Home ȘtiriProiecte secrete Fiat Panda: al doilea model low cost electric după Citroen e-C3  pe noua platformă Smart car de la Stellantis

Fiat Panda: al doilea model low cost electric după Citroen e-C3  pe noua platformă Smart car de la Stellantis

de Răzvan Măgureanu
Fiat Panda

Citroen e-C3 este doar primul dintr-o serie de șapte modele electrice ce vor fi construite pe noua platformă electrică low-cost dezvoltată de Stellantis. Al doilea model va fi noul Fiat Panda ca ve debuta în iulie 2024.

Grupul Stellantis are planuri mari de a democratiza propulsia electrică. Astfel, Stellantis a dezvoltat o nouă platformă electrică accesibilă pe care a debutat noul Citroen e-C3. Numită Smart Car, aceasta este o versiune simplificată a platformei e-CMP utilizată la Peugeot e-208, e-2008, DS3 e-Tense, Opel Corsa e, Mokka e, Fiat 600e.

La fel ca și platforma CMP, și aceasta este de tip multipropulsie putând acomoda motoare convenționale pe benzină sau hibride.

Modelele dezvoltate pe platforma Smart Car vor fi produse în prima fază în uzina Stellantis din Trnava, fondată de grupul PSA în 2003 pentru a produce modele de clasă mică Peugeot și Citroen. În plan se află și o linie de producție în Maroc.

Fiat Panda este cadoul lui Fiat pentru aniversarea de 125 ani
Al doilea model după Citroen e-C3 pe această platformă va fi noul Fiat Panda, care va debuta în vara lui 2024. Actuala generație Panda se află pe piață de 12 ani și în 43 de ani de la lansare au existat  doar trei generații.

Noul Fiat Panda va fi lansat în iulie 2024 pentru a marca aniversarea de 125 ani a lui Fiat pe 11 iulie 2024. Noul șef al lui Fiat, francezul Olivier Francois, a declarat că noul Panda va fi “cool, popular și accesibil” și confirmă că studiul Centoventi prezentat în 2019 la salonul de la Geneva stă la baza designului lui Panda. Studiul Centoventi s-a remarcat la momentul prezentării prin bateriile amovibile care nu se vor regăsi în producția de serie a noii generații Panda.

La fel ca și Citroen C3, noul Panda va fi oferit și cu motoare convenționale deoarece este o mașină globală care se va vinde pe mai multe continente și în unele zone ale lumii, propulsia electrică nu este populară.

Ca și e-C3, Fiat Panda va avea un motor electric de 83 kW (113 CP) ce va antrena roțile față și va  fi disponibil în două versiuni de baterii: una de bază cu o baterie mai mică care are o autonomie WLTP de circa 200 km și una cu o baterie Li-Fosfat de 44 kWh care va conferi o autonomie WLTP de peste 300 km.

În versiunea cu motoare convenționale, Panda va costa în jur de 13-15.000 euro, în timp ce versiunea electrică cu autonomie de 200 km va porni de la 20.000 euro, iar cea cu baterie mare de la circa 25.000 euro. Astfel, Panda se va plasa în gamă sub Fiat 500e, ale cărui prețuri încep de la 33.900 euro.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.