Home Teste Test Skywell ET5: Păzea! Vin chinezii

Test Skywell ET5: Păzea! Vin chinezii

de Răzvan Măgureanu
test Skywell ET5

Ce iese dintr-o combinație de design exterior Honda cu design interior Mercedes? Skywell ET5. Un SUV mare cât un BMW X3, la preț de Honda e, cu autonomie de 460 km.

Uitați de Tesla & Co. Pe lângă Lynk & Co., divizie a lui Geely, producătorii chinezi se pregătesc de asaltul asupra Europei. Dacă nu știați, Skywell este al treilea cel mai mare producător de electrocasnice din China. Iar din 2010, a început să fabrice și vehicule, producând autobuze electrice, dar și o autoutilitară de 3,5 tone cu baterie de 89 kWh, ba chiar și o betonieră electrică cu baterie de 350 kWh.

Anul acesta, a lansat și primul automobil, un SUV de clasă medie cu o lungime de 4,7 metri și un ampatament generos, de 2,80 metri. Se numește ET5 și este construit pe platforma BE 11, una din cele două platforme ale mărcii, pentru modele de până în 5 metri lungime. Tracțiunea e pe roțile din față, iar motorul electric oferă o putere similară cu a versiunilor medii de la VW ID.4, Škoda Enyaq și Audi Q4 e-tron, 150 kW, și un cuplu de 320 Nm (150 kW și 310 Nm la Grupul VW). Bateria cu o capacitate netă de 72 kWh cântărește 445 kg și oferă o autonomie mai mult decât decentă, de 460 km.

test Skywell ET5

Și acum, primele impresii. Din exterior, Skywell ET5 are alura Hondei CR-V, cu care l-am și confundat când am văzut prima fotografie, dar, din spate, banda luminoasă și stopurile ne duc cu gândul la Mercedes EQC. Se pare că cei de la Skywell au fost impresionați de interioarele de la Mercedes, pentru că am descoperit în detaliu foarte multe lucruri similare cu ale mărcii premium germane. De exemplu, cele câteva butoane de la climatizare, aflate sub ecranul sistemului multimedia (inclusiv tipul literei cu care sunt scrise comenzile este identic), capacul rulant de la spațiul de depozitare de pe consola centrală, forma butoanelor de reglaj electric de la scaunele față, butonul de acționare automată a hayonului, textura plasticului moale din partea superioară a bordului, designul fețelor interioare de uși, dar și capacele celor opt difuzoare, care sunt identice cu cele ale sistemului audio Burmester. Surpriza este însă că sistemul audio se și aude foarte bine, iar calitatea asamblării în detaliu e foarte solidă.

plansa de bord Skywell ET5

O altă surpriză este că mașina e echipată standard ca un Mercedes cu toate opționalele pe el – nivel de autonomie 2,5, cu pilot automat adaptiv, asistent de bandă cu corecție activă din direcție, sistem de parcare cu cameră la 360 de grade, climă automată, scaune cu reglaj electric, inclusiv pentru lungimea șezutului, încălzite și ventilate, faruri Matrix cu laser, cum doar BMW mai are, tapițerie de piele, trapă panoramică etc. Toate acestea sunt oferite la un preț fără concurență, de 40.450 de euro, cu TVA (29.950 de euro, cu bonusuri).

locuri spate Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5

La condus, Skywell ET5 se simte ca un automobil foarte matur, chiar dacă în China producția a început abia în februarie și s-au vândut numai 2500 de unități în prima lună. Trenul de rulare este modern, cu punte MacPherson în față și multilink pe spate, și e reglat mai moale, favorizând confortul. În viraje, mașina grea de 1920 kg (VW ID.4 are 2125 kg cu bateria de 77 kWh) se înclină, având un ruliu destul de prezent, dar direcția este plăcută, pentru că nu e foarte asistată. Pedala de frână este destul de elastică, având un iBooster (sistem inteligent de frânare), iar frânarea e progresivă și sigură. Fiind o mașină electrică era de așteptat ca propulsia să fie silențioasă, dar, în plus, și zgomotele la vânt și la rulare sunt reduse. Tracțiunea față este eficientă și doar la pornirea de pe loc, la apăsarea bruscă a accelerației, puntea față tinde să rupă puțin aderența, reacție temperată de sistemul ESP. Recuperarea energiei la frânare poate fi reglată din sistemul multimedia între 0 și 100%, iar schimbătorul rotativ, ca și la Jaguar, are chiar și mod Sport.

Spațiul interior este uriaș, iar în spate, stai ca într-un BMW X5, atât de mult loc ai la genunchi. Bancheta e fracționabilă 1/3–2/3, dar spătarele se rabatează doar pe jumătate. Însă portbagajul standard de 467 de litri pare chiar mai mare decât arată numerele.

Poziția de condus este destul de joasă pentru un SUV și stai foarte bine în scaunele de calitate, excelent configurate, relativ tari, în stil german. Display-ul de 12,3 inchi pentru indicatoarele de bord și sistemul multimedia cu ecran de 12,8 inchi sunt standard, iar ergonomia este în stil Tesla. De pe ecranul central, poți închide/deschide ușile, comanda climatizarea și iluminarea ambientală și există chiar și o tentativă de Energizing Comfort, ca la Mercedes, cu programele Healthy Noon Break, Happy Party și Camping Mode.

test Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5

Bateria se încarcă cu 6,6 kW (opțional, 11 kW la stații AC) și cu până la 60 kW la stații DC (30 de minute, de la 30 la 80%). Deocamdată, mașina de test avea priză DC cu standard China, însă în iulie, când va începe comercializarea la noi, va avea priză CCS. Service-ul va fi asigurat de rețeaua Bosch Car Service, iar garanția va fi foarte atractivă, de 5 ani sau 150.000 km, în timp ce bateria e garantată 8 ani fără limită de kilometri.

Verdict

Skywell ET5 oferă o autonomie mare, un interior generos, o putere suficientă și o echipare de lux la un preț la care poți cumpăra doar o Škoda Enyaq cu bateria și motorul mic și echipată de bază, adică mult mai slab.

test Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5test Skywell ET5

Date tehnice
Caroserie
SUV cu 5 locuri. Lungime × lățime × înălțime: 4698 × 1908 × 1696 mm. Ampatament:
2800 mm. Volum portbagaj 467–1141 l. Capacitate baterie: 72 kWh. Masă proprie: 1920 kg
Tren de rulare
Suspensie independentă, în față de tip MacPherson, spate multilink, arcuri elicoidale, amortizoare, bare stabilizatoare față și spate, frâne cu disc ventilate intern în față, frâne cu disc în spate, pneuri față/spate 235/50 R19
Transmisie
Tracțiune față, cutie cu raport fix
Motor
Motor electric, putere 150 kW (204 CP), cuplu maxim 320 Nm
Performanțe
0–100 km/h              8,1 s
Viteză maximă      150 km/h
Autonomie WLTP    460 km
Preț de bază
Skywell ET5         40.450 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.