Home Teste Calitatea sub lupă

Calitatea sub lupă

de

Așa a testat auto motor și sport

HDS_4707

Marele test al calității se împarte în două domenii: fiabilitatea și impresia calității. Nivelul de fiabilitate a fost stabilit pe baza a trei elemente: rapoartele Dekra, la care, pentru un rezultat mai precis, au fost analizate datele, în segmentele de clasă mică, medie și compactă, unor mașini cu 50.000 până la 100.000 km la bord. La evaluarea probei de anduranță auto motor și sport a fost determinată media aspectelor negative per autovehicul. La aceasta s-au adaugat rezultatele sondajului „Best Cars“ la care au răspuns cititorii auto motor și sport. Baza au reprezentat-o declarațiile conducătorilor fiecărei mărci. Și evaluarea impresiei de calitate a fost împărțită în trei domenii: pe de o parte, rezultatele sondajului „Best Cars“ și, pe de altă parte, testul calității, împărțit în calitatea exteriorului și a interiorului. Pentru fiecare producător au fost testate un model de clasă mică și unul de clasă medie, după următoarele criterii: impresia generală de calitate, precizia execuției, asperități, canturi ascuțite, prelucrarea materia­lelor, senzația la atingere, calitatea îmbinărilor, distanțele dintre îmbinări, calitatea vopselei și nivelul de zgomot (hârâituri, scârțâituri).

HDS_5250

Concluzii

Dacă e să le dăm crezare producătorilor de automobile, se pare că toți au ajuns la limita posibilităților în materie de calitate. Dar testul nostru ne oferă o altă imagine: vopsea cu celulită chiar și în sectorul premium și tablă vălurită care indică utilaje defectuoase de ștanțat, îmbinări strâmbe, cabluri expuse, materiale franjurate, muchii dure din plastic și, în parte, chiar un miros penetrant de plastic. La acest capitol mai sunt multe de reparat, fiindcă automobilele trebuie să fie îngrijit asamblate în toate clasele. Câteva elemente cromate nu pot să compenseze o muncă neglijentă, care, așa cum o arată limpede testul, poate avea un efect negativ pe termen lung în ceea ce privește impresia de calitate. O mașină asamblată corect este nu doar mai valoroasă, dar și ține mai mult. Câștigătorii testului au și ei de rezolvat unele slăbiciuni: VW trebuie să mai lucreze la capitolul fiabilitate și simte deja în ceafă răsuflarea Kia în segmentul mașinilor de clasă mică. Toyota trebuie să-și analizeze în detaliu slăbiciunile, altfel scăderea în sondaje va fi tot mai accentuată, iar celebra marcă va avea de suferit, distanțându-se mult de câștigător. Iar acesta este în continuare Audi.

Rezultate

Articole similare

1 comentariu

Bogdan Lupu May 6, 2013 - 13:14

foarte bun testul

Comentarii închise.