Home Teste Test: Toyota Yaris 1.3

Test: Toyota Yaris 1.3

de

_DSC7776

După un facelift profund, Toyota Yaris ajunge direct între primele opțiuni când vine vorba despre alegerea unei mașini de clasă mini.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Literele de la finalul denumirii motorizării indică faptul că acolo există o admisie directă variabilă, ceea ce înseamnă, pe scurt, că supapele de admisie și evacuare, precum și injecția directă lucrează diferit în funcție de apăsarea pedalei de accelerație. Nu are sens să intru în alte detalii tehnice, dar trebuie să vă spun că acest motor de numai 99 CP trage de rupe. Și nu doar asta – cuplul maxim de 125 Nm este disponibil, grație acestui ingenios sistem, într-o zonă inferioară de turație, comportamentul motorului la apăsarea moderată a pedalei de accelerație fiind similar cu al unui diesel, dar, ca sunet, foarte apropiat de unul electric, adică foarte, foarte redus.

Test: VW Polo Fresh 1.2 TSI 90 CP

Motorul e cuplat la o cutie manuală cu șase trepte – o raritate pentru acest segment și o asemenea versiune de putere. La drum, câștigul obținut de această combinație este vizibil atât la confort, cât și la consum, care se cifrează în jurul a 5 l/100 km. Interesant e că, deși are șase trepte bine etajate, nu este mereu nevoie de retrogradare pentru a efectua manevre de depășire sau reaccelerare, elasticitatea motorului suplinind, să spunem, talentul sau prezența de spirit a șoferilor mai comozi. Și, de chiar vrei să consumi mai puțin, poți să monitorizezi modul în care conduci sau să înveți să conduci economic cu ajutorul sistemului Toyota Touch 2 pentru controlul funcțiilor on-board cu ecran tactil color, de 7 inchi.

Modularitatea portbagajului contribuie la o versatilitate mai mare a mașinii. Materialele sunt rezistente la zgârieturi.

Modularitatea portbagajului contribuie la o versatilitate mai mare a mașinii. Materialele sunt rezistente la zgârieturi.

Ceea ce mi se mai pare relevant de menționat e antifonarea excelentă a habitaclului, surprinzător de bună pentru un model din această clasă, precum și modul foarte închegat în care este construită mașina. Confortul la drum e asigurat de un spațiu interior generos și de suspensiile foarte fin reglate pentru denivelările întâlnite mai ales în parcursurile urbane. Prin oraș, mașina dă impresia de robustețe, dar fără a fi rigidă, iar comenzile sunt dispuse intuitiv și nu aglomerează nicio zonă a planșei de bord finisate cu materiale moi, plăcute la atingere, deși, specific Toyota, acestea par făcute să reziste foarte mult în timp.

Test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

În versiunea de test cu cinci uși, accesul în spate pentru persoanele mature nu este foarte generos, dar spațiul interior nu afectează în niciun fel confortul. Iar dacă adăugăm pe listă și un pachet de siguranță cuprinzător, inclusiv cu sistem de control al stabilității, și alte echipamente menite să ușureze accesul sau viața la bord, precum sistemul Smart Entry și pornirea la buton, avem – așa cum am zis și în titlu – un model mic, dar care reușește să concentreze calitățile și confortul de clasă superioară, precum și esența întregii mărci Toyota.

Noul Yaris, în versiunea testată, are un preț de listă de 14.610, dar poate fi achiziționat la un preț special de lansare, de 13.110 euro, având 5 ani garanție.

ams 11/2014

 

Modularitatea portbagajului contribuie la o versatilitate mai mare a mașinii. Materialele sunt rezistente la zgârieturi.

Date tehnice

Articole similare