Home Teste Test: Renault Mégane R.S. Trophy

Test: Renault Mégane R.S. Trophy

de

_DSC6879

M-am bucurat să pun mâna pe cea mai nouă creație Renault Sport, până nu le vine ideea celor de la Renault să schimbe motorul de 2,0 litri turbo cu altul mai mic și, eventual, cutia manuală cu șase trepte cu una robotizată. În test, Mégane R.S. Trophy de 275 CP.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Nu sunt împotriva evoluției – multe dintre noile sisteme de propulsie, respectiv motoarele turbo cu cilindree mică și cutiile de viteze cu dublu ambreiaj reprezintă un mare pas înainte în privința economiei și confortului fără a știrbi prestațiile sau chiar plăcerea de a conduce automobilele moderne –, dar încă îmi place automobilul pe stil vechi, când pot forța un viraj cu accelerația la podea în treapta a doua fără riscul ca vreun computer să se gândească s-o schimbe atunci când turometrul atinge zona roșie.

Test: Seat León ST 1.2 TSI DSG

Și nu pot să nu apreciez neliniștea interioară a inginerilor de la Renault Sport, care încearcă a îmbunătăți comportamentul unui automobil considerat de toată lumea un etalon printre sportivele compacte. Pentru că R.S. Trophy este o evoluție, un upgrade al lui Mégane R.S., față de care vine cu șasiul Cup și care include, pe lângă diferențial cu patinare limitată, și frânele Brembo, și un plus de 10 CP pentru motorul de 2,0 litri turbo cu patru cilindri, ce ajunge acum la 275 CP, respectiv 360 Nm de la 3000 până la 5000 rpm. Tracțiunea este în continuare doar pe roțile din față, iar cutia de viteze e manuală cu șase trepte.

Puțin mai în detaliu, șasiul Cup beneficiază, pe lângă un tuning sportiv mai profund al tuturor componentelor suspensiei, și de amortizoare reglabile Öhlins Road & Track, și de arcuri din oțel. Acestea sunt opționale și îi permit șoferului să regleze singur, fără ajutorul unei echipe de mecanici, setările amortizoarelor. În privința trenului de rulare există opțiunea roților pe 19 inchi echipate cu pneuri semislick Michelin Sport Cup, pentru cei care au un circuit la îndemână.

Noua variantă a R.S. Monitor cu o grafică mai sportivă și mai ușor de accesat. Nu îți mai trebuie decât o pistă pe care să te cronometrezi.

Noua variantă a R.S. Monitor cu o grafică mai sportivă și mai ușor de accesat. Nu îți mai trebuie decât o pistă pe care să te cronometrezi.

Renault Sport a asezonat noutățile tehnice cu un sistem de evacuare din titan, marca Akrapovič, tunat special pentru a oferi un sunet profund și ușor de apreciat de către cei care preferă notele mai sportive ale motoarelor. Tot Akrapovič semnează și ornamentul din carbon al evacuării finale. Un eleron tip F1, gri platinat, integrat în spoilerul frontal diferențiază vizual Trophy de restul gamei, aceeași culoare fiind preferată și pentru ornamentele exterioare din autocolant sau cele ale pragurilor interioare unde, alături de logoul „Trophy“, se regăsește și numărul aferent fiecărui exemplar, o altă evidență a exclusivității acestei mașini. Interiorul completează perfect linia sportivă prin scaunele sport Recaro și volanul îmbrăcate în Alcantara cu cusături roșii, centurile roșii pentru toate locurile, plus logoul „Renault Sport“ cusut pe tetiere.

Test: Opel Astra OPC

O altă noutate, de asemenea oferită opțional, o reprezintă sistemul R.S. Monitor 2.0 îmbunătățit, cu mai multe funcții și mai ușor de accesat. Acest sistem este integrat în tableta multimedia R-Link cu ecran tactil de 7 inchi și oferă o multitudine de informații legate de performanțe, comportamentul mașinii și date obținute în timpul rulării.

Test comparativ clasa compactă: Focus, Civic, i30, Astra, 308, Golf

Bineînțeles, nu am avut un circuit la dispoziție pentru test, dar plăcerea de a rula cu această mașină nu a fost știrbită cu nimic. În mers normal se observă imediat tuningul fin al suspensiei și răspunsul mai prompt la accelerație. Cutia de viteze oferă un ghidaj mai precis al treptelor, iar frânele se comportă impecabil. În ciuda celor 275 CP transmiși roților din față, automobilul reușește să-și păstreze caracterul neutru pe viraje, ceea ce îți dă foarte multă încredere. De fapt, Mégane R.S. Trophy este destul de docil în regim normal, iadul dezlănțuindu-se atunci când butonul RS este apăsat. Acesta dezactivează ESP-ul și modifică turația motorului, precum și sunetul produs de evacuare. Datorită autoblocantului, puterea ajunge rapid la roata cu aderență mai bună, dar acest proces se desfășoară cu finețe, fără influențe neplăcute în sistemul de direcție asistat electric. De altfel, aici se observă mâna inginerilor care au reușit să acordeze perfect puterea motorului cu transmisia și suspensia.

Totul pare construit și desenat pentru a transfera prestațiile unei mașini de curse pe una de stradă. O adevărată încântare!

ams 11/2014

Noua variantă a R.S. Monitor cu o grafică mai sportivă și mai ușor de accesat. Nu îți mai trebuie decât o pistă pe care să te cronometrezi.

Date tehnice

Articole similare