Toyota a redus drastic prețul lui Toyota BZ4x, dar nu în Români, ci în Germania. la noi prețul a fost redus dar mult mai puțin. În Germania, Toyota BZ4x este oferită la 42.900 euro la care se mai oferă și un bonus substanțial de 8000 euro de către Toyota Germania în timp ce în România prețul pornește de la 46.604 euro.
Mulți producători se plâng că mașinile electrice sunt scumpe din cauza materiilor prime foarte scumpe pentru baterii și că au marje foarte mici de profit. Numai că în ultimul timp multe modele electrice și-au redus substanțial prețul din cauza vânzărilor slabe. În aceste condiții se pune întrebarea dacă producătorii le vând în pierdere, pentru că e greu de acceptat așa ceva.
Totuși, cazul lui Toyota BZ4x este elocvent. Prima mașină electrică de la Toyota și-a redus prețul în Germania de la 50000 euro la numai 42.900 euro. În plus, Toyota Germania oferă un bonus de 8000 euro (!!!) pentru achizițiile cu cash dar și leasing până la 30 iunie 2024, astfel că prețul de bază a scăzut la 34.900 euro.
Acest preț este valabil pentru echiparea Comfort care este bine echipată dotată, cu faruri LED, jante de aliaj de 18 inchi, cameră de marșarier, sistem multimedia cu ecran de 8 inchi și navigație în cloud, comandă vocală, instrumente de bord digitale afișate pe ecran de 7 inchi, climatizare automată și pompă de căldură.
Prin comparație, în România, Toyota BZ4x pornește de la 46.604 euro în echiparea Dynamic care are exact aceleași opțiuni ca și echiparea Comfort de Germania. Din acest preț se scad cei 5.200 euro oferiți prin programul Rabla Plus și prețul ajunge la 41.404 euro, de bonusul Rabla Plus beneficiind de fapt importatorul și nu clientul român dacă comparăm cu prețul de bază din Germania. Dacă luăm în calcul însă prețul promoțional din Germania, chiar și cu bonusul Rabla Plus, aceeași mașină este cu 6500 euro mai scumpă în România. Fără bonusul Rabla Plus diferența este de 11.700 euro.
Așadar, este mult mai ieftin să cumperi o Toyota BZ4x din Germania decât din România. Prețul de 34.900 euro din Germania este atractiv chiar dacă în aceaști bani primești doar un suv compact cu un singur motor de 204 CP și tracțiune pe față și încărcare la maxim 150 kW. Pentru a atrage clienții, Toyota oferă garanție de 10 ani sau 1 milion kilometri pentru baterie, iar în Germania garanția s-a extins până la 15 ani față de 6 ani în România.