Cu o imagine mai convențională după facelift, Škoda Yeti propune același caracter practic dezvoltat și es te la fel de dornică să se aventureze în afara drumurilor asfaltate.
Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș
Anticipând oarecum popularitatea în creștere a SUV-urilor de dimensiuni mici, Škoda Yeti a fost lansată pe piață în anul de grație 2009. La aceea vreme, concurența putea fi numărată pe degete, iar cheia succesului părea polivalența, trăsătură de caracter definitorie a modelului ceh. Totuși, cel puțin în România, clienții nu par să fi făcut coadă la porțile dealerilor Škoda. Evoluția comercială cam stranie e și mai greu de înțeles prin prisma faptului că valul de modele care a inundat ulterior acest segment nu s-a dovedit cu nimic mai bun. În schimb, acestea au venit cu o atitudine jovială, poate chiar ușor frivolă, care se pare că a prins de minune la public.

Bord fără artificii de design, dar cu o ergonomie ireproșabilă. Habitaclul este înțesat cu numeroase spații de depozitare.
Cu ocazia faceliftului, Škoda Yeti s-a decis să readucă seriozitatea în acest segment și a renunțat la atitudinea ușor atipică, cu blocuri optice față neconvenționale, în favoarea unei imagini în ton cu restul modelelor din gamă. Per total, modificările estetice nu sunt mari și țin preponderent de detalii, forma generală a caroseriei, cu multe suprafețe și linii drepte, fiind păstrată cu sfințenie. Asta înseamnă că avem un interior la fel de încăpător și modulabil. Locurile din față nu sunt deloc rezervate în a transmite o ușoară senzație de SUV, iar bancheta este formată de fapt din trei scaune individuale cu numeroase posibilități de pliere și reglare, ce pot fi chiar scoase cu totul din mașină. Mai adăugați la asta un portbagaj suficient de încăpător, materiale durabile folosite la finisare, dar în același timp plăcute, precum și o serie întreagă de dotări de siguranță și confort moderne și s-ar putea să fi descoperit mașina ideală a familistului chibzuit.
Pentru ca imaginea de vehicul polivalent să fie în ton cu componenta tehnică, tracțiunea 4×4 e o dotare obligatorie, iar cel mai ieftin mod de a o obține, prin prisma costurilor de achiziție și de exploatare, este dieselul de 2,0 litri și 110 CP. În această configurație, Yeti nu impresionează prin rafinament, zgomotul motorului fiind perceput discret în habitaclu, dar oferă performanțe mai mult decât decente la un consum de combustibil bun. Tracțiunea integrală, cu diferențial Haldex de a cincea generație după facelift, se face imediat simțită pe drumurile cu aderență redusă, iar garda la sol suficient de înaltă permite și mici escapade în natură. Cu excepția protestelor venite din partea trenului de rulare pe denivelările foarte mari, Yeti nu poate fi blamat nici pe viraje și nici din perspectiva confortului. Mai mult, inclusiv direcția și feedbackul general al mașinii sunt foarte bune.
Test comparativ: SUV-uri cu motoare diesel
După nume, Škoda Yeti poate lăsa impresia că îi place să petreacă mai mult timp în natură, dar nici postura de orășean nu îi stă rău. De fapt, modelul ceh încearcă să mulțumească pe toată lumea și, în mare măsură, reușește!
ams 4/2014

















Comentarii închise.