cam leneș, iar dacă strivești pedala de accelerație, retrogradează cam violent pentru gusturile mele. Tocmai de aceea, cel puțin la proba la condus pe drumuri amenajate, Jeep Renegade mi s-a părut că este asemenea unui puști teribilist: se deplasează cu calmul genului emo, dar explodează de energie atunci când situația o cere. De fapt, meritul exploziei de energie îi revine cuplului motor generos pe care dieselul de sub capotă îl pune la dispoziție. Grație acestuia, dacă torturezi pedala de accelerație, Renegade știe să se miște și surprinzător de rapid, dar este nevoie de un șofer talentat deoarece caroseria se înclină cam mult în viraje. În teren greu, reductorul, diferențialul blocabil și cele cinci programe de gestionare a transmisiei 4×4 îl ajută pe Renegade să ajungă acolo unde alte SUV-uri pot doar să viseze. Sunt convins că, dacă ar fi avut o gardă la sol mai mare, Renegade putea să facă zile fripte și unor offroadere autentice, dar pentru așa ceva în gama Jeep există Wrangler.

 

Articole similare

1 comentariu

valentin October 3, 2017 - 17:25

cutia e cu 9 trepte, nu cu 6

Reply

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.