Când vorbim azi de sportivitate, trebuie să privim acest atribut dintr-o perspectivă foarte largă. Dar să spunem că noul Mégane cu facelift, în echiparea GT Line cu motorul de 130 CP și cutia automată, oferă o doză semnificativă de plăcere.
Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș
Fără un design atractiv, orice tehnologie oricât de avansată riscă să rămână anonimă. Cel mai bine este însă atunci când cele două se îmbină perfect. Faceliftul i-a adus modelului Mégane o mai puternică personalitate. Sigur, modificările cele mai importante au vizat blocurile optice, inclusiv introducerea luminilor de zi cu leduri. Bineînțeles, acestea au generat modificări ale întregului calandru și introducerea unei serii noi de detalii pentru caroserie. La acest capitol, trebuie să subliniem plusul pe care îl aduce echiparea GT Line, care completează imaginea de ansamblu cu faruri pe fond negru, oglinzi exterioare dark metal și logoul „GT Line“.
Nici interiorul nu a scăpat neatins de valul înnoirii, deși aici modificările sunt mult mai puține, dar semnificative. S-a lucrat intens la ergonomie și la repoziționarea unor funcții, cum ar fi butonul pentru volumul radioului, poziționat acum central, și submeniurile sistemului de navigație. În plus, pachetul GT Line completează decorul cu scaune tip sport și pedalier de aluminiu. Opțional, modelul de test a primit tapițerie în două tonuri (605 euro), trapă panoramică electrică (484 de euro) și ecran tactil pentru tableta R-Link de 7 inchi.
Din punct de vedere tehnic nu sunt modificări notabile, cu excepția unei amortizări mai rafinate din partea suspensiilor și a unei mai bune antifonări. Motorul turbo de 1,2 litri se descurcă admirabil, sportivitatea fiind resimțită în timpul reprizelor de accelerație chiar și în condițiile echipării cu cutie automată EDC. De altfel, o cutie destul de evoluată, cu dublu ambreiaj și cu posibilitate de selecție manuală a treptelor. La pachet cu ea vin și sistemele stop/start și Energy Smart Management, care te îmbie să fi gentil cu pedala de gaz.
Test comparativ clasa compactă: Focus, Civic, i30, Astra, 308, Golf
Modificările nu sunt multe, dar bine țintite și imprimă modelului prospețimea de care avea nevoie. Mașina pare mai închegată, rafinată, dar și mai silențioasă, însă cu un timbru plăcut la accelerații. Sigur, poate că pielea în două nuanțe este ceva mai pretențioasă la întreținere, dar pentru fotografii arată bine.
În concluzie, noului Mégane nu avem ce să-i reproșăm, mai ales că, în actuala configurație, costă cu puțin peste 16.000 de euro, consumul mediu anunțat de constructor pentru acest motor sportiv fiind de 5,6 litri la 100 km. Noi, pe un traseu combinat, urban și extraurban, am reușit o medie de 6,8–7,0 l/100 km, ceea ce, pentru un motor pe benzină, de 130 CP și o cutie automată, este mai mult decât rezonabil.
ams 7/2014
Comentarii închise.