Home Teste Test: Toyota Land Cruiser 150

Test: Toyota Land Cruiser 150

de

_DSC7190

Puține mașini sunt în aceeași măsură luxoase, versatile și capabile în off-road precum Toyota Land Cruiser. Un model preferat de temerari pentru cele mai dramatice aventuri, testat de noi în versiunea 150.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Land Cruiser a trecut recent printr-un facelift, vizate fiind în special detaliile exterioare de design și echiparea. Având acum faruri și lumini de zi cu tehnologie LED ce încadrează o mască nouă, cromată și de mari dimensiuni, întreg ansamblul îi pune mai bine în valoare personalitatea și ambițiile. De altfel, numele de Land Cruiser reprezintă un automobil global și de o polivalență rar întâlnită chiar și printre offroaderele similare ale altor constructori. Polivalența sa este dată nu doar de garda la sol ridicată și de capacitățile de trecere specifice mașinilor de teren, ci mai ales de echipare. Luxul este omniprezent la interior, informațiile despre călătorie sunt oferite de un tablou de bord modern, cu tehnologie Optitron, iar confortul e asigurat de scaunele din față reglabile electric și încălzite, funcție disponibilă și pentru locurile de pe bancheta din rândul doi, ocupanții acesteia având posibilitatea de a-și regla singuri temperatura ambientală.

Luxul este omniprezent la interior, iar informațiile despre călătorie sunt oferite de un tablou de bord modern, cu tehnologie Optitron.

Luxul este omniprezent la interior, iar informațiile despre călătorie sunt oferite de un tablou de bord modern, cu tehnologie Optitron.

Printre cele mai avansate și utile sisteme prezente la bord, am remarcat noul Toyota Touch and Go Plus, ce include navigație în limba română cu posibilitatea vizualizării 3D a hărții, și, ca echipament standard pe versiunea Luxury AVS, sistemul de entertainment cu telecomandă și ecran escamotabil poziționat în plafon, pentru locurile din spate. Un alt aspect practic este dat de posibilitatea configurării cu șapte locuri. Atunci când nu sunt folosite, scaunele din rândul trei sunt pliate în podea. Culisarea și plierea spătarului banchetei din rândul doi sau deschiderea separată a lunetei de hayon, pe lângă alte extrase, sporesc confortul la bord și maximizează spațiul util. Deși este un vehicul de mari dimensiuni, Land Cruiser s-a dovedit agil și ușor de utilizat atât în oraș, cât și în off-road, un ajutor important venind din partea sistemului Multi Teren Monitor, ce dispune de patru camere video care compun o imagine de 360° în jurul vehiculului și care poate fi utilizat inclusiv pentru asistența la parcare.

Cameră de 360° pentru a te strecura ușor în oraș sau în off-road.

Cameră de 360° pentru a te strecura ușor în oraș sau în off-road.

Dar Land Cruiser și-a creat un nume de referință și printre aventurieri și pasionați de off-road, cu toate că, din punctul meu de vedere, actuala evoluție a designului și echiparea îl recomandă deopotrivă și pentru un eveniment monden. Pentru test, am avut la dispoziție varianta diesel echipată cu motorul 3.0 Turbo cu patru cilindri, ce dezvoltă 190 CP. Cuplat la o cutie automată cu cinci trepte, acesta transmite cei 420 Nm ai cuplului către roți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală permanentă. Pentru un consum mai mic de carburant, Land Cruiser poate fi utilizat cotidian doar cu tracțiune spate, și doar dacă suprafața devine mai puțin aderență sau se iese în off-road, șoferul poate activa succesiv, prin intermediul unor butoane, puntea față și reductorul. Însă abia acum, aventura poate începe – diferențialul central Torsen cu patinare limitată este la rândul său blocabil electric, la fel cum e și cazul diferențialului spate, controlul tracțiunii în teren sau pe drumuri cu aderență precară fiind asistat de sistemul de control al stabilității completat de controlul tracțiunii și de sistemul de asistență la pornirea în rampă. Crawl Control, care include și asistența la coborârea pantelor, și sistemul Multi Teren completează arsenalul pentru off-road. Iar pentru un confort cu adevărat de lux, direcția hidraulică asistată electric este susținută de suspensia spate pneumatică.

Test: SsangYong Rexton W 2.0 e-XDi 4WD

Cu o astfel de dotare, Land Cruiser iese ușor din orice situație sau poate că nu am reușit noi să-l punem în dificultate, însă fiți convinși că am făcut mult mai mult decât un utilizator obișnuit. Dar, deși este un vehicul impresionant în teren, adevărata plăcere o regăsești atunci când conduci relaxat, cu o viteză de croazieră moderată la drum lung, asieta mașinii și ținuta de drum fiind permanent controlate și monitorizate pentru ca efectul de ruliu specific automobilelor înalte să nu fie resimțit în habitaclu.

Land Rover Discovery XXV, ediție aniversară

Încă de la lansarea pe piața din România, la prețul de listă al mașinii (66.612 de euro – modelul din test) se acordă un discount de 5000, ceea ce înseamnă un preț final de 61.612 euro, cu TVA inclusă, garanția de care beneficiază Land Cruiser fiind de 5 ani.

ams 11/2014

Luxul este omniprezent la interior, iar informațiile despre călătorie sunt oferite de un tablou de bord modern, cu tehnologie Optitron.
Cameră de 360° pentru a te strecura ușor în oraș sau în off-road.

Date tehnice

Articole similare