BMW plănuiește un succesor cu preț accesibil pentru BMW i3 pe baza noii platforme Neue Klasse.
Produs timp de aproape 10 ani, din septembrie 2013 până în iulie 2022, BMW i3 a fost vândut în peste 250,000 exemplare. Modelul electric cu o caroserie din CFRP (plastic reinfored carbon fiber) și o structură de aluminiu care susținea bateria și motorul a fost o mașină revoluționară. La vremea dezvoltării ei, BMW a ales soluția scumpă cu caroserie din CFRP pentru a reduce masa mașinii. Însă ulterior, tehnologiile pentru baterii au evoluat foarte mult încât nu mai era nevoie de o construcție atât de scumpă. Iar prețul mare al lui BMW i3 a devenit un obstacol în ultimii ani. Însă mica compactă bavareză rămâne unul din pionierii erei electrice fiind o mașină revoluționară, mult înaintea timpului său.
BMW nu avea în plan un succesor imediat pentru i3 și practic, astăzi, cel mai mic model electric de la BMW este SUV-ul compact iX1. Probabil că denumirea i3 va fi preluată de noul sedan electric echivalent al Seriei 3 care va fi realizat pe baza noii platforme Neue Klasse și care va apărea imediat după SUV-ul construit pe aceeași bază (echivalentul electric al lui X3).
Noul i3 s-ar putea numi i1 și va avea un preț mai accesibil
Însă după prezentarea noii platforme Neue Klasse la salonul de la Munchen, BMW s-a răzgândit în privința lui i3 și se gândește la un posibil succesor care s-ar putea numi i1.
Frank Weber, șeful dezvoltării lui BMW, a declarat într-un interviu acordat revistei Automobilwoche că “indubitabil, este nevoie ca BMW să dezvolte o mașină electrica cu preț abordabil. Noua platformă Neue Klasse este proiectată în așa fel încât pee a pot fi dezvoltate mașini din toate segmentele”.
Planurile unui BMW electric compact nu sunt încă finalizate așa că putem doar să speculăm asupra a ceea ce va urma. Noi credem că i1 ar urma să aibă un gabarit apropiat de cel al Seriei 1, poate ceva mai scurt, dar fără ușile spate care se deschid în sens invers și probabil fără unele din materialele scumpe de la revoluționarul i3. Totuși, platforma Neue Klasse va utiliza materiale reciclabile și eco pentru interior. BMW vrea ca prețul succesorului lui i3 să fie mai accesibil.
Producția modelelor bazate pe platforma Neue Klasse va debuta în noua uzină din Ungaria la finalul lui 2025. Primul model va fi un SUV în genul lui X3 (succesorul lui iX3 care până acum a fost produs în China), urmat de Seria 3 electrică, care se va numi probabil i3. Vor fi șase modele în total pe platforma Neue Klasse și unul dintre ele va fi și i1. Deocamdată mai mult nu se știe.