Home Teste Test Mercedes S 680 Guard: Siguranță princiară

Test Mercedes S 680 Guard: Siguranță princiară

de Răzvan Măgureanu
test Mercedes S 680 Guard

Care-i cel mai sigur Mercedes? Noul model blindat Mercedes S 680 Guard, mașina noului cancelar german, Olaf Scholz. Ne face plăcere să vă explicăm cum funcționează și cum se conduce. Între timp, nu doriți să plasați 12,5 kg de explozibil sub mașină și să vă faceți comozi în tunelul de trageri?

Rareori, răspunsurile greșite sunt cele care te dau de gol, mult mai adesea făcând-o întrebările greșite. Dacă și voi ați petrecut ani de zile și ați făcut eforturi pentru a construi mitul că duceți o viață periculoasă și de mare risc, nu-l distrugeți punând întrebări nechibzuite. Așteptați, că altcineva le va pune și își va dezvălui propria ignoranță. În acest caz o vom face noi, având trei întrebări relevante. Întrebarea 1 despre Mercedes S 680 Guard: De ce costă suplimentar cricurile hidraulice de la fiecare geam lateral? Întrebarea 2: De ce – etanșat față de exterior – are o rezervă de oxigen suficientă pentru doar două minute? Întrebarea 3: De ce nu este blindat compartimentul motorului, pentru a-l proteja?

Pentru a vă induce starea de spirit potrivită, am dori să menționăm că un coleg de la o altă revistă a întrebat anterior de ce Clasa S Guard nu are propulsie electrică. Este discutabil dacă e o întrebare bună, dar răspunsul inginerului a fost clar: „Pentru că bateriile litiu-ion reacționează urât la focurile de armă“.

Așadar, bun venit în călătoria cu S 680 Guard, care ne poartă doar de la Stuttgart la Baden-Baden, dar, de fapt, într-o lume cu propriile legi și logică de acțiune, dar, înainte de asta, să trecem pe la al doilea etaj al uzinei Mercedes din Sindelfingen. Acolo, 20 până la 30 de angajați cu înaltă experiență fabrică versiunea blindată a Clasei S, începând cu caroseria. Spre deosebire de alți producători sau furnizori, Mercedes nu blindează mașina ulterior, ci integrează blindajul de la început. Acesta este singurul mod în care o mașină poate fi blindată fără probleme și fără lufturi, cu tranziții suprapuse – avem nevoie din nou de acestea când mergem la biroul de arme și muniții.

test Mercedes S 680 Guard

Dar, mai întâi, sunt alte lucruri importante de luat în considerare. De exemplu, portierele, care cântăresc 200 kg fiecare, inclusiv blindajul, geamurile realizate dintr-un sendviș de sticlă și policarbonat cu grosimea de 5 cm și acționarea electrohidraulică a geamurilor, care poate fi comandată separat pentru fiecare ușă. Acest lucru ne aduce la întrebarea 1: De ce fiecare cric de ridicare a geamurilor costă în plus? Răspuns: Nu vreți să vă plimbați cu o Clasă S Guard cu geamurile deschise, fiindcă acest lucru ar diminua serios avantajele blindajului impenetrabil. Chiar și șoferul rareori are vreun motiv pentru a deschide geamul. Acesta nu parchează în garaje subterane, ci acolo unde paznicii acționează deschiderea barierelor sau a porților.

test Mercedes S 680 Guard

În orice caz, din cauza greutății, ușile sunt acționate de un sistem electromecanic care permite deschiderea și închiderea lejeră nu numai pe teren plat, dar chiar și dacă mașina e în pantă. De asemenea foarte grele sunt parbrizul, 120 kg, luneta, 200, și fiecare dintre roți, 50 kg. Acestea au anvelope run-flat Michelin PAX, care pot fi folosite pentru a ajunge în siguranță la 30 km distanță fără presiune de aer.

Blindajul se întinde de la peretele etanș din față, care separă compartimentul motor de habitaclu – așa-numitul „firewall“ –, până la peretele din spatele scaunelor posterioare, formând o cușcă de siguranță încorporată în structura pe care panourile caroseriei Clasei S se sprijină ca o siluetă. Acest blindaj integrat perfect în caroserie face parte din conceptul de protecție, Guard trebuind să semene cât mai mult cu o Clasă S normală, fiindcă cea mai bună protecție este să nu ieși în evidență cu nimic.

La fiecare dintre cele 16 stații de pe linia de producție se lucrează câte o zi la Clasa S Guard. Aceasta este fabricată în principal manual, iar fiecare operațiune durează mult mai mult decât pe linia de producție a unei mașini normale, care are o cadență de un minut. Toate opționalele de lux de la Clasa S sunt disponibile și pentru Guard, dar există și alte lucruri utile, precum un extinctor pentru a stinge incendiile din interiorul și din afara mașinii, un sistem de urgență care furnizează aer proaspăt, o sirenă, un sistem de alarmă, precum și echipamente despre care nu știți sau nu vreți să știți exact la ce servesc. Pentru bruiaj? Răspuns: Vai, cine ar face asta?

Se întâmplă deseori ca un client să trimită pe cineva să verifice dacă totul este instalat așa cum s-a convenit. Cunoști clientela, uneori multe generații ale unei dinastii, și accepți faptul că în aceste cercuri se creează cel mult familiaritate, dar nu și încredere. Pe de altă parte, lucrurile sunt mai relaxate atunci când autoritățile comandă mașini, de multe ori în cantități mari, de zeci de exemplare. Mercedes însuși are un număr similar de mașini pregătite pentru utilizare la nivel mondial. Două duzini de modele Clasa S Guard au fost trimise la reuniunea G20 din Japonia. În plus, uneori clienții au nevoie de o Clasă S Guard de împrumut pentru scurt timp, când apare un incident cu mașina blindată proprie.

Atenție, se trage!

Incident? Împușcături? Astea sunt destul de rare, pentru că nu este vorba despre infracțiuni de stradă comise de amatori, cum ar fi hoți pe motociclete care deschid portierele mașinilor la semafor și le fură doamnelor poșeta de pe banchetă. Aici se lucrează cu aruncătoare de grenade sau mici lansatoare de bombe, care reprezintă o provocare pentru proiectanți.

Pentru a obține cel mai înalt nivel de protecție civilă, VR 10 (toate nivelurile superioare acestuia sunt supuse legilor militare și, prin urmare, legilor privind armele de război), Clasa S Guard trebuie să reziste la 12,5 kg de explozibil amplasat sub mașină, în lateral sau pe acoperiș. Dragi prieteni, chiar ne-au prezentat un filmuleț cu acest lucru, în care pare că forța ar fi suficientă pentru a arunca în aer jumătate din tunelul Gotthard.

De asemenea, Biroul de arme și muniții din Ulm a tras 300 de gloanțe cu înveliș de oțel pentru puști cu lunetă și dispozitive incendiare în Clasa S Guard, în principal asupra potențialelor puncte slabe din structură, cum ar fi marginile ușilor și montanții față, central și spate.

Era clar că proiectilele nu vor trece prin ea. Dar, dacă suprapunerea componentelor caroseriei nu este perfectă, piesele ar putea să se spargă în interior și să-i rănească grav pe ocupanții mașinii. La fel ca la toate testele, S Guard a trecut cu note maxime.

test Mercedes S 680 Guardtest Mercedes S 680 Guard

Desigur, blindajul nu poate rezista la foc continuu, iar rezerva de aer proaspăt este suficientă doar pentru două minute. Nu este acest timp – întrebarea 2 – prea scurt? Nu, pentru că nu călătorești singur. În spatele tău se află întotdeauna o mașină cu doi oameni și o gardă de corp, care au nevoie doar de câteva secunde pentru a iniția contramăsuri. Acest lucru include în primul rând scoaterea mașinii blindate din zona periculoasă. Și ce se întâmplă dacă – întrebarea 3 – mașina nu se mai poate deplasa din cauza avarierii motorului neblindat? Nu contează, câtă vreme roțile i se învârtesc vehiculul de escortă din spate o va împinge înainte.

Dar ar fi un păcat etern pentru motorul V12 biturbo, care, cu 612 CP și 830 Nm, face ca până și cele 4,2 tone ale lui S 680 Guard să aibă un temperament vioi. Da, se conduce uimitor de agil pe traseul de manevrabilitate din Baden-Baden – în ciuda greutății, din cauza căreia suspensia a fost ranforsată masiv. Este primul S Guard care dispune de tracțiune integrală, cu o distribuție de bază a cuplului de 31/69%.

test Mercedes S 680 Guard

V12, tracțiune integrală și fără presiune

Tracțiunea integrală sporește și mai mult siguranța deja sublimă a condusului. Fie că e vorba de manevre evazive bruște, schimbări rapide de direcție sau frânări de urgență, dincolo de inerția crescută a masei S 680 blindat se conduce destul de civilizat. Și rămâne așa chiar și fără presiunea de 5,8 bari în pneuri.

Anvelopele Michelin PAX stau pe un inel de cauciuc solid care se află pe jantă, iar mașina poate rula și cu roțile dezumflate.Având în vedere cât de multă inginerie și măiestrie include, cât de mult efort și tehnologie sunt presupuse de realizarea Clasei S Guard, cât de mult rezistă aceste „tancuri“ Clasa S (cel al lui Helmut Kohl, W126, a rezistat peste 600.000 km) și că o echipă mobilă de mecanici zboară la fața locului când apar probleme, nici măcar nu pare atât de scump. Prețul de bază este de 543.949 de euro. Oamenii care au nevoie de ea nu vor pune niciodată la îndoială valoarea sa. Deoarece, pentru ei, Clasa S Guard este în adevăratul sens al cuvântului o achiziție pe viață.

DATE TEHNICE 
Caroserie
Sedan cu 4 locuri. L × l × h: 5489 × 1954 × 1508 mm. Ampatament: 3216 mm. Portbagaj: 390 l. Masă la gol/sarcină utilă: 4255/585 kg
Tren de rulare
Suspensie față cu brațe duble/arcuri pneumatice, suspensie spate multilink/arcuri pneumatice, frâne cu discuri față și spate, pneuri 255–720 R 490, Michelin PAX
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 9 trepte
Motor
V12 turbo, benzină. Cilindree: 5980 cm³. Putere maximă: 450 kW (612 CP)/5500 rpm. Cuplu maxim: 830 Nm/2000 rpm
Performanțe
0–100 km/h…………………..  8,3 s
Viteză maximă ……….. 190 km/h
Consum mediu (WLTP)…………… 18,0 l/100 km
Preț de bază
Mercedes S 680 Guard 4Matic          543.949 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?