Home Modele noi BMW Concept Skytop ar putea prefigura un model exclusiv de serie mică

BMW Concept Skytop ar putea prefigura un model exclusiv de serie mică

de Răzvan Măgureanu
BMW Concept Skytop

BMW a dezvăluit conceptul unui targa luxos la Concursul de Eleganță de la Villa d’Este la lacul Como. BMW Concept Skytop se bazează pe arhitectura Seriei 8 și preia elemente de design de la câteva modele iconice din istoria mărcii. 

BMW și-a făcut un obicei de a prezenta câte un concept la Concorso d’Eleganza care are loc la Villa d’Este la lacul Como.  Anul acesta, BMW a dezvăluit Concept Skytop, un targa luxos care ne aduce aminte de BMW Z8 și 503.  Baza tehnică este preluată de la BMW Seria 8 ceea ce determină și dimensiunile: 5 metri lungime, 2,20 metri lățime și 1,30 metri înălțime.

Designul exterior
Din punct de vedere vizual, designul  lui BMW Concept Skytop este foarte apropiat de al unui un eventual model de serie. Partea frontală se aseamănă cu cea de la Seria 8, cu o capotă lungă și același layout pentru prizele de aer, cu o priză centrală sub grilă, ceva mai îngustă decât la Seria 8, și două prize laterale sub faruri. În schimb, farurile sunt mai subțiri și au lumini de zi cu LED în partea superioară, fiind cele mai subțiri faruri din industria auto. Comparativ cu Seria 8 grila radiatorului este ceva mai agresivă, are margini mai ascuțite și este orientată ușor spre înapoi, la fel ca la BMW 507 Cabrio.  Special la BMW Skytop sunt prizele de aer din capotă care asigură răcirea motorului.

Oglinzile sunt montate pe ușă, iar ușile se deschid ca la Ferrari Purosangue atingând mica aripioară de pe ușă. În spatele ei se află un mic geam triunghiular care se ridică până la nivelul acoperișului. Acesta este detașabil și se întinde între rama superioară a parbrizului și roll-barul îmbrăcat în piele. Acoperișul este căptușit cu piele și cele două părți ale sale pot fi depozitate într-un compartiment în portbagaj.  Jantele de 20 de inci au fiecare douăsprezece spițe mai groase și multe spițe subțiri între ele.

Partea din spate a lui BMW Concept Skytop este în mare parte închisă și imită pupa unui yaht, cu un element stilistic central, orizontal, realizat din aluminiu. Gradientul de culoare realizat manual pe secțiunea din spate este neobișnuit; în zona roll-bar-ului îmbrăcat în piele, cu luneta verticală, complet retractabilă  acesta preia culoarea interiorului. Apoi, culoarea se transformă într-o nuanță pe care BMW o numește “muted silver”. Sub marginea ascuțită a spoilerului se află stopurile extrem de subțiri, care au doar două benzi luminoase LED în zona exterioară.

Interior preluat de la Seria 8 
Scaunele și panourile interioare ale ușilor sunt îmbrăcate în tapițerie de piele perforată de culoare maro-roșiatică închisă. Consola centrală găzduiește cunoscutul schimbător care la BMW Skytop este acoperit cu cristal, controller-ul și alte butoane ca și la alte modele BMW. De altfel, planșa de bord este foarte similară cu cea de la Seria 8 cu displayul sistemului multimedia în partea superioară a consolei centrale.

Afișajul instrumentelor de bord este protejat de o capotă, iar ecranul tactil central de infotainment este așezat deasupra consolei centrale – dispunerea tipică pentru seria 8. Componentele tehnice individuale, cum ar fi difuzoarele, sunt ascunse în spatele pielii perforate. Ca un artificiu, în tetiere există panouri transparente cu inscripția BMW și un fundal fluorescent. În loc de scaune spate sunt prevăzute cârlige pentru  genți sau haine..

Cel mai puternic motor BMW 
BMW nu a dezvăluit încă prea multe despre motorizare, limitându-se la a spune “că sub capotă se găsește cel mai puternic motor din actualul portofoliu BMW”.  Asta ar trebui să fie suficient pentru a ne da seama ce se află sub capotă. Cel mai puternic motor termic BMW este V8-ul bi-turbo de 4,4 litri din M8 Competition care dezvoltă 625 CP.

BMW nu spune dacă are de gând să producă acest model în serie, limitându-se la a aștepta deocamdată impresiile publicului prezent la Concursul de Eleganță de la lacul Como. Dacă impresiile vor fi favorabile, nu ar fi exclusă o producție de serie foarte mică mai ales că baza tehnică există. Alexandru Șeremet, PR BMW România, ne-a declarat că BMW ia în calcul să producă 50 unități din acest concept pentru un preț de circa 500.000 euro dacă vor exista suficienți clienți.

În definitiv, Ferrari a lansat seria Ikona, iar Mercedes se pregătește să lanseze primul model din seria Mythos. De ce nu ar avea și BMW o linie  de modele exclusive?

BMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept SkytopBMW Concept Skytop

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.