Leapmotor își extinde gama de modele în Europa cu un hatchback electric. Leapmotor B05 este un concurent direct pentru VW ID.3 și Cupra Born.
Leapmotor a debutat în Europa cu hatch-ul de clasă mini Leapmotor T03 și cu SUV-ul C10 care de curând a primit și o atractivă versiune cu range extender. În plus, de la finalul lunii septembrie poate fi comandat și în România SUV-ul de clasă compactă Leapmotor B10.
Iar la salonul auto de la Munchen, chinezii au prezentat hatcback-ul de clasă compactă Leapmotor B05. Cu o lungime de 4430 mm, o lățime de 1880 mm și o înălțime de 1520 mm, Leapmotor B05 este cu 166 mm mai lung, cu 71 mm mai lat și cu 34 mm mai scunde decât VW ID.3 în timp ce ampatamentul de 2735 mm este cu 35 mm mai scurt decât la rivalul de la VW.
Leapmotor B05 este construit pe platforma Leap 3.5 cu tehnologie de 400V, are uși fără ramă și jante de aliaj de 19 inchi Swift-Wing. Partea frontală este inspirată de la limuzina B01 din China, iar sptaele cu o bandă continuă LED este o combinație între B10 și B01. Același lucru este valabil și pentru interior. Butoanele lipsesc, elementul central de control fiind un ecran tactil de 14,6 inci amplasat pe bord, în timp ce instrumentele de bord sunt afișate pe un al doilea display în fața volanului cu două spițe.
Platforma Leap 3.5 include, de asemenea, sisteme avansate de asistență pentru șofer, inclusiv monitorizare opțională cu lidar și vedere panoramică. Toate sistemele pot fi actualizate „over-the-air”.
Leapmotor nu a anunțat încă detaliile tehnice ale lui B05 dar acestea vior fi similare cu cele ale modelelor din familia B, SUV-ul B10 și lumuzina B01 care se vinde doar în China. De aceea, ne așteptăm la două versiuni cu tracțiune spate cu baterie mică de 56,2 kWh și motor de 132 kW 9180 CP) și cu baterie mare de 67,1 kWh și motor de 160 kW (218 CP). Autonomiile celor două versiuni cu baterii LFP sunt de 510 și 610 km conform ciclului chinezesc CLTC însă vor fi ceva mai reduse conform ciclului european WLTP.
Leapmotor B05 va debuta în Europa în 2026 la un preț estimat de circa 25.000 euro pentru versiunea cu baterie mică. Prin comparație, VW ID.3 cu bateria mică de 52 kWh net și mootrul de 170 CP costă 36.972 euro.
„B05 este mai mult decât o mașină – este o declarație de forță. Modelul reflectă angajamentului nostru față de inovație și accesibilitate și vine în sprijinul noii generații de șoferi din Europa și de pe piețele internaționale”, a declarat Zhu Jiangming, CEO Leapmotor Global.