Autonomie Dacia Spring în realitate. Iată o întrebare pe care și-o pun mulți care vor să își achiziționeze acest model. Colegii noștri de la auto motor und sport au măsurat consumul și autonomia în condiții reale de drum utilizând traseul pe care îl folosesc în mod uzual pentru măsurarea tututor modelelor aflate la test.
Dacia anunță un consum oficial WLTP de 13,9 kWh/100 km care corespunde unei autonomii WLTP de 230 km, conferită de bateria cu o capacitate utilă de 27,4 kWh.
Colegii de la auto motor und sport măsoară la fiecare model de test consumul în regim eco, normal și sportiv și apoi fac o medie ponderată 15% consum eco, 15% consum sportiv și 70% consum la mers normal, rezultând un consum mediu în test.
În cazul lui Dacia Spring, consumul în regim Eco a fost de 12,6 kWh/100 km, mai mic chiar decât cel oficial WLTP de 13,9 kWh/100 km. Însă la Spring, în modul Eco, puterea motorului se reduce de la 45 la 32 CP iar viteza maximă de la 125 la 100 km/h. Consumul de 12,6 kWh/100 km corespunde unei autonomii de 230 km, identică cu cea anunțață de producător.
Dacă nu se apasă butonul Eco și se conduce normal, consumul crește, iar consumul în test a fost de 16,1 kWh/100 km, ceea ce corespunde unei autonomii de 180 km.
Aceste valori de consum nu sunt mari în valori absolute dar sunt foarte mari raportate la puterea motorului. Dăm un singur exemplu. În aceleași condiții de testare, un BMW i3s cu o putere de 184 CP, adică de patru ori mai mare, consumă 13,2 kWh/100 km în mod eco și 17,4 kWh/100 km mediu în test. Adică cu numai 0,6 respectiv 1,3 kWh/100 km mai mult la o putere de 4 ori mai mare!
În privința accelerațiilor, constructorul român a fost cam optimist. Cu alte cuvinte, accelerația de la 0 la 100 km/h în 19,1 secunde nu este realistă. Colegii de la auto motor und sport, care dispun de aparatură performantă, au măsurat un timp de 21,9 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, cu 2,8 secunde mai mult decât valoarea oficială. Diferența este prea mare fiind în afara toleranțelor uzuale.
În schimb, de la 0 la 50 km/h, Dacia Spring accelerează decent în 5,8 secunde. Pentru oraș este suficient.
Frânele s-au comportat exemplar, frânarea de la 100 km/h realizându-se în 36,7 metri, o valoare foarte bună.
Dacia Spring | BMW i3s | |
---|---|---|
Motor | electric | electric |
Putere maximă (CP) | 45 | 184 |
Cuplu maxim (Nm) | 125 | 270 |
L x l x h (mm) | 3734 x 1579 x 1516 | 4006 x 1791 x 1590 |
Ampatament (mm) | 2423 | 2570 |
Volum portbagaj (l) | 270-1045 | 260-1100 |
Masă la gol (kg) | 977 | 1365 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 21,9 | 6,9 |
Viteză maximă (km/h) | 125 | 160 |
Consum real | ||
Consum eco (kWh/100 km) | 12,6 | 13,2 |
Consum mediu în test (kWh/100 km) | 16,1 | 17,4 |
Autonomie eco/medie (km) | 230/180 | 315/220 |
Capacitate baterie (kWh) | 27,4 | 37,9 |
Frânare de la 100 km/h (m) | 36,7 | 35,7 |