Home Teste Test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD

Test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD

de

_DSC6469

Propus într-un segment în care activează de obicei mărci premium, Hyundai Grand Santa Fe se remarcă prin raportul dotări/preț convenabil, precum și prin interiorul cu șapte locuri vast și confortabil.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Dezvoltat inițial pentru piața americană, Hyundai Grand Santa Fe nu este nici pe departe un alt SUV cu gabaritul depășit rătăcit pe străzile europene, ci o propunere pertinentă pentru cei care vor o mașină 4×4 foarte încăpătoare, dar nu sunt dispuși să-și amaneteze viața pentru asta. Dezvoltat în paralel cu Santa Fe, urmașul lui Veracruz e mai lung (+225 mm), mai lat (+5) și mai înalt (+10) decât fratele său de platformă, ampatamentul fiind și el mai mare cu 100 mm. Totodată, și în materie de design observăm o serie de diferențe demne de precizat, acestea fiind regăsite în special la nivelul grilei radiatorului, al proiectoarelor de ceață și al spoilerului frontal, dar și la partea din spate a mașinii, care a fost complet redesenată. Cu toate astea, legătura de rudenie dintre cele două modele e cât se poate de clară și putem identifica ușor aceleași precepte estetice ale curentului de design Storm Edge care au stat și la baza lui Santa Fe.

Fără a excela la capitolul finisare, interiorul este încăpător, confortabil și destul de silențios.

Fără a excela la capitolul finisare, interiorul este încăpător, confortabil și destul de silențios.

În habitaclu, lucrurile au rămas în mare parte așa cum le știam, cu precizarea că spațiul pus la dispoziția pasagerilor este vizibil mai mare. Pe cel de-al doilea rând de locuri se stă efectiv regește, bancheta culisantă longitudinal având inclusiv posibilitatea reglării înclinației spătarului, iar cele două locuri din portbagaj sunt suficient de generoase pentru a fi ocupate la limită chiar și de persoane adulte. Singura lor problemă ar fi accesul destul de restrictiv, care îți pune destul de serios la încercare mobilitatea. În configurație cu cinci locuri, adică prin renunțarea la cele două scaune din portbagaj și plierea lor sub podeaua acestuia, volumul util de încărcare ajunge la valoarea de 607 litri, cu 22 mai mulți decât în cazul lui Santa Fe. De asemenea, se poate rabata și spătarul banchetei, obținându-se o suprafață de încărcare aproape plană.

Fără a dezamăgi, materialele folosite la finisare trădează faptul că vorbim despre un model destinat în principal pieței americane, accentul căzând mai degrabă pe durabilitate decât pe eleganță. În schimb, nivelul dotărilor de confort e cu adevărat generos. Echiparea Luxury, singura disponibilă, aproape că nici nu mai lasă loc pentru opționale, oferind cam tot ce ți-ai putea dori, de la tapițerie din piele și sistem de navigație până la trapă panoramică având deschidere parțială și volan încălzit.

Locurile de pe cel de-al treilea rând de scaune nu sunt de decor, putând fi ocupate și de persoane adulte.

Locurile de pe cel de-al treilea rând de scaune nu sunt de decor, putând fi ocupate și de persoane adulte.

De asemenea, Hyundai Grand Santa Fe nu arată un comportament șovăielnic nici când vine vorba despre motorizare, fiind oferit doar în compania unui diesel de 2,2 litri. Acesta dezvoltă 197 CP și un cuplu motor maxim de 436 Nm, disponibil între 1800 și 2500 rpm, și nici nu cade în păcatul unui consum de combustibil mare, media înregistrată în test situându-se în jurul valorii de 9 l/100 km. Ca dinamică, mașina nu uimește, dar nici nu dezamăgește. Greutatea destul de mare se face simțită la plecările de pe loc, sprintul până la 100 km/h depășind timpul de 10 secunde, în schimb reprizele sunt mulțumitoare atâta vreme cât motorul se află în plaja optimă de cuplu. Cutia de viteze este ușor lentă la retrogradări, dar se spală de păcate prin fluența cu care jonglează cu cele șase rapoarte.

Test comparativ: Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander

La drum lung, Hyundai Grand Santa Fe se face remarcat prin abilitatea de a trece relaxat peste denivelări, amortizoarele fiind destul de permisive și silențioase. În plus, ruliul nu ridică probleme pe virajele abordate mai cu avânt, asta neînsemnând că putem vorbi despre o ținută de drum cu tentă sportivă. În linii mari, comportamentul dinamic e în ton cu specificul mașinii, fiind preponderent confortabil, fără a ridica pro­bleme pe drumurile sinuoase. În off-road, sistemul 4×4 asigură mobilitate chiar și pe drumurile cu aderență foarte redusă, însă viteza lui de reacție nu este tocmai un reper.

Trăgând linie și analizând toate datele, prețul de 47.707 euro reprezintă principalul atu al lui Hyundai Grand Santa Fe. În schimbul acestei sume se oferă o mașină foarte încăpătoare, confortabilă, bine echipată și cu un comportament dinamic în regulă. Comparația cu modelele de gabarit similar simandicoase nu cred că își are rostul, modelul coreean jucând rolul de alternativă accesibilă, nu de concurent direct. Iar acest lucru îi reușește în cea mai mare parte!

ams 11/2014

Fără a excela la capitolul finisare, interiorul este încăpător, confortabil și destul de silențios.
Locurile de pe cel de-al treilea rând de scaune nu sunt de decor, putând fi ocupate și de persoane adulte.

Date tehnice

Articole similare