Home TesteContact Test Renault Clio facelift: noua echipare de top Esprit Alpine, standard îmbunătățit, hibrid eficient

Test Renault Clio facelift: noua echipare de top Esprit Alpine, standard îmbunătățit, hibrid eficient

de Răzvan Măgureanu
test Renault Clio facelift 2023

Cu o parte frontală nouă, o nouă echipare de top Esprit Alpine în locul lui R.S. Line și cea mai largă ofertă de sisteme de propulsie din segment, bestseller-ul Renault Clio intră în a doua parte a ciclului de viață al celei de-a cincea generații.

Pentru Renault, Clio este nu este doar un bestseller ci și un pilon crucial în gamă, care are o contribuție importantă la profitul mărcii franceze. Cu 16 milioane unități vândute de-a lungul a cinci generații, Renault Clio este cea mai bine vândută mașină franțuzească.

A cincea generație a fost lansată în 2019 și acum a venit timpul unui facelift. Dar nu este ultimul Clio deoarece într-un interviu acordat “auto motor și sport” acum două luni, Olivier Brosse, șeful ingineriei de la Renault, ne-a declarat că va exista un Clio complet nou în câțiva ani.

1 din 4 Clio este hibrid
În contextul în care Ford a renunțat la Fiesta și VW Polo și Skoda Fabia, dar nu numai, au renunțat la motorul diesel, actuala generație Renault Clio este una dintre puținele mașini de clasă mică care oferă toate formele de propulsie: diesel, benzină, GPL și full hibrid.

Astfel, după facelift, Renault Clio este disponibil în continuare cu motoarele pe benzină SCe65 și TCe90, cu GPL TCe 100 GPL, diesel dCi100 dar și cu un full hibrid E-tech, care cu 145 CP este cel mai puternic model al gamei. Astfel, Renault este singurul producător alături de Toyota care oferă un full hibrid în clasa mică.

Și hibridul ocupă deja un loc important în mixul de vânzări, fiecare al patrulea Clio vândut fiind un hibrid. Dacă la fosta generație, distribuția motorizărilor era 47% benzină, 51% diesel și 2% GPL, la noua generație, benzina reprezintă 57%, dieselul 12%, GPL-ul 8% și hibridul 23%. Oficialii Renault au spus că dieselul reprezintă încă o opțiune în multe țări, dar nu au precizat dacă dieselul va fi oferit și după 1 iulie 2025 când vor intra în vigoare normele Euro 7, mărginindu-se la a declara că în acest moment se discută intern ce ar însemna adaptarea motorului dCi la Euro 7.

O parte frontală mai elegantă
Noul Clio atrage de la prima vedere cu partea frontală complet nouă, cu faruri noi și standard la toată gama lumini de zi cu LED având forma unei jumătăți de romb cu vârful orientat spre noua siglă a mărcii. De asemenea, se remarcă grila tip diamond, asemănătoare cu cea de la unele modele Mercedes. În spate, stopurile și-au păstrat forma, dar au geam clar și semnătura luminoasă în forma literei C. Noul Clio este disponibil cu șapte culori printre care noua culoare Rafale Grey și cu șase tipuri de jante cu diametre de până la 17 inchi.

test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023

O altă noutate importantă este echiparea de top Esprit Alpine care înlocuiește fosta echipare R.S. Line. Aceasta vine cu scaune sport cu inscripția Esprit Alpine pe spătar, îmbrăcate în piele pe lateral cu cusături contrastante și material textil, reciclabil în proporție de 72% în zona centrală. O tapițerie textilă bio se oferă și la echiparea de mijloc Techno.

test Renault Clio facelift 2023

Față de dinainte de facelift, Clio este disponibil cu trei echipări: Evolution, Techno și Esprit Alpine. Evolution poate fi combinată cu toate motorizările, Techno este disponibilă cu TCe90, GPL și Hibrid,  iar Esprit Alpine cu TCe90 și hibrid.
Planșa de bord este similară cu a vechiului model dar acum și versiunea de bază are standard display digital de 7 inchi pentru instrumentele de bord, iar opțional se oferă un display de 10 inchi a cărui grafică se schimbă în funcție de modul de condus ales și în fiecare mod se poate afișa și harta de navigație în format extins.

Se oferă în continuare cele două sisteme multimedia: de 7 inchi și de 9,3 inchi în format portret care vine cu navigație (standard la Esprit Alpine). Odată cu faceliftul, Android Auto și Apple CarPlay sunt disponibile wireless.

test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023

La drum cu E-tech Esprit Alpine
Echiparea de top Esprit Alpine vine cu materiale peste media acestui segment. Zona centrală a planșei de bord este acoperită cu un material textil moale și plăcut care are embosat în zona pasagerului steagul francez. Plasticul din zona superioară a bordului dar și de pe fețele centrale ale ușilor este moale și de foarte bună calitate.

De apreciat este că zonele laterale ale consolei centrale de care se sprijină piciorul în timpul condusului este îmbrăcată de asemenea în plastic moale de foarte bună calitate. Volanul îmbrăcat în piele cu cusături contrastante și pedalierul cu look din aluminiu completează ambianța sportivă. Scaunele sport cu tapițerie de piele în zonele laterale, cusută cu mare grijă pentru detalii, oferă un sprijin lateral excelent și sunt suficient de late inclusiv pentru persoane mai corpolente, iar poziția de condus este joasă ca și înainte de facelift.

Cu o parte frontală nouă, o nouă echipare de top Esprit Alpine în locul lui RS Line și cea mai largă ofertă de sisteme de propulsie din segment, bestseller-ul Renault Clio intră în a doua parte a ciclului de viață al celei de-a cincea generații. Pentru Renault, Clio este nu este doar un bestseller ci și un pilon crucial în gamă, care are o contribuție importantă la profitul mărcii franceze. Cu 16 milioane vândute de-a lungul a cinci generații, Renault Clio este cea mai bine vândută mașină franțuzească. A cincea generație a fost lansată în 2019 și acum a venit timpul unui facelift. Dar nu este ultimul Clio deoarece într-un interviu acordat auto motor și sport acum două luni, Olivier Brosse, șeful ingineriei de la Renault, ne-a declarat că va exista un Clio complet nou în câțiva ani. 1 din 4 Clio este hibrid În contextul în care Ford a renunțat la Fiesta și VW Polo și Skoda Fabia dar nu numai au renunțat la motorul diesel, actuala generație Renault Clio este una dintre puținele mașini de clasă mică care oferă toate formele de propulsie: diesel, benzină, GPL și full hibrid. Astfel, după facelift, Renault Clio este disponibil în continuare cu motoarele pe benzină SCe65 și Tce90 cu GPL TCe 100 GPL, diesel dCi100 dar și cu un full hibrid E-tech, care cu 145 CP este cel mai puternic model al gamei. Astfel, Renault este singurul producător alături de Toyota care oferă un full hibrid în clasa mică. Și hibridul ocupă deja un loc important în mixul de vânzări, fiecare al patrulea Clio vândut fiind un hibrid. Dacă la fosta generație, distribuția motorizărilor era 475 benzină, 51% diesel și 2% GPL, la noua generație, benzina reprezintă 57%, dieselul 12%, GPL-ul 8% și hibridul 23%. Oficialii Renault au spus că dieselul reprezintă încă o opțiune în multe țări dar nu au precizat dacă dieselul va fi oferit și după 1 iulie 2025 când vor intra în vigoare normele Euro 7, mărginindu-se la a declara că în acest moment se discută intern ce ar însemna adaptarea motorului dCi la Euro 7. O parte frontală mai elegantă Noul Clio atrage de la prima vedere cu partea frontală complet nouă, cu faruri noi și standard la toată gama lumini de zi cu LED având forma unei jumătătți de romb cu vârful orientat spre noua siglă a mărcii. De asemenea, se remarcă grila tip diamond, asemănătoare cu cea de la unele modele Mercedes. În spate, stopurile și-au păstrat forma dar au geam clar și semnătura luminoasă în forma literei C. Noul Clio este disponibil cu șapte culori printre care noua culoare Rafale Grey și cu șase tipuri de jante cu diametre de până la 17 inchi. O altă noutate importantă este echiparea de top Esprit Alpine care înlocuiește fosta echipare R.S. Line. Aceasta vine cu scaune sport cu inscripția Esprit Alpine pe spătar, îmbrăcate în piele pe lateral cu cusături contrastante și material textil, reciclabil în proporție de 72% în zona centrală. O tapițerie textilă bio se oferă și la echiparea de mijloc Techno. Față de dinainte de facelift, Clio este disponibil cu trei echipări: Evolution, Techno și Esprit Alpine. Evolution poate fi combinată cu toate motorizările, techno este disponibilă cu Tce90, GPL și Hibrid iar Esprit Alpine cu Tce90 și hibrid. Planșa de bord este similară cu a vechiului model dar acum și versiunea de bază are standard display digital de 7 inchi instrumentele de bord iar opțional se oferă un display de 10 inchi a cărui grafică se schimbă în funcție de modul de condus ales și în fiecare mod poate afișa și harta de navigație în format extins. Se oferă în continuare cele două sisteme multimedia: de 7 inchi și de 9,3 inchi în format portret care vine cu navigație (standard la Esprit Alpine). Odată cu facelift, Android Auto și Apple CarPlay sunt disponibile wireless. La drum cu E-tech Esprit Alpine Echiparea de top Esprit Alpine vine cu materiale peste media acestui segment. Zona centrală a planșei de bord este acoperită cu un material textil moale și plăcut care are embosat în zona pasagerului steagul francez. Plasticul din zona superioară a bordului dar și de pe fețele centrale ale ușilor este moale și de foarte bună calitate. De apreciat este că zonele laterale ale tunelului central din față de care se sprijină piciorul în timpul condusului este îmbrăcată de asemenea în plastic moale de foarte bună calitate. Volnaul îmbrăcat în piele cu cusături contrastante și pedaleirul cu look din aluminiu completează ambianța sportivă. Scaunele sport cu piele în zonele laterale cusută cu mare grijă pentru detalii oferă un sprijin lateral excelent și sunt suficient de late inclusiv pentru persoane mai corpolente iar poziția de condus este joasă ca și înainte de facelift. La condus, versiunea hibridă se simte similar cu cea de dinainte de facelift. Direcția este bine echilibrată și se simte mai grea și mai vie decât la alte modele de clasă mică. Și compromisul pentru suspensie este reușit, în condițiile în care trenul de rulare este reglat mai ferm dar rămâne totdeauanfoarte confortabil iar ruliul în viraje este mic. Propulsia hibridă a câștigat puțin în rafinament, iar cutia multimodală asigură un avantaj față de cutia CVT de la Toyota în sensul că reacționează mai prompt. Doar la accelerări puternice, motorul termic pare că se turează uneori mai mult decât este nevoie dar în toate celelalte situații conlucrarea dintre motorul termic și motorul electric de tracțiune (există și un starter generator) este impecabilă. În funcție de modul de condus, consumul real de combustibil oscilează între 4,3 și 5,1 l/100 km, și este de apreciat că în oraș, la viteze mici, propulsia hibridă favorizează funcționarea motorului electric. Renault spune că în oraș, Clio E-tech poate funcționa până la 80% din timp electric și că propulsia hibridă este cu 40% mai eficientă decât cea convențională (TCe90 consum oficial de 5,2 l/100 km, E-tech consum oficial 4,2 l/100 km). Într-adevăr, la testul organizat prin împrejurimile Bruxelles-ului, Clio E-Tech a rulat electric prin satele belgiene peste 50% din timp, iar bateria de 1,2 kWh brut (0,85 kWh net) era în majoritatea situațiilor încărcată cel puțin 50%. Când bateria este încărcată complet și dacă nu depășesc 60 km/h, se pot parcurge electric 3-4 km. Modul electric se poate activa și manual de la o tastă de pe consola centrală. Dieselul nu a fost disponibil la test dar cu un consum mediu de 4,1 l/100 km și un cuplu maxim de 260 Nm este încă o formă de propulsie extrem de eficientă și care oferă o dinamică bună. Verdict După facelift, Renault Clio este mai elegant în versiunea de top și noua parte frontală îi conferă un aer proaspăt. Propulsia hibridă oferă mult rafinament și este foarte eficientă. Încă nu s-au anunțat prețurile dar nu ne așteptăm la creșteri substanțiale de preț astfe că Renault Clio va rămâne printre cele mai atractive oferte din segment. test Renault Clio facelift 2023

La condus, versiunea hibridă se simte similar cu cea de dinainte de facelift. Direcția este bine echilibrată și se simte mai grea și mai vie decât la alte modele de clasă mică. Și compromisul pentru suspensie este reușit, în condițiile în care trenul de rulare este reglat mai ferm dar rămâne totdeauna foarte confortabil, iar ruliul în viraje este mic.

Propulsia hibridă a câștigat puțin în rafinament, iar cutia multimodală asigură un avantaj față de cutia CVT de la Toyota în sensul că reacționează mai prompt. Doar la accelerări puternice, motorul termic pare că se turează uneori mai mult decât este nevoie dar în toate celelalte situații conlucrarea dintre motorul termic și motorul electric de tracțiune (există și un starter generator) este impecabilă.

În funcție de modul de condus, consumul real de combustibil oscilează între 4,3 și 5,1 l/100 km, și este de apreciat că în oraș, la viteze mici, propulsia hibridă favorizează funcționarea motorului electric. Renault spune că în oraș, Clio E-tech poate funcționa până la 80% din timp electric și că propulsia hibridă este cu 40% mai eficientă decât cea convențională (TCe90 consum oficial de 5,2 l/100 km, E-tech consum oficial 4,2 l/100 km).

test Renault Clio facelift 2023

Într-adevăr, la testul organizat prin împrejurimile Bruxelles-ului, Clio E-Tech a rulat electric prin satele belgiene peste 50% din timp, iar bateria de 1,2 kWh brut (0,85 kWh net) era în majoritatea situațiilor încărcată cel puțin 50%. Când bateria este încărcată complet și dacă nu se depășesc 60 km/h, se pot parcurge electric 3-4 km. Modul electric se poate activa și manual de la o tastă de pe consola centrală.

Dieselul nu a fost disponibil la test dar cu un consum mediu de 4,1 l/100 km și un cuplu maxim de 260 Nm este încă o formă de propulsie extrem de eficientă și care oferă o dinamică bună.

Verdict

După facelift, Renault Clio este mai elegant în versiunea de top și noua parte frontală îi conferă un aer proaspăt. Propulsia hibridă oferă mult rafinament și este foarte eficientă. Încă nu s-au anunțat prețurile dar nu ne așteptăm la creșteri substanțiale de preț astfel că Renault Clio va rămâne printre cele mai atractive oferte din segment.

test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023test Renault Clio facelift 2023

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.