Home Modele noi Porsche 911 facelift: Porsche 911 GTS primește un sistem de propulsie full hibrid

Porsche 911 facelift: Porsche 911 GTS primește un sistem de propulsie full hibrid

de Răzvan Măgureanu
Porsche 911 GTS

După aproape 5 ani, Porsche operează un facelift la gama 911 (992.2). Astfel, Porsche 911 GTS primește un sistem de propulsie full-hybrid inovator, cu un motor electric și o turbină acționată electric, motorul termic fiind de asemenea nou.  Și interiorul a fost revizuit masiv, iar 911 Carrera are un motor revizuit.

Anunțat de acum câteva luni, faceliftul lui Porsche 911 (992.2) vine cu câteva mari surprize.
Deși mulți se așteptau la o versiune PHEV care să concureze cu noul Mercedes-AMG SL 63 E Performance sau Ferrari 296 GTB/GTS, Porsche a ales, cel puțin deocamdată, să ofere o versiune hibrid a modelului GTS, situat la mijloc în gamă între 911 și Turbo.

Însă nu este vorba de un sistem hibrid simplu ci de o construcție sofisticată pe care o explicăm mai jos. Noul Porsche 911 T-Hybrid are un motor electric de 40 kW (54 CP) și 150 Nm integrat în noua cutie PDK cu dublu ambreiaj și 8 trepte. Motorul electric este alimentat de la o mică baterie de 1,9 kWh care funcționează cu tehnologie pe 400V și care nu este mai mare și mai grea decât o baterie clasică de 12V. Pentru a reduce masa, pentru sistemul de 12V al mașinii Portsche a montat o baterie Li-Ion.

Turbina electrică Porsche 911 GTS
Turbina electrică Porsche 911 GTS
New engine Porsche 911 GTS
Motor nou Porsche 911 GTS

În plus, motorul nu mai are două turbine ci doar una, dar este acționată electric de un mic motoraș electric plasat între turbina și compresor care acționează turbina înainte ca aceasta să fie pusă în mișcare de gazele de eșapament.  ESte un sistem similar cu cel utilizat de Mercedes în noile Mercedes-AMG C43 și C63 cu diferența că motorașul electric care acționează turbina poate funcționa ca generator și dezvoltă până la 11 kW (15 CP).  Astfel, nu mai există supapă wastegate, turbina fiind controlată electric.

Complet nou este și motorul termic care are acum o cilindree de 3,6 litri comparativ cu 3,0 litri înainte. Aceste lucru s-a obținut prin mărirea alezajului și cursei de la 91 x 76,4 mm la 97 x 81 mm, rezultând cilindreea de 3,6 litri.  Prin mărirea cilindreei și utilizarea sistemului de distribuție variabilă VarioCam raportul stoechiometric este menținut constant 1 pe toată plaja de turație.

Noul motor termic dezvoltă 357 kW (485 CP) și 570 Nm, iar întreg sistemul hibrid pune la dispoziție 398 kW (541 CP) și 610 Nm. Astfel, noul Porsche 911 GTS este cu 45 kW (61 CP) mai puternic decât vechiul model. Porsche nu dă încă date despre consum șoi emisii dar spune că acestea s-au redus iar masa mașinii nu a crescut decât cu 50 kg.

În același timp, versiunea de bază Porsche 911 Carrera păstrează motorul bi-turbo de 3 litri și prin adoptarea intercooler-ului de la 911 Turbo, care este plasat exact deasupra motorului boxer și a turbinelor de la fostul 911 GTS, puterea a crescut de la 385 CP la 394 CP, în timp ce cuplul maxim de 450 Nm a rămas același.
Ambele versiuni 911, Carrera și GTS, sunt echipate standard cu cutie PDK cu dublu ambreiaj și opt trepte.

Porsche 911 Carrera accelerează de la 0 la 100 kph în 4,1 secunde (0,1 secunde mai repede decât înainte,  iar viteza maximă este de 294 km/h. Cu pachetul Sport Chrono, accelerația 0-100 km/h este și mai rapidă, de 3,9 secunde.

Noul Porsche 911 GTS rulează pe jante de 21 inch (pneuri față 245/35 ZR20 și spate 315/30 ZR21) și vine standard cu direcție integrală iar sistemul de bare stabilizatoare active PDCC a fost integrat în sistemul de voltaj înalt al sistemului hibrid ceea ce permite utilizarea unui control electro-hidraulic.
Porsche 911 GTS T-Hybrid este disponibil în versiuni coupe, cabrio și targa, Versiunea de bază 911 Carrera este disponibilă cu șapte modele de jante de 19/20 sau 20/21 inch în versiuni coupe și cabrio.

Porsche 911 GTS

Porsche 911 GTS

 

Interior complet nou
La versiunile coupe, interiorul este proiectat cu două locuri standard, opțiunea de 2+2 locuri fiind disponibilă gratuit. Așa cum era de așteptat, după Panamera, Cayenne și Taycan, 911 primește în premieră instrumente de bord digitale afișate pe noul display curbat de 12,6 inch care oferă șapte layouturi diferite.
Tot în premieră, 911 primește un buton de start al motorului situat bineînțeles, îmn stânga volanului. Sistemul multimedia utilizează un ecran tactil de 10,9 inch.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTSPorsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS Targa
Porsche 911 GTS Targa
Porsche 911 GTS Targa
Porsche 911 GTS Targa
Porsche 911 GTS Targa
Porsche 911 GTS Targa
Porsche 911 GTS Cabrio
Porsche 911 GTS Cabrio
Porsche 911 GTS Cabrio
Porsche 911 GTS Cabrio
Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
New engine Porsche 911 GTS
Motor nou Porsche 911 GTS
Turbina electrică Porsche 911 GTS
Turbina electrică Porsche 911 GTS
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.