Un tuner german oferă un upgrade pentru bateria lui BMW i3 care îi poate dubla autonomia, făcând acest model iconic să devină și mai atractiv decât în primii ani.
BMW i3 a fost construit în 250.000 exemplare între septembrie 2013 și august 2022. În această perioadă a fost disponibil cu trei tipuri de baterii.
A debutat în toamna lui 2013 cu o baterie de 60 Ah având o capacitate de 22,6 kWh brut (18,6 kWh net), produsă până în 2017. În 2015 a fost introdusă bateria de 94 Ah având o capacitate de 33 kWh brut (27,2 kWh net), iar în 2018 s-a lansat bateria mare de 120 Ah având o capacitate de 42,2 kWh brut (37,9 kWh net). Prima versiune avea o autonomie de 190 km NEDC, iar ultima de 359 km NEDC.
Un tuner german, Mandrill Automotive din Goppingen, care se ocupă cu dezvoltarea de prototipuri pentru industria auto și electrifică vehicule pentru minerit, a început să ofere bateria de 120 Ah (42,2 kWh brut) pentru cei care au modele i3 echipate cu primele două versiuni de baterii, de 60 și 94 Ah.
Prețul este relativ mare, de 13.610 euro, dar acesta include și montajul, însă costul cel mai mare se datorează bateriei în sine care este componenta cea mai scumpă dintr-o mașină electrică.
Tunerul Mandrill Automotive cumpără bateriile de la Lion Smart din Hildburghausen, Thuringia, care a preluat vechea linie de producție de baterii a lui BMW i3. Acesta continuă să construiască bateriile pentru i3 dar se ocupă în același timp cu dezvoltarea bateriei.
Inițial, bateria de 60 Ah a lui BMW i3 din 2013 utiliza o chimie NMC111, adică conținutul de ichel, mangan și cobalt era distribuit în părți egale în catod. În 2018, bateria de 120 Ah livrată tot de Samsung SDI avea o chimie nouă, NMC 622, adică la fiecare șase părți de nichel erau câte două părți de mangan și cobalt. Ulterior, BMW iX3 sau alte modele BMW echipate cu a cincea generație de sisteme electrice de propulsie au trecut la chimia NMC 811 adică opt părți de nichel și doar câte una de mangan și cobalt. Acest lucru însemană că noile baterie nu au doar densitate de energie mai mare ci sunt și mai ieftine de construit.
Lion Smart vrea să schimbe chimia bateriei NMC 622 a bateriei de 120 Ah lansată în 2018 cu NMC 811 și să o ofere la finalul acestui an. De asemenea, are în plan și o baterie mai mare de 147 Ah cu o capacitate a bateriei mai mare cu circa 10 kWh care să ofere o autonomie de peste 400 km. Noua chimie a bateriei va permite și o încărcare mai rapidă, cu până la 90 kW față de 50 kW.
Noile celule ale bateriei nu vor mai proveni de la Samsung SDI ci de la chinezii de la Svolt, o filială a lui Great Wall Motors, care livrează în prezent bateriile pentru noul Mini. Lion Smart promite o garanție de 10 ani și 180.000 kWh (se referă la numărul de cilcuri de încărcare și descărcare). Acesta este echivalentul a 2500 cicluri de încărcare, care corespunde unui kilometraj de 450.000 km.
Cu noile baterii de 120 Ah și 147 Ah, BMW i3 ar putea avea o a doua și a treia viață deoarece trenul de rulare din aluminiu și celula de siguranță din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) sunt imune la rugină. Prin platforma sa revoluționară care îi conferă un înalt nivel de siguranță și prin masa mică care contribuie la obținerea unor autonomii foarte bune, noile baterii se potrivesc perfect pentru BMW i3, al cărui design este încă foarte actual și va fi modern și în anii următori. Iar garanția de 10 ani este mai mare decât oferă majoritatea producătorilor de mașini electrice.