Home Auto Shanghai (Video) Auto Shanghai 2019 – spectacolul auto-chinez

(Video) Auto Shanghai 2019 – spectacolul auto-chinez

de Aurel Niculescu
(Video) Auto Shanghai 2019 – spectacolul auto-chinez

Luna aprilie se dovedește extrem de fructuoasă pentru industria auto, cu două evenimente majore desfășurate în colțuri opuse ale mapamondului: Auto Shanghai 2019 în China și New York International Auto Show în America. Astăzi, vă prezentăm noutățile majore pregătite de producătorii de pretutindeni pentru cea mai mare piață de desfacere a lumii.

Aston Martin – Rapide E
Constructorul britanic vrea să destabilizeze pilonii de bază ai industriei auto – benzina și motorina – cu ajutorul primului său model complet electric: Rapide E. Un EV despre care știam demult că va sosi și că va implanta un „pumnal” în inima puriștilor, renunțând la superbul V12 de 6 litri pentru un sistem de propulsie complet electric. Unul cât se poate de performant: perechea de motoare electrice antrenează puntea spate cu cei 610 CP și 950 Nm pe care îi produce. Designul rămâne fidel modelului Rapide, însă Rapide E va fi produs în format limitat – 155 de exemplare. Fiecare dotat sub capota față cu un pachet de acumulatori de 65 kWh cu arhitectură 800V – pentru încărcări DC la 100 kW – suficient pentru o autonomie WLTP de aproximativ 320 km.


Audi – AI:ME Concept
Cu siguranță electro-mobilitatea a fost o temă majoră la Shanghai, China fiind oricum cea mai mare piață de desfacere a lumii pentru vehicule cu propulsie alternativă. Însă studiul AI:ME de la Audi este cu mult mai mult decât un simplu preambul pentru un VW ID. cu sigla celor patru inele îngemănate. Hatchback compact dedicat utilizării preponderent urbane, AI:ME pare o reinterpretare modernă a inovatorului (dar totuși foarte lipsitul de succes) A2 – iar Audi îl promovează inclusiv drept un vehicul dedicat noilor servicii de mobilitate. Prototipul este bazat, desigur, pe noua arhitectură electrică modular MEB, iar puterea provine de la un motor electric amplasat în spate ce oferă 170 CP. Cum utilizarea unui eventual model de producție bazat pe AI:ME va fi restrânsă la utilizarea preponderentă în mediul urban – serviciile de mobilitate (car sharing/ ride-hailing) sunt concentrate în orașe – acumulatorii nu sunt foarte mari, capacitate lor fiind de 65 kWh. Fără a oferi date despre autonomie, AI:ME este considerat perfect pentru parcursuri cu viteze între 20 și 70 km/h, fiind dotat – evident – și cu tehnologie autonomă conformă cu standardul SAE Level 4.



BMW – Seria 3 LWB & X1 xDrive25Le
Constructorul bavarez s-a concentrat pe crearea unei oferte special dedicată pieței locale. Astfel, la Shanghai BMW a adus modele deja cunoscute – Seria 3 sedan, X3 și X4 M, Seria 8 Coupé și Convertible sau conceptul Vision iNext. Dar mai ales a prezentat, în premieră, versiunea exclusivă cu ampatament mărit a noii generații Seria 3. Variantele standard și LWB sunt aproape identice stilistic, însă cea din urmă are parte de un plus de 11 cm în dreptul ampatamentului (ajuns la 2961 mm) pentru o lungime totală de 4829 mm. Versiunea 325Li are sub capotă un turbo de 2 litri și 181 CP / 300 Nm, cuplat cu puntea spate prin clasica transmisie automată cu opt rapoarte. Iar aceasta nu a fost singura noutate exclusivă, deoarece clienții pasionați de zona green au primit și SUV-ul X1 xDrive25Le. Un plug-in hybrid ce va fi produs local, la Shenyang și care face cinste dezvoltării tehnologiei din domeniu – BMW promite o autonomie complet electrică de până la 110 km (+83%) și o scădere a consumului mediu de 72 procente.


Buick – Encore & Encore GX & GL8 Avenir Concept
Producătorul american s-a mutat cu „arme și bagaje” în China, unde și-a clădit rapid o reputație chiar mai bună decât anumite mărci globale premium – iar Buick are toate intențiile de a continua seria de succese. Iar popularitatea mărcii se leagă intrinsec de oferta din zona SUV, care s-a îmbogățit la Shanghai cu nu mai puțin de trei noi modele: noua generație Encore, versiunea sa cu ampatament mărit Encore GX, dar și un concept menit să crească și mai mult prestanța mărcii pe plan local – GL8 Avenir. Micul SUV Encore a fost – la momentul lansării generației anterioare – primul model crossover construit în China. Succesorul său continuă tradiția și adaugă varianta Encore GX – ambele stilizate pentru a semăna cu prototipul Enspire de anul trecut – aceasta din urmă oferind și mai mult spațiu datorită ampatamentului mărit. GL8 Avenir este un studiu parcă gata să intre în producția de serie, dedicat trup și suflet culturii chineze – acesta omagiază în special arta tradițională a picturii guóhuà, una dintre cele mai îndelungate expresii artistice ale lumii.


Chevrolet – Trailblazer & Tracker
Chevrolet este un alt exemplu al capacității GM de a se reinventa… pe teritoriu chinez. Acolo, marca americană este dedicată clienților în căutare de modele tinerești, sportive și intens tehnologizate. Atribute pe care chinezii le vor – conform celor de la Chevy – inclusiv la bordul SUV-urilor mărcii, dovadă fiind noile Trailblazer și Tracker. Cel din urmă este noul model de bază în gama crossover al mărcii, dedicat clienților tineri și care probabil sunt pasionați de legendarul Camaro însă nu vor să renunțe la plusul de polivalență oferit de un model (ieftin) cu gardă la sol sporită. Trailblazer se inspiră din conceptul FNR-CarryAll, prezentat anul trecut și poate fi creditat cu adoptarea stilului elementelor luminoase separate și la Chevrolet.


Hyundai – ix25/Creta
Apropo de noul stil – care acum câțiva ani era reprezentat de eșecuri monumentale precum Fiat Multipla, constructorul sud-coreean Hyundai a adus la Auto Shanghai 2019 noua generație a micului SUV ix25/Creta. Acesta nu a fost disponibil până acum în Europa, fiind mai ales dedicat piețelor asiatice, Indiei (unde se numește Creta) sau Americii Latine. Totuși, nu l-am putut trece cu vederea… în special datorită nonconformismului designului frontal.


Infiniti – Qs Inspiration Concept
Soarta mărcii premium japoneze ar putea fi curând pecetluită într-o direcție negativă în Europa, însă în China Infiniti a strălucit cu ajutorul conceptului Qs Inspiration. Continuând seria inspirată de concepte cu design extrem de „senzual”, Qs Inspiration este un sedan complet electric un pic altfel, datorită poziției ridicate împrumutată de la modelele crossover și tracțiunii integrale electrice. Și mai important este că prototipul de la Shanghai este bazat pe noua arhitectură a grupului pentru EV-uri și servește drept aperitiv pentru un viitor model EV de producție. În plus, aceasta este direcția în care se îndreaptă designul mărcii, iar noua generație de modele complet electrice ale casei vor fi dezvoltate și produse local, în China.


Jeep – Commander PHEV
Legendarul producător american mizează pe componenta nostalgică pentru a aduce un iz de modernitate în gama sa pentru China. De Commander am mai auzit și noi, în Europa – de pe vremea când părintele Jeep era… DaimlerChrysler. Timpurile s-au schimbat și de acum încolo numai clienții chinezi se vor putea bucura de seria Commander/Grand Commander. Ca să nu vă încurcați, trebuie să precizăm că cele două modele nu sunt vândute nici măcar în America, acolo unde fanii încă mai așteaptă viitoarea navă amiral – Grand Wagoneer. Dar aceasta este o altă poveste. Noul Commander este versiunea cu cinci locuri a modelului Grand Commander, ambele bazate pe noua generație Cherokee. De acum și Commander este plug-in hybrid, la fel ca fratele cu șapte locuri, cu o autonomie complet electrică de până la 70 km.


Karma – Revero GT & Pininfarina GT & SC1 Vision Concept
Karma Automotive, producătorul din California cu o istorie tumultoasă – legată inclusiv de numele Henrik Fisker – este acum deținut de Wanxiang Group, companie chineză care i-a ajutat să ia cu asalt Salonul Auto de la Shanghai cu nu mai puțin de trei modele. Prima premieră mondială este și cea care va deveni prima disponibilă – Revero GT. Aceasta continuă genealogia Fisker Karma, modelul Revero fiind prezentat pentru prima oară în 2016. Revero GT este un facelift tehnologic ce aduce în primul rând la bord experiența inginerească a celor de la BMW. Astfel, vechiul propulsor de 2 litri de la GM a fost înlocuit cu un 1,5 litri în trei cilindri, turbo, de origine bavareză, ce funcționează drept ajutor al generatorului electric de la bord. Sistemul cu două motoare electrice oferă 535 CP (față de 403 CP înainte) și 746 Nm, sprintul la 60 mph (96 km/h) fiind rezolvat cu 0,9 secunde mai rapid – în 4,5s – iar viteza maximă fiind situată la 201 km/h. Acumulatorii sunt și ei noi, având 28 kWh, suficient pentru o autonomie EV de aproape 100 km – plus încă 450 km de la sistemul BMW moștenit de la i8.


Karma a mai propus clienților din China și două foarte interesante prototipuri. Pininfarina GT este, evident, o colaborare cu faimoasa casă de design din Italia – fiind un coupé bazat pe Revero GT. Totuși, specialiștii de la Torino au reușit să creeze un produs aparte, integrând un exterior și interior complet noi pentru o „interpretare alternativă”. SC1 Vision este un concept și mai futurist, materializat sub forma unui roadster complet electric – compania promite că acesta prezintă viziunea pentru viitor a modelelor sale, care vor avea parte (printre altele) de sisteme de propulsie complet electrice sau de conectivitate 5G la interior.


Lexus – LM
Luxury Minivan – nu știm dacă așa se transpune în mai multe cuvinte noul Lexus LM, însă cu siguranță descrierea se potrivește ca o mănușă modelului casei nipone. Într-o eră în care toți producătorii fug de monovolume, Lexus are curajul (sau inconștiența, rămâne să ne lămurim) de a merge contra curentului. Este o abordare precaută, Lexus LM fiind bazat pe minivan-ul Toyota Alphard și putem fi siguri că nu le vom vedea pe nici unul dintre ele pe Bătrânul Continent.


https://youtu.be/Tli90d0ftUM
Mercedes-Benz – AMG A35L & Concept GLB
Daimler nu își neglijează îndatoririle pe piața chineză – iar în caietul de sarcini al fiecărui producător de lux stau la loc de cinste variantele de model cu ampatament alungit. Chiar și atunci când este vorba despre modele sportive ale casei AMG. Așa a luat naștere, exclusiv pentru piața locală, Mercedes-AMG A35L, versiune ce păstrează datele de performanță ale versiunii internaționale cu mici excepții: ampatamentul primește 60 de mm în plus pentru un total de 2789 milimetri. Desigur, la fel ca alte Mercedes-uri cu ampatament extins, A35L va fi produs local, de BAIC.


Capul de afiș, mai ales la nivel internațional, al evenimentului din China a fost deținut tot de Mercedes-Benz – cu ajutorul noului său prototip Concept GLB. Constructorul german are intenția cât se poate de clară de a prezenta în viitorul apropiat un model de serie cu același nume, iar acesta nu va fi unul dedicat în exclusivitate Chinei – precum alte modele de la Shanghai. În schimb, GLB își va lua locul în gama SUV alături de GLA – ambele fiind produse pe aceeași viitoare platformă compactă. Apariția foarte robustă a conceptului GLB ne aduce aminte de GLK – predecesorul modelului GLC, fiind în același timp foarte apropiat din punctul de vedere al dimensiunilor de acesta din urmă.


Concept GLB are o lungime de 4,62 metri și un ampatament de 2,82 metri – dimensiuni în mod relativ surprinzător potrivite pentru a găzdui trei rânduri de locuri și până la șapte persoane la bord. Interiorul – minus tratamentul de lux din piele – este cât se poate de apropiat de Clasa A (sau Clasa B, sau CLA…). Exteriorul, în schimb, pare direct inspirat de robustețea Clasei G – jantele în două culori de 17 inch au pneuri off-road, caroseria este bine protejată cu elemente din plastic iar acoperișul este dotat cu lumini LED și un „roof-box” atent integrat stilistic. Tehnic vorbind, GLB este gata pentru producția în serie – sub capotă se află un 2 litri pe benzină de 224 CP și 350 Nm, cuplat la sistemul de tracțiune integrală 4Matic prin intermediul unei transmisii cu dublu-ambreiaj și opt rapoarte.


Nissan – Sylphy
Noul Sylphy este un model de la Nissan care ar putea fi interesant mai ales pentru clienții americani. Aceasta deoarece noua generație Sylphy va sosi peste ocean, în SUA, sub titulatura Sentra. Designul este nou, motorizările sunt noi – chiar și aerodinamica este complet nouă. Iar cu un coeficient de rezistență de 0,26, Sylphy este la egalitate cu mărețul GT-R.


Renault – City K-ZE
Părintele Dacia are o strategie cât se poate de clară – China devine o prioritate majoră, cu vânzări de 550.000 de unități până în 2022, susținute masiv inclusiv din zona mobilității sustenabile. La Shanghai, Renault a prezentat și atu-ul său major, noul City K-ZE. Acesta este un model de clasă A dedicat spațiilor urbane, complet electric și cu alură de SUV. Acesta va fi produs în China alături de Dongfeng, însă deocamdată avem puține date tehnice de împărtășit. Știm că are o gardă la sol de 150 mm, un ampatament de 2423 mm, un spațiu în portbagaj de 300 litri și capacități de încărcare rapidă (0-80% în 50 de minute).


Toyota – C-HR EV & IZOA EV
Constructorul japonez a prezentat primele sale modele complet electrice, pe baterii, în China. Acestea vor ajunge pe piață începând din 2020 și sunt în mod esențial unul și același vehicul, vândut sub nume diferite. GAC Toyota va comercializa versiunea EV a crossover-ului C-HR, în timp ce FAW Toyota va oferi clienților modelul Izoa. Din păcate, nu au fost oferite nici un fel de specificații tehnice în momentul prezentării.


Volkswagen – ID. Roomzz & Teramont X & SUV Coupé Concept & SMV Concept
Grupul german se află într-o adevărată ofensivă pe piața SUV din China, la Shanghai prezentând nu mai puțin de cinci modele cu gardă la sol înaltă – patru dintre ele reprezentând premiere mondiale. Cel mai important dintre ele este, desigur, noul concept ID. Roomzz, despre care am vorbit deja separat. La fel de interesant ar putea deveni, dacă VW se hotărăște să-l lanseze și în afara Republicii Populare, noul Teramont X. Acesta este un SUV cu cinci locuri care aparent încalcă teritoriul marelui Touareg. Însă genealogia sa este una… americană. Mai exact, Teramont X este un SUV care se va vinde în China… inspirat de conceptul Atlas Cross Sport Concept lansat anul trecut în SUA, la Salonul Auto de la New York. Asta înseamnă că Teramont X este bazat pe americanul Atlas, renunțând însă la ultimele două locuri – dar în același timp fiind mai mare decât Touareg. Dacă vi se pare complicat, mai putem adăuga și alte elemente de mister.


Volkswagen a lansat la Shanghai T-Cross și Teramont X prin joint-venture-ul SIAC Volkswagen, însă alte două concepte – SUV Coupé Concept și SMV – au sosit prin intermediul FAW-VW! Primul dintre ele este cât se poate de explicativ – un model care se vrea atât robust cât și sport, totul ambalat cu stil. Culmea este că dacă numele nu este foarte creativ, produsul final plusează pozitiv la acest capitol, fiind cât se poate de clar pregătit pentru o eventuală producție bazat pe arhitectura MQB și servind drept variantă de lux a modelului Tayron (alt SUV dedicat exclusiv Chinei). Volkswagen SMV este însă programat pentru producție, doar pentru China, în decurs de doi ani. Și va servi drept „capăt de linie” pentru gama locală SUV, SMV fiind lung de peste 508 cm – mai mult chiar și decât americanul Atlas. Desigur, nu lipsește spațiul interior pentru șapte persoane, fiind în același timp cel mai mare vehicul bazat pe arhitectura MQB.

(Video) Auto Shanghai 2019 – spectacolul auto-chinez

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.