Home Teste Test: VW Golf Edition 40

Test: VW Golf Edition 40

de

_DSC0434

Volkswagen marchează cea de-a 40-a aniversare a modelului său emblematic, Golf, printr-o ediție aniversară. În test, Golf Highline 2.0 TDI DSG.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

A șaptea generație Golf intră ușor în ultima parte a vieții, Golf 8 fiind așteptat cel mai târziu în 2016. VW nu pierde însă ocazia de a oferi „cel mai bun Golf al tuturor timpurilor“ sub forma unei echipări speciale, care include o vopsea specială și tapițerie dintr-o combinație de stofă, piele și Alcantara. Versiunea de la care s-a pornit este bine cunoscuta echipare Highline și motorizarea 2.0 TDI de 150 CP împerecheată cu transmisia automată DSG. O combinație „ideală“ prin prisma bogatei liste de echipare, a performanțelor, a consumului redus – doar 4,5 l/100 km – și a confortului. Printre cele mai importante extrase, am găsit farurile bixenon cu ajustare dinamică a distanței de iluminare și funcție de iluminare în viraj, lumini de zi cu leduri, lămpi spate de culoare roșie închisă, cu leduri, jante cu un design special, „Singapore“, pe 17 inchi, oglinzi exterioare rabatabile electric, cu iluminare în dreptul portierelor față, și un logo special, „Edition 40“, pe aripile din față.

Edition 40 este doar o versiune de echipare, practic tot ceea ce este mai bun la ora actuală pe Golf.

Edition 40 este doar o versiune de echipare, practic tot ceea ce este mai bun la ora actuală pe Golf.

La interior, seria de echipamente pune accent pe eleganță și confort, în primul rând prin cromatică, dar și prin calitatea materialelor, luxul fiind cuvântul care definește cel mai exact cockpitul lui Golf 40. Confortul este amplificat de instalația de climatizare automată Climatronic și de scaunele sport din față, tapițate parțial cu piele și încălzite. Un real ajutor vine din partea sistemului de acces fără cheie și a pornirii la buton, în timp ce pentru racordarea la lumea exterioară există chiar pachetul Confort, care include suport pentru telefon în cotiera centrală, mufă USB și conectare la antena mașinii prin inducție fără fir. Sistemul multimedia dispune de ecran TFT tactil, cu diagonala de 14,7 cm și senzor de proximitate (la apropierea mâinii, afișează bara meniului), interfață bluetooth, cititor de carduri SD și conector multimedia.

Test: SEAT León SC Cupra

Pentru un confort sporit în la condus există un sistem de suspensie sport, trapă panoramică și volan încălzit, la care se adaugă sistemul de selectare a modului de conducere, ce permite configurarea de către șofer a răspunsului direcției, accelerației, sistemului de climatizare sau a sistemului Adaptive Cruise Control și a suspensiei adaptive în patru configurații prestabilite: Confort, Normal, Sport și Eco. În privința siguranței, cel mai important este sistemul proactiv de protecție care recunoaște situațiile potențial periculoase, strânge centurile de siguranță ale șoferului și pasagerului și închide automat geamurile și trapa.

Test: Ford Focus

Dar, în ciuda acestui pachet de siguranță și confort demn de segmentul superior, nu am putut să nu remarc puntea spate ușor prea rigidă și cam zgomotoasă la trecerea peste denivelări. Însă performanțele etalate și plăcerea de a conduce un Golf într-o astfel de configurație te fac să treci cu vederea oricare mic inconvenient.

ams 12/2014

Edition 40 este doar o versiune de echipare, practic tot ceea ce este mai bun la ora actuală pe Golf.

Date tehnice

Articole similare